Det lönar sig att kämpa

Bra att bilisten (som naturligtvis var en kwinna) får smaka på ordet ansvar.

Oj, den artikeln läste jag för jätte längesen.
Bra att nånting har hänt ialla fall.

Fan vad bra att åklagaren äntligen tagit tag i detta, jag blev så jävla förbannad när jag läste artikeln i Mc-folket tidigare. Man gick ensidigt på kvinnans (tveksamma) uppgifter när man initialt beslöt sig för att inte väcka åtal.

Mr Magsnus skrev:
2499069 Vad blev straffet då? Dagsböter:confused: :rolleyes: :va
Vad får dig att tro att dom förkunnats redan?!? Vet du inte skillnaden på åtal och domslut?

sgtpepper skrev:
2499228 Fan vad bra att åklagaren äntligen tagit tag i detta, jag blev så jävla förbannad när jag läste artikeln i Mc-folket tidigare. Man gick ensidigt på kvinnans (tveksamma) uppgifter när man initialt beslöt sig för att inte väcka åtal.

Vad får dig att tro att dom förkunnats redan?!? Vet du inte skillnaden på åtal och domslut?

Läste inte tillräckligt noga:rolleyes:
Syftade på exemplen på domslut för vållande till annans död i pdf:en

Du är en besserwisser:hördu :mad: :finger :fatta!

Last edited:
Intressant att en motorcyklists liv inte är mer värt än några dagsböter. Så de e okej att ta någons liv ifall man är första gångs förbrytare med ordnat liv. Som dom skrev de känns som hån. Bara för att man kör hoj så tar många för givet att det är hoj åkaren som gjort fel. Hoppas de sätter dit kärringen. Har bara en känsla om hoj åkaren skulle ha kört på henne på ett övergångsställe å hon dött undra om de skulle lagt ner de pga av att sikten inte var tillräcklig. Å om de blev fällande dom skulle de vara indraget körkort? (vet att de inte riktigt e samma sak men nästan)

Zebba skrev:
2499444 Intressant att en motorcyklists liv inte är mer värt än några dagsböter. Så de e okej att ta någons liv ifall man är första gångs förbrytare med ordnat liv. Som dom skrev de känns som hån. Bara för att man kör hoj så tar många för givet att det är hoj åkaren som gjort fel. Hoppas de sätter dit kärringen. Har bara en känsla om hoj åkaren skulle ha kört på henne på ett övergångsställe å hon dött undra om de skulle lagt ner de pga av att sikten inte var tillräcklig. Å om de blev fällande dom skulle de vara indraget körkort? (vet att de inte riktigt e samma sak men nästan)
Många dagsböter kan nog svida rejält.

Dessutom är kvinnan advokat, och det kan inte vara bra för affärerna att vara dömd i det yrket.

För anhörigas skull hoppas jag innerligt att kvinnan får sitt rättmätiga straff och att hon själv inte har insett vilket as hon är e ju fantastiskt. Kvinnan är advokat men anser ändå sig stå över lagen verkar det som.

RedBaron skrev:
2499457 Många dagsböter kan nog svida rejält.
Dessutom är kvinnan advokat, och det kan inte vara bra för affärerna att vara dömd i det yrket.
Kvinnan "advokat"? Är nog orsaken!
Polisen gör nog precis som "soss" (och AMS) gör med sina klienter. Struntar i de besvärliga fallen och håller sig till de enkla och minst arbetskrävande.
"Tjafsa" med en advokat både i förhör och ev i rätten, ett proffs ger bara arbete och inte säkert en fällade dom förrän efter ännu mera arbete..

----------------
Måste byta avatar. Ledaren ser alldeles för glad ut..

Bra att det finns folk som kämpar.

Hade jag varit advokat hade jag lätt hjälp till med sådana här fall.

Skriv gärna hur domen faller ut, om du kommer ihåg, det tar väl ett tag till innan den kommer.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back