Det kan inte vara sant...

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Efter en otroligt tråkig, jobbig och dyr affär med en gsxr 750 -98 bestämde jag mig iallafall för att inte låta det slå ner mig.

Satt en tid och letade annonser på både gsxr 750 och gsxr 1000 men hittade inte riktigt det jag sökte efter.

Målet var att hitta en så pass ny hoj att garantin fanns kvar, gärna i så bra skick som möjligt och till ett bra pris.

Slötittade förra torsdagen på blocket och vips så fanns det en gsxr 750 -03 som var uttagen -04 i stockholm.
Ringde killen direkt och han verkade vara en sån där bra säljare. Riktigt trevlig och verkade ha tagit bra hand om hojen som det lät iallafall.

Hade tyvärr inte möjlighet att komma ner till sthlm förrän på söndagen och bad säljaren hålla hojen åt mig till söndagkväll och det var han schysst och gick med på.

Bilade ner med min far, som jobbar i stockholm på veckorna, på söndagseftermiddagen och tittade på hojen. Den var i kanonskick! Hittade ingenting att direkt klaga på alls. :)
Så det blev affär!
Grenslade bettan och la mig på e4'an norrut för jag jobbade fan på måndagen.
Var hemma i sundsvall klockan 2 ungefär men det var en rolig hemresa :rolleyes:

Ronny, om du läser det här.. tack ännu en gång för en bra opch smidig affär. :tummenupp
----------------------

Tyvärr är det väl så att det alltid ska skita sig på något sätt.
Har varit ute och glidit i det underbara vädret idag då jag har varit ledig.
Åkte in till en kompis i stan och parkerade utanför mellan 2 bilar.
Möter tjejen som kör bilen som stod framför min och vi hejade på varandra.
jag går upp till min kompis på 1'a våningen och 1 minut efter plingar det på dörren.
Polaren öppnar och där står tjejen som säger att hon har backat på en motorcykel.
Följer henne ner och javisst.. hojen ligger på högersidan mot trottoarkanten och mår dåligt..

Skador som är konstaterade är miniblinkers, höger sidokåpa, kraschpuck, handtag, styrändsvikt, backspegel & min fina yoshimura Rs-3 ljuddämpare..
Inte ens 2 hela dagar fick hojen vara hel..

Ajja.. får väl nya grejer iallafall från föräkringsbolaget och den är ju körbar så vaffan... men jobbigt ändå!

(Tjejen som körde på bilen har en make som dessutom jobbar på en motorcykelfirma här i sundsvall.. "Oj herregud, han kommer bli knäckt när jag säger att jag har backat på en motorcykel" stod hon och upprepade och var orolig...) :)

Hojen före olyckan. :yoparty

Bifogat

• Gsxr -03 sthlm hem.JPG
    Gsxr -03 sthlm hem.JPG
    101.6 KB · Visningar: 324
Starkt av tjejen att vara rakryggad och berätta vad hon gjort.
En majoritet verkar låtsas som det regnar och kör därifrån.

sandstream skrev:
2234264 Starkt av tjejen att vara rakryggad och berätta vad hon gjort.
En majoritet verkar låtsas som det regnar och kör därifrån.

Definitivt. Så det är jag ju tacksam för också. :)

1, Grattis till ett bra köp.

2, Trist att det hände.

3, Se från den ljusa sidan, hon tog ju på sig skadan iallafall.
Så du får ju hojen fixad helt, på hennes bekostnad.

Kunde varit värre. :)

War-psycho skrev:
2234272 1, Grattis till ett bra köp.

2, Trist att det hände.

3, Se från den ljusa sidan, hon tog ju på sig skadan iallafall.
Så du får ju hojen fixad helt, på hennes bekostnad.

Kunde varit värre. :)

Exakt. det kunde ha varit självförvållat också.. :rolleyes:

>Kolla noga som fan när du får tillbaka hojjen sen så det inte finns kvar märken från något. Stör man sig på det sen ju.

Tråkigt men tur att det går på hennes försäkring.

Hoppas du får ordning på hojen fort!

Min har nu varit på verkstad i 3 veckor och förväntas vara där i upp till 2 veckor till.. jävla idioter till folk det finns.

Oj vad trist att bli påbackad. Och tyvärr är det nog som Sandstream skriver, många bara sticker därifrån. Det hände min syster. Hennes hoj välte över stödet när någon oärlig, stressad, puckad analfabet backade på hennes Mc när den stod parkerad och fick skador på blinkers mm. Man får väl göra vad man kan för att inte bli påbackad. Själv brukar jag parkera på trottoaren, gångvägen eller torget eller vad det nu kan vara. Bara det är bilfritt!

Grattis till ett bra köp!

Verkar inte som att det kommit fler än 3 ( :rolleyes: ?) sådana av den årsmodellen till Sverige. 00 fanns det tokmånga sen dalade det bara neråt!

Vårda den ömt!

jobbit..

en helt annan fråga, varför fattas det dekaler på topkåpa och bakkåpan? ser lite konstigt ut... menar inte o måla fan på väggen, men sånt där får mig o reagera när jag kollar på hojjar, ere bytta kåpor eller varför?

