laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Om du fick möjlighet att fylla garaget med, säg fem hojar, vilka skulle du då välja? Du kanske inte måste behålla dem för tid och evighet, men en tid (3-4 år?) i alla fall.
Några av er kanske direkt ställer er i kö och beställer fem schyssta endurohojar, men så drar polarna ner till Ringen en vecka och då kanske man ångrar sig…
Självklart finns inga problem varken med att förvara eller ha råd med försäkring för alla hojar.
Eftersom jag inte kan köra hoj längre så får jag väl drömma om det istället, och då föreställer jag mig mitt garage så här:
Mina kategorier:..…...….…Mina hojar:
1.Offroad/Grus………......…XR 650
Offroadhojen blir en kompromiss. Jag gillar långa, köttiga uppställ på grusvägar, men är allergisk mot vibrationer och kort serviceintervall. En XR 650 pimpad med 15-literstank, roligare ljuddämpare och med lite skydd för kylare och vattenpump och sånt, är i mina ögon en riktig grushoj!
2. Bana…………………........GSX-R 750
En 750 är ju ganska lik 600
rnas motorkaraktär, men med mer av allt = me like! Självklart med hela bankittet: Kraschkåpor, Akrarör, styrdämpare, drevsats, extra fälgar, ja ni vet… Borde vara en schysst bandagsräser, 1.40 på Torpet, here I come!
3. Landsväg………...........FZ-1 S
En hoj jag aldrig kört (men Javaguru ivrigt propagerar för), men tror kan vara fin att ha för de något mer sansade turerna, kanske med tältet surrat där bak. Eller rent av ut i Europa en sväng!
4. Semester………...........CBR 1000RR
En semesterhoj måste både kunna raka av transporter på motorvägar och vara smidig på alpvägarna. Och körställningen måste iallafall vara uthärdlig. Den måste också vara tillräckligt kul på bana, Nürburgring ligger ju oftast på min väg hem! Utrustad med bubbelglas och mjuk tankväska och sidoväskor blir CBR:en komplett!
Har inte kört den här heller, men RRRRR (på SH) har ju så trevligt med sin…
5. Drömhoj/Klassiker….....En R6 av alla generationer
På en hylla, utmed en hel vägg i mitt garage, vill jag parkera alla generationers R6
r. En -99, en -03, en -05, en -06, en -09 och en -12. De ska bara användas när solen skiner, på en krokig väg till ett glasscafé. Kanske kan de få däcken skrubbade på bana nån gång per år.
Två saker gäller dock; de SKA vara röd-vita, och -12:an SKA ha retro-lacken!
Ja, det blev ju lite fler än fem hojar. Men det gör väl inget så länge man bara drömmer lite?
Hur ser ditt kompletta garage ut?
Några av er kanske direkt ställer er i kö och beställer fem schyssta endurohojar, men så drar polarna ner till Ringen en vecka och då kanske man ångrar sig…
Självklart finns inga problem varken med att förvara eller ha råd med försäkring för alla hojar.
Eftersom jag inte kan köra hoj längre så får jag väl drömma om det istället, och då föreställer jag mig mitt garage så här:
Mina kategorier:..…...….…Mina hojar:
1.Offroad/Grus………......…XR 650
Offroadhojen blir en kompromiss. Jag gillar långa, köttiga uppställ på grusvägar, men är allergisk mot vibrationer och kort serviceintervall. En XR 650 pimpad med 15-literstank, roligare ljuddämpare och med lite skydd för kylare och vattenpump och sånt, är i mina ögon en riktig grushoj!
2. Bana…………………........GSX-R 750
En 750 är ju ganska lik 600

3. Landsväg………...........FZ-1 S
En hoj jag aldrig kört (men Javaguru ivrigt propagerar för), men tror kan vara fin att ha för de något mer sansade turerna, kanske med tältet surrat där bak. Eller rent av ut i Europa en sväng!
4. Semester………...........CBR 1000RR
En semesterhoj måste både kunna raka av transporter på motorvägar och vara smidig på alpvägarna. Och körställningen måste iallafall vara uthärdlig. Den måste också vara tillräckligt kul på bana, Nürburgring ligger ju oftast på min väg hem! Utrustad med bubbelglas och mjuk tankväska och sidoväskor blir CBR:en komplett!
Har inte kört den här heller, men RRRRR (på SH) har ju så trevligt med sin…
5. Drömhoj/Klassiker….....En R6 av alla generationer
På en hylla, utmed en hel vägg i mitt garage, vill jag parkera alla generationers R6

Två saker gäller dock; de SKA vara röd-vita, och -12:an SKA ha retro-lacken!
Ja, det blev ju lite fler än fem hojar. Men det gör väl inget så länge man bara drömmer lite?
Hur ser ditt kompletta garage ut?