Det KAN löna sig att stämma vägverket!

Så bra då, då betalar dom nya kåpor till mig eftersom vägbanan inte ska vara full med grisskit(det är inte det jag betalar skatt för i alla fall)?.

Betalar de min fotpinne och kåpor eftersom det låg en JÄKLA massa grus på vägen där jag körde av?

750RR

Jag har fått betalt Skanska för ett nytt framdäck då de under vägbyggnation hade lagt "sprängsten" på vägen.
Dvs sån där riktigt grov och vass sten.

Jag fick 500:- tror jag då jag nämnde att däcken inte var helt nytt när jag fick punka!

Alltid något... :p

Lyckades själv med nästan exakt samma sak för många år sen.
Körde på en dåligt belyst väg i hemkommunen, pang o tjong sa det och sen skakade hela framvagnen.
En stor satans buckla i min 17" alu fälg pga av ett hål i vägbanan.

Skrev brev till Vägverket som dock hänvisade till kommunen som ansvarar för vägen. kommunen sa nej först, sen när jag gick vidare till ansvarig chef så började dom ge med sig.
Till en början var det bara Nej och åter Nej och jag var helt ursinnig då deras svar till en början var massa undanflykter men dom tackade för att jag påpekar hålet som nu var lagat tack vara mig.
När min far till slut ringde till högsta chefen för anläggning-avd i kommunen pga av att jag var så arg att jag bara skrek i telefonen så gav dom med sig !
Farsan sa bara till honom att , -ok , då anlitar vi en advokat och gör en rättsak av detta ärende och både du och jag vet vem som kommer att få betala både bilrep. + advokaten.
Nästa dag kom brev från kommunen att dom betalar mig ny fälg, däck samt framvagnskontroll :tummenupp

Ibland lönar det sig att vara en riktig "pain the ass" !

/Nitrous

"vi hade lagat det här hålet bara ett dygn tidigare"....

undra hur fan dom lagar vägar då :fakta
iofs så hade det regnat men då får man väl vara extra noga i så fall så det håller

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back