Det rycker vid grenröret och på

BAWS!

bawsBaby!
Gick med
29 Jul 2003
Hoj
2010, KTM 690 SMR
Det ryker vid grenröret och på

det är så att ja fick med ett akropovic racing helsystem..
från en banhoj, när ja köpte min cykel

så ja monterade det nu...
man var tvungen att lossa lite på kylaren för att komma åt bultarna till grenröret..

nåväl.. starta upp hojjen.. låter nice ! men d börjar ryka lite runt grenröret..
vad beror det på?? den läcker inget ljud där.. men det ryker .. kan d vara att den inte är använd på ett tag..

Last edited:
Rycker i grenen?

Helt normalt den här årstiden! Skaffa hundvalp och sätt dig i en park! :tummenupp ;)

ft skrev:
Rycker i grenen?

Helt normalt den här årstiden! Skaffa hundvalp och sätt dig i en park! :tummenupp ;)

haha .. d ryker en del.. alltså

ska ja låta den gå ett tag på tomgång o se om det blir bättre?

ft skrev:
Rycker i grenen?

:hihi

Är det avgaser som läcker ut då? Lukta på röken, och jämför med det som kommer ur röret.

aGGe! skrev:
nä tror det är cigarr-rök..

Hmm, ok... du skriver att det "rycker" vid grenröret, men det läcker tydligen inte nåt ljud (hur du nu kan avgöra det...?) så jag tycker inte att du ska förlöjliga min högst relevanta fråga. Det kan ju vara så att röret är målat med nån färg som det ryker om när den är ny.

Kan vara vad som helst som kommit på om det legat ett tag, som orsakar röken. Kör skiten riktigt varmt ett tag...så försvinner det med största sannolikhet.

//KaliZ

PacMan skrev:
Hmm, ok... du skriver att det "rycker" vid grenröret, men det läcker tydligen inte nåt ljud (hur du nu kan avgöra det...?) så jag tycker inte att du ska förlöjliga min högst relevanta fråga. Det kan ju vara så att röret är målat med nån färg som det ryker om när den är ny.

Det kan ju vara cancer i röret med... :7peta :rofl

KaliZ skrev:
Kan vara vad som helst som kommit på om det legat ett tag, som orsakar röken. Kör skiten riktigt varmt ett tag...så försvinner det med största sannolikhet.

//KaliZ

hehe.. mm d rök som fan när ja starta..

har kört runt i 2 timmar nu..
allt e lugnt :D

fan va härligt d brummar nu :D:D:D
kul me tunnlar

aGGe! skrev:
hehe.. mm d rök som fan när ja starta..

har kört runt i 2 timmar nu..
allt e lugnt :D

fan va härligt d brummar nu :D:D:D
kul me tunnlar

Bara en fråga, du är säker att det inte dropar kylarvätska på något av rören?tänkte på det eftersom du tog lås kylaren lite)

Lam-Kaka skrev:
Bara en fråga, du är säker att det inte dropar kylarvätska på något av rören?tänkte på det eftersom du tog lås kylaren lite)

japp har kollat det..
läcker inget ..

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP