Det var bättre förr!

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Emmaljunga -09
Ett ganska intressant meil trillade nyss in.

http://widell.nu/2008/06/23/rattfylla-1928/

"1928 inträffade en materiellt svår bilolycka på riksvägen mellan Örkelljunga och Åsljunga.
Det var en Örkelljungabo som körde på en köpman från Skånes Fagerhult.
Vid den efterföljande rättegången i Klippan sades det att Örkelljungabon som var orsak till olyckan fick en förmildrande dom, därför han hade druckit brännvin och därför hade svårt med att styra.
Citat ur körkortsbok år 1920:

De som vållar bilisten de största bekymren, äro dock lekande barn och nervösa fruntimmer. De förra äro under lek både blinda och döva. Att signalera åt dem hjälper i regel ej, och ofta komma de framrusande så nära vagnen att signalen icke blir av betydelse. Där man väntar sig lekande barn såsom vid skolor, lekplaner etc, bör man endast köra fram med yttersta varsamhet, ty man kan sällan hjälpa sig med annan manöver än att stoppa vagnen. Damer är ofta lika svåra som barnen, ty vid en hornsignal tappar de ej helt sällan koncepterna. Att de efter att ha passerat trefjärdedelar av gatan utan vidare vända för att nå den gångbana de nyss lämnat är intet sällsynt. Ja två, tre gånger kunna de springa fram och tillbaka framför bilen. Stanna och låt dem komma upp på gångbanan! Handla i övrigt som vid möte med spårvagnar. "

De är lika virriga för det :rolleyes:

Fast det gillar väl killar, att tjejer är virriga, då får de ju mera sex. Om tjejer verkligen kom på att killar är hopplösa fall skulle ni inte få sex så ofta.
Sen blir vi stirriga ibland för att vi får för lite sex, då blir det problem. Och det vill ni ju inte ha. Så sköt er och gör jobbet ordentligt, då blir det inga problem.

Den som hävdar att det inte var bättre förr borde få sig ett rejält kok smisk på bara mässingen.
Se här t ex:
*När jag började snusa kostade en dosa General 3.50:-

*Ett paket Gul Blend (ja jag vet :mad: ) kostade 7.50:-

*Man kunde få en kebabtallrik med extra allt som gott och väl räckte till 3st hungriga hamnarbetare för 35:-

*Man kunde peta flickvännen i 2:an och vara först med det. :yoparty

*Man kunde gå till en videofilms uthyrare och det fanns fortfarande bra filmer som man inte hade sett än.

*Det kom ut nya hårdrocksskivor flera gånger om året som innehöll nån typ av nytänkande.

*Vädret. Sommrarna var varmare och finare, vintrarna var kallare och snöigare. Fanns det ens höst och vår förr?

Jag kan fortsätta men det börjar bli svårt att se skärmen nu för alla tårar över svunnen tid. :pensionär

Har du sett tråden om saker som är gay? ;)

Sen är det ju många som kollar på svunna tider med en tår i ögat och sen fnyser de åt en 5år gammal hoj i nästa sekund... visst, jag vill också kunna vraka och välja bland allt som varit men trivs faktiskt ganska bra med livet som det är istället. :yoparty

Sen det du beskriver som hårdrock förr är idag på sin bästa sida vanlig rock... och där släpps det fortfarande en del bra. :tummenupp

Har du sett tråden om saker som är gay? ;)

Sen är det ju många som kollar på svunna tider med en tår i ögat och sen fnyser de åt en 5år gammal hoj i nästa sekund... visst, jag vill också kunna vraka och välja bland allt som varit men trivs faktiskt ganska bra med livet som det är istället. :yoparty

Sen det du beskriver som hårdrock förr är idag på sin bästa sida vanlig rock... och där släpps det fortfarande en del bra. :tummenupp

Fast Gul Blend var sjukt tufft i början på 80-talet. För ingen hade råda med riktiga cigariller i nån större mängd.
Idag däremot är det ju bara gamla alkiskärringar som röker Gul Blend.

Den som hävdar att det inte var bättre förr borde få sig ett rejält kok smisk på bara mässingen.
Se här t ex:
*När jag började snusa kostade en dosa General 3.50:-

*Man kunde få en kebabtallrik med extra allt som gott och väl räckte till 3st hungriga hamnarbetare för 35:-

*Man kunde peta flickvännen i 2:an och vara först med det. :yoparty

*Man kunde gå till en videofilms uthyrare och det fanns fortfarande bra filmer som man inte hade sett än.

*Det kom ut nya hårdrocksskivor flera gånger om året som innehöll nån typ av nytänkande.

*Vädret. Sommrarna var varmare och finare, vintrarna var kallare och snöigare. Fanns det ens höst och vår förr?

Jag kan fortsätta men det börjar bli svårt att se skärmen nu för alla tårar över svunnen tid. :pensionär

ÄH min farsa har berättat om hur 2kr räckte både bussen till stan och till bion.

Det är bara ni som är gamla som fan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...