Det ultimata Poser tillbehöret!!!

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
satt på duells o kika lite o hitta denna! under hjälm tilbehör :yoparty :yoparty :yoparty
Ansikts Tratt
61-919.jpg

//Mr_SoaP

granath_ skrev:
fan va läckert :yoparty
kommer alla att köpa sånna nu när du har tipsat oss :tungan
hehe ne hoppas fan inte det är inte ball om alla har det tar o beställer en tror jag :yoparty :yoparty .....

Lr inte!

Är det havre längst ner? Det är ju klart att hungrig blir man ju, trotts alla proteinberikade insekter man sväljer under färden.

Hur fort kan man köra med sån tratt? Har hört att man iaf kan ha moppefart i kraftig kyla utan att uppleva vindpisk mot ansiktet.

tadingdingbaaap skrev:
Är det havre längst ner? Det är ju klart att hungrig blir man ju, trotts alla proteinberikade insekter man sväljer under färden.

Neejdå.. Det är beklädnad för att inte hakan skall ligga mot den kalla plasten.

Fula dem där trattarna, men dem funkar i kyla om man får dem täta mot ansiktet. Körde med sån i lumpen. :D

mb skrev:
Hur fort kan man köra med sån tratt? Har hört att man iaf kan ha moppefart i kraftig kyla utan att uppleva vindpisk mot ansiktet.

mjoo, var väl teknikens värld som testade tratten i vindtunnel ett par år sedan, funkade bra i moppefart (riktig moppe inte dom nya plastmopparna) men inte mycket mer.

Körde med sån där i lumpen. -27 i Älvdalen och det var det enda som funkade, endel körde med mask istället och fick bittert ångra sig kan jag säga.
Men snygg är den inte...

Så länge man inte tittar åt sidan, eller hur? :)

Chefen Alabama skrev:
Körde med sån där i lumpen. -27 i Älvdalen och det var det enda som funkade, endel körde med mask istället och fick bittert ångra sig kan jag säga.
Men snygg är den inte...
lumpade du 1927? :va :tomten

Den där grymma extra utr. följer med i ordinanns utr under lumpar tiden, funkar bättre än man tror, lite jobbigt när det snöade massor bara. :rolleyes: Titta åt sidorna var bara att glömma, men är man snabbast behöver man väl inte titta åt sidorna? :yoparty

Jag minns inte om det var Hojmagasinet (salig i åminnelse) eller MCM som hade ett reportage om några chopper dårar som byggde en enkom sidvagnschopper för att åka till en hojträff i norrbotten vid nyår.

Killarna klämde in ett dubbat bildäck bak, dubbat crossdäck fram och drog avgassystemet direkt under plåtgolvet i sidvagnen.
Efter att ha haft problem med imma och igenfruset visir köpte dom en tratt av någom moppegubbe efter vägen, och körde med krukan som var tänkt till passageraren.

Det funkade klockrent, däremot blev visst golvet i sidvagnen lite väl ljummet, jag minns något om fastsmälta skosulor och rökutveckling...

Säga vad man vill om chopperfolket, men dom bommar ALDRIG en fest.... :tummenupp

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back