Det luktar död huggorm..

En arbetskamrat till mig stinker nåt så in i hel... om fötterna. Visst luktar väl alla lite illa, men det är omänskligt att lukta så som han gör. Nu till problemet. Ingen vill direkt gå fram till honom och säga att han stinker.. det har gått så långt att vi går till en annan kafferuta och fikar.. jag ska inte ens försöka förklara hur det luktar i omklädningsrummet. Ledningen har sätt upp lappar på dörren in i omklädningsrummet om att det luktar illa där. Vi har tagit upp det med chefen. DET ÄR HEMSKT! Nån som har nåt bra tips om hur man skulle kunna förklara för han att han luktar apa? vill ju inte va taskig heller :/

Ett hett tips är att helt enkelt byta sulor i skorna. Det mesta av lukten sitter nämligen där. Jag köpte ett par sulor med mossa i :yoparty och det funkar skitbra, nu luktar fossingarna granskog istället! :tummenupp
Borde finnas i välsorterade skoaffärer.

/Marcus

96-procentig sprit tar kål på mycket - skvätta i lite i dojorna och funkar inte det, kan man dricka av det och därmed döva alla känsliga sinnen... :D

Ventilerade arbetsskor (typ: djungelkängor) eller sandaler ser till att lufta bort svett från fötterna. Även normala fötter svettas bort ungefär 2dl vätska varje dygn.

Bart skrev:
DET ÄR HEMSKT! Nån som har nåt bra tips om hur man skulle kunna förklara för han att han luktar apa? vill ju inte va taskig heller :/

När jag gick i gymnasiet va det en kille i min klass som stank nåt alldeles förfärligt. När man va i korridoren och han kom så började det att lukta och såklart samma sak i klassrummet. :rolleyes:

Till slut så sa jag till honom lite fint att han kanske skulle kunna använda deodorant efter den dagliga duschen.:näsblod Och det hjälpte, han insåg väl själv sitt problem när han förstod att andra oxå kände att han luktade. Han blev först lite småsur. Men det gick över.

Vissa grejer är helt enkelt jobbiga att ta tag i. Men man får bita ihop och ta tjuren vid hornen. Annars är det väl näsklämmor som gäller. :)

Lycka till.!!

Det är levande bakterier som luktar. De flesta bakterier dör om de får ligga i frysen, dvs minst -20 grader, över natten. De bakterier som eventuellt lyckas överleva klarar inte av en svag klorinlösning. Låt skorna lufttorka en vecka.

Ett tips som jag kan ge är att byta strumpor ofta och se till att ha tubsocksmodell. Jag tror att de suger upp mer än såna tunna.

Jag var lite orolig för att mina aggressive inlines skulle lukta skunk efter några turer men genom att byta strumpor innan varje tur så har jag lyckats hålla lukten borta. När man går omkring hemma så drar man ju på sig lite skit som blir till mat för de där bakterierna. Det verkar ha funkat rätt bra med mina badmintondojjor och mc-kängorna oxo. Men en förutsättning är ju att man börjar med fräsha grejer. Jag tror inte att man kan få bort lukten helt om man en gång fått den, oavsett metod.

I lumpen fick man lära sig att fothygien var mycket mycket viktigt.
Och att man skulle fila och greja...
Skitsnack sa man i början, men efter ett tag märkte man skillnaden på "rätt" fötter och "fel" fötter.

Kör ett fotbad med lite fotsalt och sen gnuggar du järnet med en fotfil.
Absolut torr funkar oxå riktigt bra. Sen väljer du ett par riktigt bra bomullsstrumpor att ha i dina nytvättade skor.
Det borde göra susen! :tummenupp

Kom på ett tips till, utöver att byta strumpor varje gång innan du sätter på dig skorna. Om det inte verkar tillräckligt så kan du se till att du har två par skor som du växlar mellan. T ex ett par skor fram till lunch och ett annat på em. Det är viktigt att skorna får torka emellanåt annars blir de sura fort.

Madhonda skrev:
Men man får bita ihop och ta tjuren vid hornen. Annars är det väl näsklämmor som gäller. :)
Ja.. får väl helt enkelt ta tag i det.. annars har jag funderat på att stoppa in öronpropparna i näsan. Nåt av det blir det..

Last edited:
Bart skrev:
En arbetskamrat till mig stinker nåt så in i hel... om fötterna. Visst luktar väl alla lite illa, men det är omänskligt att lukta så som han gör. Nu till problemet. Ingen vill direkt gå fram till honom och säga att han stinker.. det har gått så långt att vi går till en annan kafferuta och fikar.. jag ska inte ens försöka förklara hur det luktar i omklädningsrummet. Ledningen har sätt upp lappar på dörren in i omklädningsrummet om att det luktar illa där. Vi har tagit upp det med chefen. DET ÄR HEMSKT! Nån som har nåt bra tips om hur man skulle kunna förklara för han att han luktar apa? vill ju inte va taskig heller :/

Jag har en sån på jobbet, röker halva cigaretten och stoppar ner fimpjävelen i paketet igen :mad: :kocko
Luktar röv rent ut sagt, och röker i jobbarbilen gör han också, total brist på respekt. Har påpekat det flera gånger men han verkar vara så trög så han tar inte ens åt sig när man påpekar det väldigt argt till honom. Pungspark på alla rökare!
När jag blir chef ska jag sparka ALLA rökare och ge bonus till de som är helt tobaksfria :hihi

Dee_cati skrev:
Jag har en sån på jobbet, röker halva cigaretten och stoppar ner fimpjävelen i paketet igen :mad: :kocko
Luktar röv rent ut sagt, och röker i jobbarbilen gör han också, total brist på respekt. Har påpekat det flera gånger men han verkar vara så trög så han tar inte ens åt sig när man påpekar det väldigt argt till honom. Pungspark på alla rökare!
När jag blir chef ska jag sparka ALLA rökare och ge bonus till de som är helt tobaksfria :hihi
Helt ärligt så tror jag att dofterna som sprids runt min arbetskamrat är mkt skadligare än tobaksrök :skrämd . Det är inte kul med fimplukt men det här är fan värre!!

UrbanTiger skrev:
Som sagt, byt strumpor dagligen och inte syntetfiber i dom. Om det inte funkar med frysen så prova med värme. Ett torkskåp är kanon. Hur står dom när du inte använder dom ? I ditt ombytesskåp :va

Och sist men inte minst... tvätta dig människa :gnissla

:lol

Dehär med syntetfiber är intressant. Tydligen ska inte skinskor lukta alls lika mycket som vanliga skor.

Att ingen reagerat mot rubriken än. :mad:
Jag tycker den uttrycker ett förakt för växelvarma djur, till på köpet ett fridlyst sådant.
Det finns faktiskt fler djur som luktar illa som döda.... :fatta!

Johan skrev:
Att ingen reagerat mot rubriken än. :mad:
Jag tycker den uttrycker ett förakt för växelvarma djur, till på köpet ett fridlyst sådant.
Det finns faktiskt fler djur som luktar illa som döda.... :fatta!

Det är bara levande huggormar som är fridlysta och mår dåligt av förakt :1pajas

Bart skrev:

En kompis hade det problemet med en kollega. Till sist pratade de iallafall med henne, och det visade sig att hon inte hade något luktsinne... Så hon blev bara glad att de sa något, för hon hade ju märkt att folk drog sig undan henne. :tummenupp

Syss skrev:
En kompis hade det problemet med en kollega. Till sist pratade de iallafall med henne, och det visade sig att hon inte hade något luktsinne... Så hon blev bara glad att de sa något, för hon hade ju märkt att folk drog sig undan henne. :tummenupp
Jo jag tror att han åxå har märkt det.. men han verkar ha bytt strumpor nu iaf :tummenupp

Ja.. som sagts tidigare frysen sen MICRON för det är bakteriers existens som gör att det stinker o de kan man ta död på enkelt genom denna tortyr :D sen tvätta bort förståss.. Micron får man passa sig med så dojjorna inte smälter men det är enkelt.. sätt timern på några sekunder. :)

Bikerbitch skrev:
..om arbetsskorna. Varje dag efter jobbet kliver man in i omklädningsrummet varpå man får av sig skorna och en läskig grön dimma lägger sig tjock i luften.
Det är fler som har samma I-lands problem vet jag och därför vore det på sin plats med lite tips hur man får pjuckena att dofta rosor efter en hård arbetsdag.
Och som vanligt är det inte tjejen i filmen som har skrivit brevet.

Attackera roten av problemet istället, dina fötter!
Var noga med hygienen! Ta ett fotbad och rengör fötterna ordentlig, och prova sen Scholls Odour Control, en fotgel som motverkar svettningar och dålig lukt.
Har själv också väldigt varma fötter, och den här gelen funkar skitbra för mig! Bara o ta en liten klick och smörja fötterna efter duschen varje dag. :tummenupp

Så här ser den ut. Finns i spray och puderform också, men gelen tycker jag är bäst.

Bifogat

• fotgel.JPG
    fotgel.JPG
    33.3 KB · Visningar: 36
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show