Det knackar lite i motorn :S

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Tjoollahopp

Hör lite konstiga ljud från motorn, det låter som det "knackar" lite. Jag tror det är inne i cylindern men är inte säker, kan det vara tändningen som är fel inställd? Eller kan det vara strypningen i avgasporten som ligger lös så den slår mot kanterna?

Tacksam för svar :Bugar

//nomolas

korpe skrev:
ja tjollahopp kan man nog säga om ditt illa problem

du var ju kul ha HA HA!

OLJEKYLD GSXR

Jag har nyss bytt kolv (dvs kolvlager oxå) och cylinder. Kan det inte vara att den tänder för tidigt?

nomolas skrev:
du var ju kul ha HA HA!

OLJEKYLD GSXR

Jag har nyss bytt kolv (dvs kolvlager oxå) och cylinder. Kan det inte vara att den tänder för tidigt?

Kände du om är där var glapp i vevaxellagret? Kan vara det. Kolven kanske slår i toppen. Ja vad vet jag...

\Masonit

Min har med ett knackade ljud med det kommer från startmotorn och drevet till den. Kolla upp så att det inte är den som spökar.

Att du skulle få tändproblem i samband med kolvbyte är väl ytters otroligt, förresten kan man väl inte ställa tändningen på den där?

Ta isär och kika..

nomolas skrev:
du var ju kul ha HA HA!

OLJEKYLD GSXR

Om du kan ställa tänding, så prova att flytta fram den en bit (SENARE alltså...) slutar det knacka då så är det tändningen, men jag tror inte det!

Knackade den inte alls innan du bytte kolv och cylinder? Om kolven var rejält kass (det borde den vara om du bytte cylinder också!) var den kanske så slö innan att t.ex ett glappande vevlager inte knackde då!?

Säker på att du fick med alla muttrar när du skruvade ihop den :tungan

nomolas skrev:
Tjoollahopp

Hör lite konstiga ljud från motorn, det låter som det "knackar" lite. Jag tror det är inne i cylindern men är inte säker, kan det vara tändningen som är fel inställd? Eller kan det vara strypningen i avgasporten som ligger lös så den slår mot kanterna?

Tacksam för svar :Bugar

//nomolas
det finns faktiskt en teknikavdelning för såna här frågor.

när man har läckage mellan toppen å cylindern på en 2taktare brukar det kunna knacka rätt friskt men det brukar gå över då den blivit varm å metallytorna svällt lite.. prova dra åt toppen lite.. kan ju va så enkelt förhoppningsvis!

Tack för alla svar.

Jag kom på att det kanske är för att man kör in den lr? Om inte så ska jag ta isär den lite senare och kolla vevlager. Tack återigen

//nomolas

knackar det ?
Inte vara orolig, skruva av ena sidkåpan bara, och släpp ut han som dom glömmde plocka ut på fabriken.

:D

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...