Det luktar död huggorm..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
..om arbetsskorna. Varje dag efter jobbet kliver man in i omklädningsrummet varpå man får av sig skorna och en läskig grön dimma lägger sig tjock i luften.
Det är fler som har samma I-lands problem vet jag och därför vore det på sin plats med lite tips hur man får pjuckena att dofta rosor efter en hård arbetsdag.
Och som vanligt är det inte tjejen i filmen som har skrivit brevet.

Frysen skall vara ett hett tips, så dödar man ev. svampbakterier. Sedan efter det kan man tvätta i ljummet vatten med lite tvättmedel i. Köp sedan Deo-bollar och lägg i när du inte använder dom. Sådan finns på t.ex. Nilson/Radical sports(luktar menthol) och det finns en annan variant på Intersport.. Lycka till

Finns nåt medel som man kan spreja på, som egentligen är till för at ta bort rökdoft i bilar å sånt.. funkar kanon på illaluktande skor..
En grön flaska, Turtlewax, Odor-X.
Mina skor luktar oxå alltid skunk efter en dag på jobbet men nu luktar dom nästan gott :hihi

frysen har jag provat, funkade inte alls. men får köpa mig en grön flaska då eller deobollar.
har provat spray som finns på intersport också, men det funkade inte alls.

Jag brukar köra med AXE-spraydeo. Spraya ordentligt inuti skon och låt det stå över natten. :tummenupp

ifrysen blir det inte kallt nog för att ta dö på eventuellt liv i dojjan. Om man springer över en kolsyresläckare (vanlig bransläckare med kolsyre)res för felstavning... så kan man köra ner den å flåsa på så ska det funka....

Köp två stycken wunderbaums och placera under vardera sula. Om det finns i rosendoft vet jag däremot inte.....

Sluta tvätta övriga kläder så kommer dom lukta så mycket svett att du inte kommer tänka på skorna.

En kolega har väsrta gröna odören när han tar av sig skorna :näsblod :D och han använder nån sprye som finns i vanliga skoaffärer typ ecco eller nå sånt, kolla där för den fungerar kanon på hans stinkbomber :rolleyes: :tummenupp

Jag trodde att alla kvinnofötter liuktade menthol av sig själva?

Snart kommer du väl att säga att ni inte pruttar rosendoftande rosa moln oxo!

Jag tjackade "sneaker balls" i USA, som utan att lukta svalde vilka odörer som helst, jag tror att sprayen från macken funkar ungefär likadant.

Men för en annan vinkel på problemet, vad gör man åt extrem tåbira?
(killen i brevet har inget med filmen att göra)

GuW skrev:
Jag trodde att alla kvinnofötter liuktade menthol av sig själva?

Snart kommer du väl att säga att ni inte pruttar rosendoftande rosa moln oxo!

Jag tjackade "sneaker balls" i USA, som utan att lukta svalde vilka odörer som helst, jag tror att sprayen från macken funkar ungefär likadant.

Men för en annan vinkel på problemet, vad gör man åt extrem tåbira?
(killen i brevet har inget med filmen att göra)

Sholls har en bra salva för det och yves rose också....

Inläggssulor med aktivt kol. Fråga mig inte var du hittar det, men efter vad jag har hört skall det fungera tokbra.

Bilrekondarna kör med ättika. Ställer in en skål över natten och stanken är borta på morronen. Bara prova o ställin dojorna i en plast påse med ättika.

Annars något giftigt avfettningsmedel/tvål och högtryck. (funkar på crosskängorna, dock utan avfettning tom)

ACO har ngn fotspray som borde fungera.
Ställ in skorna i frysen över natten.
Tvätta skorna i 30 gradigt vatten.
Försvinner inte doften från fötterna, tvätta dom med te.
Eller köp Absolut torr på apoteket och använd det på fötterna, garanterat svett fria.

Som sagt innan, köp spray som tar död på doft...

Som rutinerad benknäckare i korpen så används Yocoair flitigt. Kolla efter det på Stdium, Teamsportia eller Intersport, finns liknande produkter i samtliga.

Bara att spruta i när man använt och lukten försvinner illa snabbt. Helt luktlös spray är det...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!