Det som göms i snö kommer upp i tö!

Thunell skrev:
ja antagligen :D men en plastpåse är inte tät ;)

Mvh

Nä det är klart, knyter du fast den i näsan så kan du nog fortfarande lukta det.
:rolleyes:

Mina stinker iaf. inte om jag knyter dem ordentligt...men inte fan är det kul att kånka runt på dem en kvart tills man hittar en soptunna ändå... :gnissla

Nitrogen skrev:
Jag snor helt fräckt ett citat ur filmen Zingo:
- Ska du inte plocka upp efter dig?
- Var det jag som sket eller?

:va Jag kan inte minnas när dom säger det i Zingo, däremot säger de exakt så i Jalla Jalla.

Edit: Jo, dom säger allt så i Zingo också. Utanför en tobaksaffär i stan?

Åsikt angående hundskit: Det ska plockas upp, annars så ska man inte ha hund. Oavsett på gatan eller i skogen. Jag tycker inte att det är roligt att stå med topz och tandpetare i vasken och pilla bort hundskit ur spåren på skosulan efter att skolan har tvingat en att orientera i skogen på idrotten. :4skrika

Nakcskått!!! :kulspruta

FreddaGädda skrev:
:va Jag kan inte minnas när dom säger det i Zingo, däremot säger de exakt så i Jalla Jalla.

Åsikt angående hundskit: Det ska plockas upp, annars så ska man inte ha hund. Oavsett på gatan eller i skogen. Jag tycker inte att det är roligt att stå med topz och tandpetare i vasken och pilla bort hundskit ur spåren på skosulan efter att skolan har tvingat en att orientera i skogen på idrotten. :4skrika

Är du också från stan eller? :rofl

Wargen skrev:
nej jag menar att när man har lärt sig att ta upp hundskit så tycker man itne det är irreterande längre.

Då skiter man inte i det längre?

Ja det är förvånansvärt vad mycket kladdiga, bruna, tjocka saker det kommer upp ur snön när man promenerar i våran skogsdunge vi har intill lägenheten.
Då finns det ändå tre stycken soptunnor utmed den stigen.
Om man nu är så lat och inte orkar ta upp efter hunden kanske man ska köpa vandrande pinnar eller något liknande som inte kräver så mycket ansvar.

FreddaGädda skrev:

Nu blev jag osäker. Hur var det? :va

FreddaGädda skrev:

Ge fan i att trampa i skiten istället...

Bikerbitch skrev:
Det är ju svårt att undvika högarna. Dom ligger ju överallt i stort sett. Jag ska köpa dyngbaggar som kan rulla ihop skiten och transportera bort den.

Skitskatt!
Varje gång hunden passerar in eller ut genom dörren kostar det mellan 10-20:- beroende av tid på dygnet.
Går att få det draget via Autogiro eller så blir det feta avgifter om man inte betalar i tid.

Då skulle man garanterat slippa både hundar och skit.

Va ni ska klaga då! Jag håller på o bli rörläggare och där kan vi snacka närkontakt med skit!

Rensa era köksavlopp efter kanske 10 års användande....fatta 10 års matrester. Det är inte fräscht så jag lovar er att när ni måste rensa ur det kommer ni aldrig klaga på hundbajs längs en stig.

Have been there...

Wargen skrev:
Va ni ska klaga då! Jag håller på o bli rörläggare och där kan vi snacka närkontakt med skit!

Rensa era köksavlopp efter kanske 10 års användande....fatta 10 års matrester. Det är inte fräscht så jag lovar er att när ni måste rensa ur det kommer ni aldrig klaga på hundbajs längs en stig.

Have been there...
Du har ju valt att ha som ditt yrke att komma hem till folk och fixa deras skit. Vi som har valt att INTE ha hundar har heller inte valt att det ska ligga skit kors och tvärs på trottoarer som man riskerar att trampa i :3freak

Wargen skrev:

Have been there...
Jag har varit rörmok i 10+ år, rensa avlopp är väl inte det mysigaste kanske MEN där är skiten på avsett ställe i alla fall!

Har väl egentligen inga synpunkter på hundbajs annars, inte på allt j*vla gnäll heller.

PS. Jag kommer från stan DS.

Jag tycker att det e vidrigt äckligt när det ligger hundskit överallt på trottoarerna. :zpy
Har man hund så kan man ta reda på skiten efter sin hund oxå. Inte bara låta den ligga kvar...

// Lena

Wargen skrev:

Det har verkligen inte varit din dag idag va?

Lilla_Tingeling skrev:
Jag tycker att det e vidrigt äckligt när det ligger hundskit överallt på trottoarerna. :zpy
Har man hund så kan man ta reda på skiten efter sin hund oxå. Inte bara låta den ligga kvar...

// Lena

Vet du vad jag tycker är ännu vidrigare?...................................................

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla