Det måste vara nåt virus???

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har bara en massa problem nu sen min dator låste sig vid uppdatering av servicepack! Var tvungen att installera om XP. Tidigare så funkade allt perfekt även filmer i olika format/codec + allt annat!
Nu har jag försökt uppdatera så gott det går med codec mm. Har även lagt in senaste norton 2004 i laglig version fast det är nog de sämsta virusprogrammet någonsin som finns på marknaden. Har även uppdaterat med nya winamp, mediaplayer. Vlc funkar inte hos mig. När jag ska kolla på ett filmklipp så startar den programmet men sen säger den att ett fel uppstod och programmet måste stängas. Samma sak händer när jag går in i en del mappar hos mig för att kolla på bilder. Det verkar jobba på högtryck processorn hela tiden??? Har kört norton ett antal gånger nu men den hittar inget? Hela datorn gå jättesegt. Har inte kopplat in XP egna brandvägg/virusskydd.

Hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:Bugar

motardnisse skrev:
Har bara en massa problem nu sen min dator låste sig vid uppdatering av servicepack! Var tvungen att installera om XP. Tidigare så funkade allt perfekt även filmer i olika format/codec + allt annat!
Nu har jag försökt uppdatera så gott det går med codec mm. Har även lagt in senaste norton 2004 i laglig version fast det är nog de sämsta virusprogrammet någonsin som finns på marknaden. Har även uppdaterat med nya winamp, mediaplayer. Vlc funkar inte hos mig. När jag ska kolla på ett filmklipp så startar den programmet men sen säger den att ett fel uppstod och programmet måste stängas. Samma sak händer när jag går in i en del mappar hos mig för att kolla på bilder. Det verkar jobba på högtryck processorn hela tiden??? Har kört norton ett antal gånger nu men den hittar inget? Hela datorn gå jättesegt. Har inte kopplat in XP egna brandvägg/virusskydd.

Hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:Bugar

Scanna gratis här:
http://housecall.trendmicro.com/

XP´s brandvägg.

Morsning...

Jag skulle ta Nortons Antivirus och stoppa tillbax allt i kartongen och sedan hysta ut skiten genom fönstret.

Sätt sedan på XP´s emenenta brandvägg. Den gör det som behövs och den e inte krävande på något sätt. (allt den gör är att se till att din burk håller käft om det är någon som pingar den.

Jag har själv haft min dator figgad så sedan XP släpptes, kört alla automagiska uppdateringar och kollat filändelserna på filer innan jag dubbelklickat dem. Min burk går fortfarande som ett skott.

Ett tips är att Klicka bort "Dölj filändelser för kända filtyper"
Öppna en folder och klicka på Tools i menyn sedan Folder options och fliken View.

-M-

Jag skulle stänga av XPs egen brandvägg och köra Zone Alarm istället. Tänk dock på att inte vara uppkopplad vid bytet.

Kör AdAware och sök efter spyware. Laddas ner gratis på www.lavasoft.nu . Glöm inte att klicka på "Check for updates now" och när det är uppdaterat så koppla ner. Kör AdAware, om den hittar något skit så ta bort det och starta om datorn. Upprepa detta tills AdAware inte hittar något att anmärka på. Se till att inte ha kontakt med nätet förräns datorn är helt ren eftersom en del spyware "reparerar sig" genom att laddas ner på nytt.

Har följt saltasnubben,s råd och den går lite smidigare nu. Kan kolla lite ang ditt tips också Micke O.

Tackar för tipsen! :Bugar

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...