det va la roligt då

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Tar ut bågen för första repan i år Glad som fan och det är någorlunda torrt. 7/8 plusgrader.Åker in till stan en sväng men när jag ska åka hem igen tar jag 45:an och det skulle jag ju inte ha gjort för vem står där och mäter om inte pappa batong.körde tydligen 85 på 70 väg.Så nu e man 2000kr fattigare.Hjälpte inte ens att flörta med den svin snygga polis bruden som skrev boten.Men hon va jävligt trevlig annars.Där fick man för alla gånger man drat bakhjulet förbi fartkamrorna så det har blixtrat.:huvet :gnissla

Tur att det inte gick fortare så att du blev av med lappen iaf.

Men alltid trist med böter...

Tur att det inte gick fortare så att du blev av med lappen iaf.

Men alltid trist med böter...

Ja jag är faktiskt lättad att det inte gick fortare.
Har hört att tredje gången man åker för fortkörning på ett år så kan man bli av med lappen.Nån som vet om det stämmer och i såfall är det per kalendet år eller under ett års tid

Har hört att tredje gången man åker för fortkörning på ett år så kan man bli av med lappen.Nån som vet om det stämmer och i såfall är det per kalendet år eller under ett års tid

Om jag fattat rätt så handlar det inte om ett år, utan om en period (tror det är tre år) där man lyckats köra för fort flera gånger och att summan av dessa förseelser överskrider ett visst antal km/h. Men jag kan ha helt fel oxå. När polarn i höstas blev tagen för tredje gången meddelade poliskonstapeln att nu var det nära att han tappade lappen pga för många överträdelser och summan av dessa.
Har för mig oxå att en polare i mitten av 90-talet blev av med lappen tre månader när dom adderat hans tre senaste förseelser och att summan då var över 40 km/h.

Men vem vet, kanske bäst att ringa killarna på RPS. Dom har ju säkert koll.

Jag åkte dit tre ggr på tre år (1ggn/år) och fick då hem papper att jag skulle bli av med det om det blev en fortkörning till inom tre år.

råkade ju ta en fartkamera med bilen i november också.så man kanske ska ta det lite lungt ett tag då. har dock inte kommit nått brev/räkning än men det kan ju ta flera månader har jag hört.

Varför körde du inte med solskyddet nere, de märker ju ut vägarna med kameror numera ju...:huvet

Varför körde du inte med solskyddet nere, de märker ju ut vägarna med kameror numera ju...:huvet

grejen e att det va i lundby tunneln som man ju kört i 100tals gånger.satt och tjötade med en polare.hade precis köpt en ny kamera för vi skulle åka till Thailand dan efter så man va ju helt glad och hjärnan va redan i Thailand.då e det lätt hänt att man glömmer bort sig.:huvet

grejen e att det va i lundby tunneln som man ju kört i 100tals gånger.satt och tjötade med en polare.hade precis köpt en ny kamera för vi skulle åka till Thailand dan efter så man va ju helt glad och hjärnan va redan i Thailand.då e det lätt hänt att man glömmer bort sig.:huvet

ja du det tog då fan inte lång tid för dem att skicka min bot inte..... de ville ha sina 3200kr tydligen. sen häromdagen fick jag brev från lännsyrelsen om nån varning så nästa gång va de hårdare och kunde ta kortet lättare om jag förstod det rätt så ja kanske e dags att ta det lungt... eller vaffam varför egentligen?

ja du det tog då fan inte lång tid för dem att skicka min bot inte..... de ville ha sina 3200kr tydligen. sen häromdagen fick jag brev från lännsyrelsen om nån varning så nästa gång va de hårdare och kunde ta kortet lättare om jag förstod det rätt så ja kanske e dags att ta det lungt... eller vaffam varför egentligen?

Har du många fortkörningar dom senaste åren då eller?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien