Det Värsta Nånsin

450???

Berätta mer :fakta

Helt ofattbart att inte en enda japan tillverkare har motarder i sitt sortiment. Jovisst CRF men det är ändå ett företag utanför Honda som gör dem. Någon som vet anledning till detta fenomen???
Är ju en stor marknad som de bara skänker bort till KTM o Husa......... :confused: :confused: :confused: :confused:

Marals76 skrev:
Helt ofattbart att inte en enda japan tillverkare har motarder i sitt sortiment. Jovisst CRF men det är ändå ett företag utanför Honda som gör dem. Någon som vet anledning till detta fenomen???
Är ju en stor marknad som de bara skänker bort till KTM o Husa......... :confused: :confused: :confused: :confused:

Antagligen för att riktigt stora företag inte har råd att utveckla en hoj i stora serier som sedan "floppar", nu när det uppenbarligen blir mer poppis med motard kommer det nog närsomhelst.
Motard är ju trots allt en mikroskopisk del av totala hojmarknaden (större i europa), det brukar ju oftast vara småföretag som gör banbrytande steg.. sen följer storföretagen och kör över eller köper upp de små precis som KTM gjorde med husa. Så funkar dom flesta marknaderna såvitt jag vet.. :rolleyes:

Last edited:
Men DRen är ju inte serietillverkad med motardhjul, men till -04 kommer det iaf en 450 (cross)

va fasen!! den ser ju ut som hondan nästan?

Bifogat

• honda-crf450r-2002.jpg
    honda-crf450r-2002.jpg
    122.7 KB · Visningar: 853
Last edited:
8...? Spontanantänder den vid 10 eller?

jasså

Kawasaki kommer ut nästa år med en super montage
ser ut ungefär som en hottad XT lär ju gå därefter oxå

själv tycker jag det är bra att Honda Suzuki etc. inte släpper motarder då skulle ju varenda liten snorig Östermalmsunge ha en och sen ere inget kuk längre helt plötsligt nej tuffare att bygga egen ,det stinker att köpa en färdig KTM till exempel
inget snygga erom heller sådeså

Bifogat

• motard2.jpg
    motard2.jpg
    61.2 KB · Visningar: 642
Är det bara jag men ser inte den där DR låg ut i bakkant??
Ser lite ledsen ut.

sucken är ju snygg som fan, bara dom har lättat den så där 20kg från förra DRZ:an så blir det nog kanon

phastasphuk skrev:
Är det bara jag men ser inte den där DR låg ut i bakkant??
Ser lite ledsen ut.

suzukinetn skrev:
själv tycker jag det är bra att Honda Suzuki etc. inte släpper motarder då skulle ju varenda liten snorig Östermalmsunge ha en och sen ere inget kuk längre helt plötsligt nej tuffare att bygga egen ,det stinker att köpa en färdig KTM till exempel
inget snygga erom heller sådeså

Hojen kanske rent av tillhör nån liten snorig Östermalmsunge som inte når ner? :crash :notme

Schyst hoj annars :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back