Det längsta ni kört med motard?

Zebulonm skrev:
2200644 Min kompis tog med sin tjej, 2 packväskor och tankväska på sin KTM 640-01. De åkte ner till Österrike och vände.

Blev bra många hundra mil den turen. Dock inte på en dag, utan på ca 2veckor men ändå.

Höll den hela resan eller blev det någon service? :va :)

Det ända jag vet är att han fick en punka och att en av kopparbrickorna runt någon oljeslang började läcka

Då kommer jag med en idiotisk fråga:

Vad är det som skiljer de olika ktm-modellerna i komfort och landsvägskörning? Är lc4:an att föredra framför en 525 exc? Jag antar så, men kanske bara något jag fått för mig..

/Baronen

Köp ett liggunderlag, klipp till lämplig storlek och lägg/vik det över sadeln. Tejpa fast.
Ger mjukare och bredare sadel.
OBS ! Sänker pozerfaktorn vid bensinstationerna.

skoteridioten skrev:
2199075 Om jag inte får tag på nån dragbil så måste jag ta och köra en 660 hem från Umeå om det blir affär på fredag.. 55 mil.
38 mil i sträck var inga problem med mina förra Duke II:a iaf, visserligen var det väl inte det roligaste jag har gjort men fysiskt så var det inga problem...

Va blir det? Får se om jag räknar rätt...

1 renovering

3 ventiljusteringar

5 oljebyten

Seriöst, åk bil!

10 mil och stretch-paus funkar. Dock ar kanske XR650 en av de minst bekvama hojarna..allvarlig stelkrampsvarning i aendalykten efter ett tag. Sittring?

Jag kommer att ge mig på något så idiotiskt att köra 130mil med "traktorn" på fredag, fast får förmodligen övernatta någonstans på vägen. Tänkte köra 45´an från Arjeplog till Göteborg. Önska mig lycka till! :rolleyes:

Så, avverkade dom 70 milen under en hel dag. Gick åt ca 35-40 liter soppa. Stannade var 10:e mil och rörde på mig, annars så stod jag ofta upp och körde på 70-sträckorna. :lol

Var rätt mör när jag kom fram, men det hela gick bra ändå. Tack för tipsen jag fått. Ingen väska på ryggen, man får tillräckligt ont ändå! :tummenupp

Det låter jobbigt, var helt slut efter en 30mils tur på min 640 iofs med tung ryggsäck, crosshjälm och regn.

25mil blandat väder dock paus på halva vägen ... går bra om man åker o wheelar mkt :yoparty

Utan hastighetsmätare med :rofl (wiren gick av)

Last edited:
Inte för att knäcka Bucho allt för mycket. :pannkyss
Jag klarade då även min lilla strapats ganska smärtfritt. Körde 130mil i ett sträck på xr´en. Stannde endast för att tanka och fylla på med mat. Kom iallafall fram efter 20 timmar, kraftigt öm i hela kroppen.

Brochs skrev:
2229341 Inte för att knäcka Bucho allt för mycket. :pannkyss
Jag klarade då även min lilla strapats ganska smärtfritt. Körde 130mil i ett sträck på xr´en. Stannde endast för att tanka och fylla på med mat. Kom iallafall fram efter 20 timmar, kraftigt öm i hela kroppen.

:) Du "vann", 130 mil, det måste fan vara sverigerekord? :tummenupp :yoparty

Jag körde 20 mil igår med tung ryggsäck, det gick rätt bra utan paus dock fick man lite ont i axlarna. Man får ställa sig upp ibland bara så går det bra :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT