Kobolt
Hellre DÖD, än RÖD!
nu reder vi ut det här en gång för alla. På svenska heter det Krom, inte Crom eller Chrom! Utan endast och bara KROM!
Lär er!
Lär er!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

engelska, då är chrom helt ok. och varför har jag inget på sporthoj att göra, har faktiskt en 125.mudder skrev:If it don´t run, chrom it!

Kobolt skrev:engelska, då är chrom helt ok. och varför har jag inget på sporthoj att göra, har faktiskt en 125.
Kobolt skrev:engelska, då är chrom helt ok. och varför har jag inget på sporthoj att göra, har faktiskt en 125.

Kobolt skrev:och varför har jag inget på sporthoj att göra, har faktiskt en 125.

Om vi ska va petiga så skiver man inte "Krom" med stort "K" utan rätt och slätt "krom" med litet "k".Kobolt skrev:nu reder vi ut det här en gång för alla. På svenska heter det Krom, inte Crom eller Chrom! Utan endast och bara KROM!
Lär er!![]()
Det beror väl på ifall meningen börjar med "krom".I detta fallet blir det ju "Krom", med stort k ("K")mb skrev:Om vi ska va petiga så skiver man inte "Krom" med stort "K" utan rätt och slätt "krom" med litet "k".
Själv är jag inte petig. Skriver små bokstäver även där det ska va stora.
FUBAR skrev:Det beror väl på ifall meningen börjar med "krom".I detta fallet blir det ju "Krom", med stort k ("K")

|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |