Det rycker i endurotarmen

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Skön film och jävligt skön låt. Någon som vet vad det är för låt?

Själv så blir jag mer sugen av filmer som den här:
[YOUTUBE-ID]vsd5lAJsBcw[/YOUTUBE-ID]

Schyssta filmer!

Tänkte bara säga att låten påminner mycket om Staind.
Men jag har bergis fel. =P

Framförallt är amerikanska endurofilmer helt missvisande när det kommer till åtminstone stockholmsenduron. Visa mig var det finns enduroslingor med svepande svängar och rakor där hojen kan dras ur på fyran eller kanske tom femmans växel ;)

Man får vara glad om man hittar en kortare slinga som ännu inte har hunnit blivit fullständigt sönderkörd med återstående stenar, rötter och skrikandes hundägare eller jägare. :gnissla

Framförallt är amerikanska endurofilmer helt missvisande när det kommer till åtminstone stockholmsenduron. Visa mig var det finns enduroslingor med svepande svängar och rakor där hojen kan dras ur på fyran eller kanske tom femmans växel ;)

Man får vara glad om man hittar en kortare slinga som ännu inte har hunnit blivit fullständigt sönderkörd med återstående stenar, rötter och skrikandes hundägare eller jägare. :gnissla

...det är inte bara i Stockholm.

Det jänkarna kallar enduro kallar vi grusväg, eller i värsta fall, väldigt glest använd skogsväg.

Enduro i Sverige innebär att det mesta över 3:ans växel är rätt oanvänt. :D

/J

Last edited:

Du, i stockholmstrakten får man vara glad om man hittar en grusväg som är längre än 2 km utan bom/vändplan i änden.

Det optimala vora att bo ute på vischan nånstans. Men det är bara kul den 0,1% av tiden man kör sin enduro. I övrigt suuuger det nog.

Du, i stockholmstrakten får man vara glad om man hittar en grusväg som är längre än 2 km utan bom/vändplan i änden.

Det optimala vora att bo ute på vischan nånstans. Men det är bara kul den 0,1% av tiden man kör sin enduro. I övrigt suuuger det nog.

Med den inställningen kanske det är bäst om endurosuget stannar kvar vid tanken... :D

Det är elände, men man får härliga upplevelser stup i ett, och det är underligt, men ibland är det riktigt kul att sikta på ett geggdike och verkligen gasa lite onödigt mycket.

Sambon har ingen förståelse alls för hur man kan skita ned sig så överjävligt ibland. :D

/J

Med den inställningen kanske det är bäst om endurosuget stannar kvar vid tanken... :D

Det är elände, men man får härliga upplevelser stup i ett, och det är underligt, men ibland är det riktigt kul att sikta på ett geggdike och verkligen gasa lite onödigt mycket.

Sambon har ingen förståelse alls för hur man kan skita ned sig så överjävligt ibland. :D

/J

Jag vet vad du menar. Med nuvarande livssituation får jag nog tyvärr skjuta mina endurodrömmar på framtiden ett tag.

Har dock hittat ett par geggiga små skogsvägar norr om Uppland där jag faktiskt har kört min gris. Det går inte fort, men fan vad kul det är med gegga!

Naturen och ensamheten är minst halva grejjen :tummenupp

Med min moppe klarar man lätt transportsträckorna, men med en mer renodlad enduro är det nog inte lika kul längre, inte minst avseende serviceintervallerna. Har inte ens ett garage att stå och skruva i.

Har kikat på nåt lite mitt emellan. BMWs 650 XChallenge kanske.....

Såg ju skittråkigt ut! :rolleyes:

Nähe då jag saknar inte alls min Husa550 :huvet :gnissla
ironimode off.

E grymt sugen på en enduro i höst också!! De sura e la att då får asfaltsbågen säljas. Har vart ute o rekat rätt mycket stigar på sisstone här runt om kring falkenberg. Kan ju vara rätt bra att ha nån stans att köra, helst utan att bli jagad av bonnjävlar i kingcabar som skjuter hagel efter dig. Tyvär så kan man ju glömma de där svingoa sandlandskapet som visas i första filmen :( man får nog acceptera att de är lera o rötter som gäller här.
Go sand enduro:
http://www.youtube.com/watch?v=dgUA3AV0eH0

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage