Det läcker

Mastah

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Kawasaki kdx- 91
Tjena alla jag har ett problem! Det läcker olja ur min högra fram stötdämpare jag har sån där uppside down dämpare och dämparna är hur mjuka som helst...nån som vet vad jag ska göra

Mastah skrev:
Tjena alla jag har ett problem! Det läcker olja ur min högra fram stötdämpare jag har sån där uppside down dämpare och dämparna är hur mjuka som helst...nån som vet vad jag ska göra
ja du kan tex byta packboxarna

byta packboxarna(båda) fylla på rätt mäng olja,,, kanske en hårdare olja..

Vid närmare eftertanke.. fråga vad de tar för att byta åt dig... :gnissla :brinnerup

AleX skrev:
Vid närmare eftertanke.. fråga vad de tar för att byta åt dig... :gnissla :brinnerup

Tänkte just säga detsamma!
Det krävs lite kunskaper för att göra detta ingrepp...

Och redan när jag läste "främre stötdämparen" sade det mig att lämna tipset...
Kontakta en Mc verkstad!

Inte för att vara elak men att göra detta fel är hur enkelt som helst och resultatet blir kanske värre än innan!

Lycka till

blom skrev:
jag tror att det kostar runt 800

helvetet, tror mina kostade 300 kr eller nåt när jag bytta på min NSr för 3 år sen...inflation eller ironi??

BTW, tror du ska lämna in din eller ta iallafall nån till hjälp, fast det är rätt enkelt bara man tar det lugnt...

På en uppånergaffel är det lite knepigare.. Den måste isär, helt isär.. Dessutom funkar det ju inte med ett vanligt rör av lämplig dimension att driva ner tätningen med, bottenstycket på gaffeln är ivägen..

/B

Back