Det heter Krom

Kobolt

Hellre DÖD, än RÖD!
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
--
nu reder vi ut det här en gång för alla. På svenska heter det Krom, inte Crom eller Chrom! Utan endast och bara KROM!

Lär er! :4skrika

Jösses, lille man. Ska vi starta en tråd om varje stavningshädelse som försigkommer på detta forum blir det en hel del trådar.

Du är lite fjunig att komma med sådana statements. Relaxa lite.

Jag drömde att jag åkte omkring på en kromsläde inatt. Den var så enormt tung så det gick knappt att stanna med den och hålla den balanserad upprätt med fötterna i backen. Det räckte att man bara råkade luta den någon centimeter åt sidan så välte den :hihi

mudder skrev:
If it don´t run, chrom it!
engelska, då är chrom helt ok. och varför har jag inget på sporthoj att göra, har faktiskt en 125.

KAn också till lägga att jag tycker att Krom är :kocko på¨sporthojar när det inte gäller streetfighters. då kan det vara snyggt.

Anledningen att jag startade den här tråden var att jag tycker att det är lika fel att säga crom som att säga att nästan alla moppar har 4-takt!

Kobolt skrev:
och varför har jag inget på sporthoj att göra, har faktiskt en 125.

Du jag tycker att inte jag har någe här o göra pga moppe.. tänk om! :7peta
Sedan skrevs det att det har inget med sporthoj att göra inte du.. :fatta!
Men när du säger det själv! :tungan
Fint knogjärn e det kchromat :va

Kobolt skrev:
nu reder vi ut det här en gång för alla. På svenska heter det Krom, inte Crom eller Chrom! Utan endast och bara KROM!

Lär er! :4skrika
Om vi ska va petiga så skiver man inte "Krom" med stort "K" utan rätt och slätt "krom" med litet "k".

Själv är jag inte petig. Skriver små bokstäver även där det ska va stora.

mb skrev:
Om vi ska va petiga så skiver man inte "Krom" med stort "K" utan rätt och slätt "krom" med litet "k".

Själv är jag inte petig. Skriver små bokstäver även där det ska va stora.
Det beror väl på ifall meningen börjar med "krom".I detta fallet blir det ju "Krom", med stort k ("K")

FUBAR skrev:
Det beror väl på ifall meningen börjar med "krom".I detta fallet blir det ju "Krom", med stort k ("K")

Tror mb syftar på inlägget av Kobolt där han skriver med stor bokstav mitt inne i en mening.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN