Det snöar

Esquire skrev:
Jupp, faktiskt. Om det nu nödvändigtvis ska vara vinter så kan det lika gärna vara mycket av den.
En halvmeter snö kan iofs vara ganska kul, men inte 20 minus. Bara jobbigt när det är under -5.

jag tycker vi har en folkomröstning om vi ska ha kvar vintern eller inte, så blir vi förhoppningsvis av med den sen.
var ute och körde runt kvarteret med hojen förut (-2 C) fifan fingrarna trillade av efter 1 min. (separationsångest, svårt att lämna den ifred)
ska vi nu tvunget ha vinter tycker jag 11 mån sommar och 1 mån vinter funkar bra.. :tomten

Klaga inte!

En annan slängde sig ur flygplan på 3000 m ett par gånger idag.

Däruppe var det -17 grader och man flyger i nästan 200km/h med hanskar med hål i. Sen drar man skärmen, flyger man 3-5 minuter med armarna uppåt under kalott så att inte händerna får nåt blod i -10 grader innan man landar på ett och ska gå igenom blött gräs i minusgrader ett par minuter och bli dyngsur om fötterna för att komma in till en kall barack där alla sitter med vinterkläder framför en kupe´-värmare. Allt för att komma in och känna smärtan när blodet sakta kommer tillbaka till händerna, packa ihop skärmen och ge sig upp i kylan igen!

Men ack så grannt det är att flyga i klar vinterluft under klarblå himmel och sol! :)

Last edited:
imaster skrev:
Tänk så lite det krävs... :hihi

Precis, och igår startade hojjen vid provstarten, så nu är jag ganska nöjd. Men helvette 1-2cm snö på marken nu, kan inte köra längre, är ganska sjyssta is-fläckar på gatan, men den dumma snön döljer ju dom.
Och jag har inte sett henne hittills :4skrika

Emmi skrev:
Klaga inte!

En annan slängde sig ur flygplan på 3000 m ett par gånger idag.

Däruppe var det -17 grader och man flyger i nästan 200km/h med hanskar med hål i. Sen drar man skärmen, flyger man 3-5 minuter med armarna uppåt under kalott så att inte händerna får nåt blod i -10 grader innan man landar på ett och ska gå igenom blött gräs i minusgrader ett par minuter och bli dyngsur om fötterna för att komma in till en kall barack där alla sitter med vinterkläder framför en kupe´-värmare. Allt för att komma in och känna smärtan när blodet sakta kommer tillbaka till händerna, packa ihop skärmen och ge sig upp i kylan igen!

Men ack så grannt det är att flyga i klar vinterluft under klarblå himmel och sol! :)

Självförvållat, där är skillnaden :näsblod.

Boije skrev:
Vaknade just upp ur fyllekoman, ser det snöar.. Damit jag som e bakis.. skulle ju inte a dumt å fara ut med bilen med 4wd och bra greppande vinterdäck. :banana
Men jag får väl sova av mig den värsta bakfyllan först.. :huvet :mad:
I know.. råkade buda på auktion en sån här som har 4wd fast 2wd vanligt med bakhjulsdrift!! :banana
www.sporthoj.com/stuff/suv/suv.jpg
hur jag ska betala för den blir en annan femma. Måste sälja lite saker först :näsblod

bah, nu är det 3cm snö på gatan, rätt intressant att rasta hojjen med sm däcken. Syns bara 3 spår efter gatan, ett smalt från framhjulet, ett brett som fan efter bakhjulet, och nummer tre från min fot :näsblod.

Sooooooooooooooooooooooooooooooooommar vart är du? :4skrika

Carpe me skrev:
bah, nu är det 3cm snö på gatan, rätt intressant att rasta hojjen med sm däcken. Syns bara 3 spår efter gatan, ett smalt från framhjulet, ett brett som fan efter bakhjulet, och nummer tre från min fot :näsblod.

:hihi

Hojjen, sm-däck och snö i samma mening..
Våga leva farligt! :Bugar

*/ ?>
Nyheter
Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

Back