Det rycktas om 1200cc i Superbike!

Gustav O skrev:
2097782 Då marscherar de japanska fabrikerna ut ur serien igen är mitt tips.
Det har en officiell representant redan deklarerat. Man kommer förstås inte upprepa samma misstag som gjorde att de japanska tillverkarna lämnade serien under några år. Däremot är det inte osannolikt att Ducati lanserar en modell med 1200 cc för gata. Skulle säkert bli riktigt grym.

Det skulle verkligen vara trist om så blir fallet, nu när det äntligen börjar bli lite fason på serien igen.
Eftersom SAOL kommer ut idag så måste jag ta på mig språkpolisuniformen och bara meddela att "rycktas" är något men gör med en häst i stallet. :tungan

Lord Melchet skrev:
2098084 Det skulle verkligen vara trist om så blir fallet, nu när det äntligen börjar bli lite fason på serien igen.
Eftersom SAOL kommer ut idag så måste jag ta på mig språkpolisuniformen och bara meddela att "rycktas" är något men gör med en häst i stallet. :tungan

Nej. hästar ryktas lämpligtvis. Ryckta från sitt sammanhang är dina rader.

rycka
1 slita, dra, knycka, riva till 2 spritta, hoppa högt, röra sig plötsligt 3 plötsligt öka farten, spurta 4 rycka fram marschera fram, avancera; rycka in 1 ersätta, vikariera 2 börja sin militärtjänst; rycka upp sig ta sig samman, skärpa sig; rycka ut 1 ge sig iväg på uppdrag 2 sluta sin militärtjänst, mucka

rykta
borsta, sköta, vårda, putsa, ansa

Synd att de inte tillåter V4:or på 1200cc, då hade vi kunnat se en massa V-max:ar dominera Superbike.... :rolleyes:

Det där ju bara fel. Duccarna ÄR ju uppe och kämpar i toppen! Vi vill inte ha en ducce-cup till och förlora fabrik-support.

Inga Svemo-beslut nu... :hihi

Vad skall man med 1200cc till?
Duccarna (och alla andra för den delen) har ju redan fullt sjå med att få ner krämen i marken.

Jag ställer mig dessutom rätt frågande till huvudskälet för att ducati skulle bygga en 1200 twin nämligen att 999an skulle vara så dyr och ohållbar att trimma att man skulle behöva 200cc extra.
Har inte alltid duccarna varit dyra att racekitta och haft tveksam hållbarhet så länge man har hållt på med SBK?

Jag sätter 100 forint på att det är någon redaktör på crash.net som har haft lite tråkigt på jobb.....

Last edited:
Wow, 100 forint...

Men jag sätter inte emot ändå.

RedBaron skrev:
2098890 Wow, 100 forint...

Men jag sätter inte emot ändå.

Vad klagar du på du har ju chansen att vinna hela 3:50 SEK...

Det är inte fett att vara student, denna månaden har jag inte beställt ett enda helrör på krogen...... :näsblod

Boris JR skrev:
2098916 Vad klagar du på du har ju chansen att vinna hela 3:50 SEK...

Det är inte fett att vara student, denna månaden har jag inte beställt ett enda helrör på krogen...... :näsblod
Eller så riskerar jag att förlora samma summa plus porto som vida överstiger det :gnissla

Last edited:
Officiell pressrelease från WSBK här.

"...should the market of the future be characterised by changes, in particular where the capacity of what are effectively regular showroom models is concerned, FIM and FGSport believe that these changes should be mirrored in the Superbike World Championship technical regulations."

Det verkar inte mer än rimligt att det fabrikat och den modell som visar sig vara snabbast runt en racingbana också är mest framgångsrik i WSBK; oavsett antal cylindrar och storlek på motorn. Inget tjafs!

:tungan

Nyteknik skrev:
2098055 Det har en officiell representant redan deklarerat. Man kommer förstås inte upprepa samma misstag som gjorde att de japanska tillverkarna lämnade serien under några år. Däremot är det inte osannolikt att Ducati lanserar en modell med 1200 cc för gata. Skulle säkert bli riktigt grym.

Så sant så....
Femte bilden uppifrån, inräknat den stora Honda "saken"....
http://www.motorcyclenews.com/nav?p...urceId=4572307&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES

Men numero två kan ju bli en läckerbit likaså Aprilian.
Fäään, vill ha lite rykten å skisser på en Gixxer 1000K7a.
Funderar skarpt på att byta våren -07 nämligen.
Om den ser någorlunda ut iaf... :hihi

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back