Vad säger du :confused: Tråkigt så du kommer inte med imorron på ons åkningen då?? ps. sorry att jag inte hörde av mig förut men jag kom på att det var möte ikväll osv!!! :banana

dsundelin skrev:
2234364 Vilken affär jobbade han på? Yamaha center?

Aprilia tydligen a.k.a. skotershoppen. :)

Freddola skrev:
2234765 Tog du hennes nr?
Vem vet kanske singel efter händelsen!

Eh, nej! :) Eller jo, på skadeamälan givetvis. :D

semper skrev:
2234811 jobbit..

en helt annan fråga, varför fattas det dekaler på topkåpa och bakkåpan? ser lite konstigt ut... menar inte o måla fan på väggen, men sånt där får mig o reagera när jag kollar på hojjar, ere bytta kåpor eller varför?

Inte en aning. har inte ens reagerat på det faktiskt. :va
Ska snacka med säljaren och fråga honom sen.. den ser iallafall helt klockren ut i skicket och allt känns riktigt och det är huvudsaken för mig. :)

Chippen954 skrev:
2234813 Vad säger du :confused: Tråkigt så du kommer inte med imorron på ons åkningen då?? ps. sorry att jag inte hörde av mig förut men jag kom på att det var möte ikväll osv!!! :banana

Robin? Haha.. det är lugnt.

Jorå.. jag tänkte vara med på onsdagskörningen imorgon.. kraschpucken gjorde sitt jobb och tog det värsta.. bara skrap + att bromshandtaget gick av i brytpunkten. Men den funkar precis som den ska.. har varit ute och kännt lite på frambromsen nu på kvällen (a.k.a. testat stoppies) :)

semper skrev:
2234811 jobbit..

Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det där..
Förvisso tycker jag den är snyggare utan dekalerna på bakdelen och fronten hursomhelst nu när jag jämförde. :)

Men det kan ju vara en fördel att få reda på varför det är som det är av säljaren. :D

Red skrev:
2234258 Efter en otroligt tråkig, jobbig och dyr affär med en gsxr 750 -98 bestämde jag mig iallafall för att inte låta det slå ner mig.

Satt en tid och letade annonser på både gsxr 750 och gsxr 1000 men hittade inte riktigt det jag sökte efter.

Målet var att hitta en så pass ny hoj att garantin fanns kvar, gärna i så bra skick som möjligt och till ett bra pris.

Slötittade förra torsdagen på blocket och vips så fanns det en gsxr 750 -03 som var uttagen -04 i stockholm.
Ringde killen direkt och han verkade vara en sån där bra säljare. Riktigt trevlig och verkade ha tagit bra hand om hojen som det lät iallafall.

Hade tyvärr inte möjlighet att komma ner till sthlm förrän på söndagen och bad säljaren hålla hojen åt mig till söndagkväll och det var han schysst och gick med på.

Bilade ner med min far, som jobbar i stockholm på veckorna, på söndagseftermiddagen och tittade på hojen. Den var i kanonskick! Hittade ingenting att direkt klaga på alls. :)
Så det blev affär!
Grenslade bettan och la mig på e4'an norrut för jag jobbade fan på måndagen.
Var hemma i sundsvall klockan 2 ungefär men det var en rolig hemresa :rolleyes:

Ronny, om du läser det här.. tack ännu en gång för en bra opch smidig affär. :tummenupp
----------------------

Tyvärr är det väl så att det alltid ska skita sig på något sätt.
Har varit ute och glidit i det underbara vädret idag då jag har varit ledig.
Åkte in till en kompis i stan och parkerade utanför mellan 2 bilar.
Möter tjejen som kör bilen som stod framför min och vi hejade på varandra.
jag går upp till min kompis på 1'a våningen och 1 minut efter plingar det på dörren.
Polaren öppnar och där står tjejen som säger att hon har backat på en motorcykel.
Följer henne ner och javisst.. hojen ligger på högersidan mot trottoarkanten och mår dåligt..

Skador som är konstaterade är miniblinkers, höger sidokåpa, kraschpuck, handtag, styrändsvikt, backspegel & min fina yoshimura Rs-3 ljuddämpare..
Inte ens 2 hela dagar fick hojen vara hel..

Ajja.. får väl nya grejer iallafall från föräkringsbolaget och den är ju körbar så vaffan... men jobbigt ändå!

(Tjejen som körde på bilen har en make som dessutom jobbar på en motorcykelfirma här i sundsvall.. "Oj herregud, han kommer bli knäckt när jag säger att jag har backat på en motorcykel" stod hon och upprepade och var orolig...) :)

Hojen före olyckan. :yoparty

Grattis till köpet :) själv hade jag önskat att jag väntat några veckor innan jag köpte min och köpt denna istället för den jag köpte, (skiljer 120 mil och 11 000 kr) :D (jag gav 106 000 kr den hade gått 340 mil) :D
http://www.blocket.se/vi/8405192.htm?ca=13_s

Last edited:
Red skrev:
2234942 Skit i det och var nöjd med hojen.. Fin som satan! :yoparty

Ja jag skiter it, men 11 000 kr är pengar det med :D men jag är jävligt nöjd ändå, och om en vecka så bär det av till Holland (Assen MotoGP) det blir kanonkul, har varit där 2 ggr förut. :D

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul