Det märkligaste du olagligen fått igenom tullen?

7.62 NATO (ammo) som låg och skramlade i botten av en ryggsäck. Upptäckte jag först när jag kom hem efter en resa (hade packat ur och i lite slarvigt, så allt var inte tömt). Ryggsäcken gick genom röntgen ett par gånger utan någon reaktion och tur var väl det...

Skickat från min SM-G930W8 via Tapatalk

7.62 NATO (ammo) som låg och skramlade i botten av en ryggsäck. Upptäckte jag först när jag kom hem efter en resa (hade packat ur och i lite slarvigt, så allt var inte tömt). Ryggsäcken gick genom röntgen ett par gånger utan någon reaktion och tur var väl det...

Skickat från min SM-G930W8 via Tapatalk
Jag gissar att det var före elfte september?

Juli 1989:
2000 .357mag tomhylsor i plastpåsar som delvis sprack vid kontroll i tullen på Arlanda. Det blev en lång och intensiv diskussion när några hundra plugg rasslade ur den öppnade väskan. Lite hetsigt bland tullarna inledningsvis men till slut hjälpte dom till att samla ihop mässingen och jag fick knalla vidare.
Kan tänka mig att det kanske hade varit lite knepigare idag...

1998, på flygning mellan Heatrow och Cape Town upptäckte jag att jag hade en fickkniv, typ leatherman i handbagaget.

Upptäckte förra veckan att Bora Boras flygplats helt saknade säkerhetskontroll. Jag hade kunnat komma ombord på planet med handbagaget fullt av vapen... Förvånade mig mycket.

Upptäckte förra veckan att Bora Boras flygplats helt saknade säkerhetskontroll. Jag hade kunnat komma ombord på planet med handbagaget fullt av vapen... Förvånade mig mycket.

- Äh, där finns väl ändå inga vapen...om man inte räknar en torkad hajkäke typ : )

Mest trådlösa telefoner på den tiden som Telia, dåvarande Televerket hade ensamrätt på importen. Vi köpte hela resväskor fulla på Gran Canaria och tog hem till Sverige och sålde i Gula Tidningen.

Samt mängder med Cannabis från Chris men enbart i medicinskt syfte. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...