Det regnar helikoptrar i Heby (exklusiv bildspecial)

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Ligger på soffan och småslöar lite. Vaknar till av ett jädrans hallå av sirener. Ligger och funderar vad det kan vara... Pga att det aldrig slutar tuta slår jag på text-tv'n.

"Helikopterkrash i HEBY!"

Vafan... där bor ju jag!?!?

Står att den har fläskat i marken utanför sjukhemmet, kastar på mig hjälmen och hoppar upp på röda faran med digitalkameran i högsta hugg!

Sjukhemmet ligger cirkus 3-400 meter (fågelvägen) från mig med lite bebyggelse emellan.

Helt riktigt ligger det en havererad helikopter där...

Bifogat

• 001.jpg
    001.jpg
    53.6 KB · Visningar: 595
  • 014.jpg
    014.jpg
    44.2 KB · Visningar: 547
ZpiX skrev:
Ligger på soffan och småslöar lite. Vaknar till av ett jädrans hallå av sirener. Ligger och funderar vad det kan vara... Pga att det aldrig slutar tuta slår jag på text-tv'n.

"Helikopterkrash i HEBY!"

Vafan... där bor ju jag!?!?

Står att den har fläskat i marken utanför sjukhemmet, kastar på mig hjälmen och hoppar upp på röda faran med digitalkameran i högsta hugg!

Sjukhemmet ligger cirkus 3-400 meter (fågelvägen) från mig med lite bebyggelse emellan.

Helt riktigt ligger det en havererad helikopter där...

det där ser ju minst sagt "skumt" ut...

Lite fler bilder, lite högre upplösning...

Observera lyktstolpen på den sista bilden, den har fått sig en törn...

Bifogat

• 03.jpg
    03.jpg
    138.3 KB · Visningar: 329
  • 04.jpg
    04.jpg
    136.1 KB · Visningar: 351
  • 09.jpg
    09.jpg
    110.8 KB · Visningar: 536
ahha, är hos mina föräldrar i sala o hälsar på! det var därför brandkåren drog iväg med alla bilar mot heby tät följd av ambulans o snuten! Man kanske skulle dra till heby o kolla!

Har ni kollat filmen på svt.se? Hur klurigt är det att flyga på ett par meters höjd längs en väg kantad av lyktstolpar och träd? Värsta posörpiloten, han visste säkert att han var med i TV! :confused:

/geek

Fyy fan han slår ju i träden, vad skulle han ner på gatan att göra. O den stackare som äger bilen lär fått fina stenskott i lacken :D

h-street skrev:
Fyy fan han slår ju i träden, vad skulle han ner på gatan att göra. O den stackare som äger bilen lär fått fina stenskott i lacken :D
Ser ut som en riktig nybörjare framför spakarna + att det blåser rätt så kraftigt? :3freak Vadfan drog han inte på lite för så de kom upp i luften istället för att ligga o hovra i trädhöjd, det där ser ju att döma av filmen helt och hållet självförvållat ut.

Herrejesus... det ser ju osäkert ut redan från första sekunden....:3freak :3freak

han kan ju definitivt inte hittat "höjd-spaken".... :död

...nån som vill ärva hans pengar kanske :va

UrbanTiger skrev:
Du fick väl bra pröjs då, LR ?
Simp skrev:
Fick du bra betalt?

edit: jag är lika efter som Jarl Alfredius frisyr....

Räcker till ett par kompletta motardhjul... så jag är nöjd... :tummenupp

(...så klart inte, men bio och middag för två och ett par-tre nummer av Bike räcker det till.... och lite bensin)

"Varmt väder kan ha orsakat kraschen
Publicerad 21 juni 2005 - 14:20

-Enligt piloten kan kraschen ha berott på överlast och på att luften vid varma dagar som i dag förlorar bärkraft, berättar Tvärsnytts Fredrik Björkholm för SVT Text och Webb.

Han och fotografen Robert Gustavsson stod vid vårdhemmet i Heby tillsammans med personal och boende för att se och filma när 100-årsjubilaren lyfte med helikoptern mot Ljusterö.

-Det var mycket folk som stod i närheten, kanske bara 50-100 m från helikoptern. Det känns skönt nu att ingen verkar ha blivit allvarligt skadad, säger Fredrik Björkholm."

Borde inte piloten vetat bättre och inte startat över huvudtaget :va

Back