Det luktar illa på toa...

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Som sagt så luktar det Thailand på toaletten (och nej, det är inte för att jag städat dåligt). Finns det någon som vet vad det är för fel eller vad jag ska göra för att bli av med lukten. Jag har redan provat att spola vattenlåsen flera gånger... Det luktar verkligen kloak, och det luktar MYCKET.

Det som brukar vara så gött att skita, men nu är det ju nästan så det kommer ur andra änden oxå!!!! :gnissla

Min morfar och mormor har samma problem. Det har flyttat in en thailändska ovanför dom och det är något fel på fläkten i den lägenheten så när hon lagar mat stinker det på deras toalett, går inte att gå in. Innan bodde det en rökare ovanpå så då stank det rök istället. Inte är det någon som fixar det heller fast de har klagat flera gånger. :gnissla

Kerplunk skrev:
2133056 Min morfar och mormor har samma problem. Det har flyttat in en thailändska ovanför dom och det är något fel på fläkten i den lägenheten så när hon lagar mat stinker det på deras toalett, går inte att gå in. Innan bodde det en rökare ovanpå så då stank det rök istället. Inte är det någon som fixar det heller fast de har klagat flera gånger. :gnissla

Kanske är Linus din morfar?

Linusp3 skrev:
2133046 Som sagt så luktar det Thailand på toaletten (och nej, det är inte för att jag städat dåligt). Finns det någon som vet vad det är för fel eller vad jag ska göra för att bli av med lukten. Jag har redan provat att spola vattenlåsen flera gånger... Det luktar verkligen kloak, och det luktar MYCKET.

Det som brukar vara så gött att skita, men nu är det ju nästan så det kommer ur andra änden oxå!!!! :gnissla

Hmmm..... har du dush osv , så kan du ju prova o rensa nere i i hålet , kanske sitter gammalt hår o dyl , som ligger o stinker apa....

Det luktede som f-n i min gamla lägenhet också.
Felet var att tätningsmassan som tätar runt toastolen där den går ner i golvet hade sjunkt undan lite. Ny tätningsmassa i skarven gjorde susen. :tummenupp

Evil Arne skrev:
2133372 Det luktede som f-n i min gamla lägenhet också.
Felet var att tätningsmassan som tätar runt toastolen där den går ner i golvet hade sjunkt undan lite. Ny tätningsmassa i skarven gjorde susen. :tummenupp

Jag hade samma probelm, järnröret i golvet hade rosthål på ovansidan precis där toastolen ansluter.......en massa våtrumssilikon fixade problemet.

Stank skit på toa här också, efter att ha gjort rent ALLT och det fortfarande luktade illa började jag tänka på vad jag hade förändrat.

Kom på att jag satt på köksfläkten för några dagar sedan, denna skapade då ett undertryck i lägenheten, så det sögs in luft GENOM avloppet. Var bara att stänga av fläkten så slutade det :P

.luzt skrev:
2134725 Stank skit på toa här också, efter att ha gjort rent ALLT och det fortfarande luktade illa började jag tänka på vad jag hade förändrat.

Kom på att jag satt på köksfläkten för några dagar sedan, denna skapade då ett undertryck i lägenheten, så det sögs in luft GENOM avloppet. Var bara att stänga av fläkten så slutade det :P
Satan i gatan! Vad är det för fläkt!? Behövde du tryckutjämna samtidigt som du stekte köttbullar?

Det problemet hade jag med. det var förra lägenhetsinnehavaren som skulle vara händig och byta toastol.
Tyvärr var han inte händig och satte inte dit en gummimuff runt stamröret så det var en glipa på 0,5cm runt hela.
Det konstiga var att det inte började lukta förens ett halvår senare.
Bort med stolen och dit med en ny muff så var det luktfritt sen.

Kerplunk skrev:
2133056 Min morfar och mormor har samma problem. Det har flyttat in en thailändska ovanför dom och det är något fel på fläkten i den lägenheten så när hon lagar mat stinker det på deras toalett, går inte att gå in. Innan bodde det en rökare ovanpå så då stank det rök istället. Inte är det någon som fixar det heller fast de har klagat flera gånger. :gnissla

Låt mig gissa. Självdragsventilation där ngn klåpare kopplat in en köksfläkt?
Alt. är det mekanisk ventilation & frånluftfläkten har stannat.

Linusp3 skrev:
2133046 Som sagt så luktar det Thailand på toaletten (och nej, det är inte för att jag städat dåligt). Finns det någon som vet vad det är för fel eller vad jag ska göra för att bli av med lukten. Jag har redan provat att spola vattenlåsen flera gånger... Det luktar verkligen kloak, och det luktar MYCKET.

Häll lite klorin i avloppet, det brukar göra susen. Det tar död på bakterierna. En bieffekt blir att det luktar badhus på toaletten i stället. Men det är bara att vädra.

kolla bakom stolen. där avlopps rören möts. iskarven alltså!!

där är det tätat antingen med avloppskitt eller en gummi"packning"....
är det kittat så får du skaffa nytt kitt och byta... enkelt!

är det en täckt stol så man inte ser avloppet så är det tätat med en gummipackning och då är det antingen fel packning eller så är den fel monterad...

pm:a mig om du har frågor om hur man gör så ska jag hjälpa dig!

cool_adde skrev:
2134822 Satan i gatan! Vad är det för fläkt!? Behövde du tryckutjämna samtidigt som du stekte köttbullar?
Bra skit som stångåstaden satt in, nästan så köttbullarna lättar från stekpannan när man drar igång den ;) Själv har jag gjutit en 80kgs betongklump med hålor för fötterna som står framför spisen. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman