Det Snöar!

Ja, nu börjar det bli kallt som satan. Var nån isfläck här och där på vägen nu på kvällen. Det + snö imorse + att det är alldeles för kallt för att det ska va roligt resulterade i att jag ställde av hojen nyss. Nu är det ju bara ca 8 månader tills man kan börja köra igen. Tiden går ju så fort när man har så förbannat roligt som man har på vintern :huvet

stony skrev:
om man skjuter iväg 1000 (eller var det 10 000) st av dom största kärnvapnen (raketerna alltså).
Så vrider sig jorden ett halvt varv är det någon som räkant ut,
och då kommer sverige att hamna vid nya zeeland.

Va säger ni ska vi göra en räd :)

lät som en grymt skön idé, men vars hamnar japan då? eller ska vi börja göra våra egna hojar sen?

Lilla_Tingeling skrev:
Visst e vintern mysig. Med all vacker snö. Och jag lider inte särskilt mycket av kylan på vintern. Brukar kunna vara rätt kallt här i Tierp. Och mycke snö brukar det vara oxå... Och jag älskar julen! :tomten
Men än vill jag inte ha nån snö!

// Lena

äääää Där ljuger du allt Tingeling, Leden från skutskär till tierp var bedrövlig förra året pga snöbrist. Men iår hoppas vi på en riktig vinter :hoppa

stony skrev:
om man skjuter iväg 1000 (eller var det 10 000) st av dom största kärnvapnen (raketerna alltså).
Så vrider sig jorden ett halvt varv är det någon som räkant ut,
och då kommer sverige att hamna vid nya zeeland.

Va säger ni ska vi göra en räd :)

Ska vi göra det varje gång vintern kommer eller?
För Nya Zeeland har väll vinter dom med eller? :va

Största nackdelen med vintern är att det finns alldeles för lite lättklädda :tuttar:mad:

:rolleyes:

Sadam skrev:
äääää Där ljuger du allt Tingeling, Leden från skutskär till tierp var bedrövlig förra året pga snöbrist. Men iår hoppas vi på en riktig vinter :hoppa

Hmmm... Neeh jag ljuger inte!
Brukar kunna komma mycke snö här i Tierp juh...
Om det snöar lokalt i Skåne kan man ge sig fan på att vi får en del av den snön här i Tierp oxå. :va
Men det ska va mycke snö på vintern! :tummenupp

// Lena

Lartes skrev:
Ska vi göra det varje gång vintern kommer eller?
För Nya Zeeland har väll vinter dom med eller? :va

Största nackdelen med vintern är att det finns alldeles för lite lättklädda :tuttar:mad:

:rolleyes:

Nä fan. nya zeeland ligger väll inte så långt ifrån ekvatorn :va , så det borde vara varmt året om :)

honkiie skrev:
lät som en grymt skön idé, men vars hamnar japan då? eller ska vi börja göra våra egna hojar sen?

Skit i japan!! :hihi
Vi kan ta över hojbygget (kan jag äntligen byta jobb) :hoppa :klappar :

Last edited:
stony skrev:
Nä fan. nya zeeland ligger väll inte så långt ifrån ekvatorn :va , så det borde vara varmt året om :)

Asså dom har ju kallt...
Dom har ju snö...
Det borde väll betyda att dom har vinter.... eller? :va

Lartes skrev:
Asså dom har ju kallt...
Dom har ju snö...
Det borde väll betyda att dom har vinter.... eller? :va

Jaja.. men då får vi lämmna ekvationen till någon annan smart och räkna om lite :tummenupp

Dee_cati skrev:
Är jag ensam om att längta till den mörka, kalla vintern? Med tonvis av snö och is, 5 lager kläder på sig, iskalla bilar som knappt går igång etc. Viss charm tycker jag att det är. Sen är det ju hockey för jämnan också!
Hockey??? kan man äta det? :3freak

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back