Det jävla högerbenet!

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Halloj!
188cm och sitter faktiskt riktigt riktigt bra på R6:an 00.
Problemet är att jag endast efter ca 10 mil får ont i högerbenet, fotfan domnar bort och jag får ibland tom kramp i benet.

Är det någon som har liknande problem på sin sporthoj? Det sura är ju att jag lätt skulle kunna köra 40 mil på hojen om det inte vore för högerbenet, blir inte ens trött i handleder, får inte ont i arslet eller axlar mm.

Trodde det skulle va "röva" som fick mest stryk på sporthoj.

Finns kanske någonting man kan göra med fotpinnen på höger sida?

Du kan ju köpa ställbara fotpinnar,som går att ställa in i sidleds sen är det löst. Går att hitta beggade pinnar som inte kostar så mycket.

Du kan vara sned i höften, och då är naprapaten lösningen. Jag är sned efter åratal av terminalarbete, och min högerfot domnar också bort.

Jag har precis samma problem som du, men nu är ju inte gamla surgixxrar kända för att ha bra komfort direkt :)
Jag tror att det kan vara att man omedvetet sitter lite snett med tanke på att man oftast använder vänsterfoten mer än högerfoten på en sporthoj?

fick du någon lösning på problemet?

Jag har inte behandlat det så länge, så jag är fortfarande sned. Men jag går dit och blir korrigerad, får lite övningar att göra hemma (mest mjuka upp nacken) plus att jag styrketränar för att räta ut kroppen. Sitter jag vid datorn försöker jag att inte få slagsida genom att växla mellan vänster och höger hand på muspekaren m.m.

Jag har också problem med högerbenet lite då och då. Försök använda det benet lite mer. Sätt t ex ner högerfoten vid trafikljusen om du inte redan gör det. Försök även att röra lite mer på foten, använd bakbromsen t ex, inte för bromsverkan utan för blodcirkulationen eller flytta bak (eller fram) fotenpå fotpinnen lite då och då. Kanske hjälper det lite i alla fall.

Jag öppnar bara tanklocket och doppar! :yoparty

Själv brukar jag köra med ryggsäck... :censored

Nämen jag brukar också få en molande värk i benet och det finns inte så mycket att göra åt. Försöka sträcka på det då och då i farten röra sig mer på hojjen som ovanstående redan sagt.

En stilla undran...: Om man sitter "riktigt riktigt bra" borde väl inte något ben domna...eller?

Jag har också upplevt detta någon gång, och jag tror det beror på att man omedvetet placerar fötterna på ett praktiskt sätt beroende på den pedal man har på respektive sida. På växelsidan ligger foten lite avslappnat med tårna under växelpetaren, liksom beredd på växling. På högersidan sitter jag på något sätt i bromsberedskap, dvs med foten i ett aningen mer bakåtdraget läge där tårna är något bakom pedalen snarare än under. Nu när jag kommit underfund med det så försöker jag sitta likadant även med högerfoten som med vänster.

Hur som helst, när du kört en stund, analysera hur du satt fötterna på pinnarna och du skall eventuellt finna...

Är själv 1.90 och min hoj är väl ingen divan direkt. Brukar ställa mig upp för att räta på knäna. Nån gång i timmen.

När jag kör lugnt brukar jag vrida på foten samt sätta hälen på pinnen, ser dock ut som chapplin men hjälper Annars skaka på benet låt det bara hänga några sek i det fria.

Det var så stuntkörning uppfanns. Killen hade pirr i benet och tänkte att "vafan, hur ska jag bli av med skiten? Hur kan jag ha benen?"

...och från den dagen kördes det stunt.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back