det kommer små hack när jag varvar?

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
VAFAN VAD DET SKA KRÅNGLA DÅ

men nu när jag kört in nya kolven ca: 1 timme så vill den inte gå rent. den går hur bra somhelst på låga varv men när du ska dra full gas och varva ut den så kommer det små hack och den ger inte allt den kan ge.... man känner lixom att den hålls emot + att det kommer små hack ibland... som om nån slår av gasen skitsnabbt och drar på igen...

jag har lyckats få den att gå rent några gånger om jag drar hela vägen nerifrån botten och håller fullgas hela vägen ut.... då brukar den gå rent.... men att ligga på låga varv på sexan och dra full rulle då axxar den knappt och man känner verkligen att nått är fel....

tändstiftet? bränsleblandningen? jag har mitt 350 munstycke som jag _ALLTID_ kört på men nu när jag bytt till original kolven så kanske jag måste byta? har testat med uppemot 370 i munstycke men jag vet inte om det blivit nån skillnad.... har nog inbillat mig skillnaden isf.... så svårt å säga...

vad kan det vara som krånglar?

Det är troligen vädret för tilfället då luften just nu är både kall och torr så inehåller den stora mängder syre = det går för snålt.

Jag rekomenderar att du slänger i ett nytt stift justerar luftskruven för fetare balndning ung1/2 varv samt höjer nålen 1-2 hack.

Detta bör fixa problemen med gassvaret, du bör dock byta till ett större huvudmunstycke om du tänker köra i vinter. Rätt storlek får du fram genom att sätta i ett större och större tills stiftet blir svart eller hojjen börjar bludddra på fullgas.

Borsiin skrev:
Det är troligen vädret för tilfället då luften just nu är både kall och torr så inehåller den stora mängder syre = det går för snålt.

Jag rekomenderar att du slänger i ett nytt stift justerar luftskruven för fetare balndning ung1/2 varv samt höjer nålen 1-2 hack.

Detta bör fixa problemen med gassvaret, du bör dock byta till ett större huvudmunstycke om du tänker köra i vinter. Rätt storlek får du fram genom att sätta i ett större och större tills stiftet blir svart eller hojjen börjar bludddra på fullgas.

hm för killen som hade den innan gav med mig dom där 3 munstyckena och en lapp där det stod "vintertid byt till 360 lr 370 munstycke och skruva in luftskruven ett halvt varv"

och problemet kom ju nu när jag bytte kolv....

stiftet är typ lite mörkbrunt och helt torrt

tänkte bara säga att den funkar nu.. jag bytte tändstift tror inte det gammla höll tätt riktigt... och så var packningen ihoptryckt så den tände för långt ner... lr så var den bara lite pajj :) men nu funkar det

tänkte bara säga att den funkar nu.. jag bytte tändstift tror inte det gammla höll tätt riktigt... och så var packningen ihoptryckt så den tände för långt ner... lr så var den bara lite pajj :) men nu funkar det

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP