Det här vore smidigt att ha.

jao, funkar det så äre väl kanon!
om någon här får för sig att pröva, kom gärna med era synpunkter på denna produkt.
 
spectre skrev:
det finns ju en sån där "korv" att köpa.. har sätt att en del motocross åkare och även enduro-rävar andvänder sig av sådana. Kanske vore nått?
Med det här kittet behöver man ju bara kränga med däcket, har man korv så måste man ju trassla med den oxå. Vet en som köpte korvar till sina enduro hjul men lyckades inte kränga av däcken när dom satt i :rofl
 
spectre skrev:
det finns ju en sån där "korv" att köpa.. har sätt att en del motocross åkare och även enduro-rävar andvänder sig av sådana. Kanske vore nått?
Dom behöver bytas ut efter en tid samt att dom är tyngre än innerslangar.
Sen har du det faktum som Evli MMMMM nämnde att det blir svårt som fasen att kränga däcken av & på.
Det är som att kränga av & på däcken med fullt tryck i innerslangarna... :näsblod
 
Och hur justerar man lufttrycket med endast en korv i... :7peta

Nä, korvarna är endast till för enduroåkare som vill slippa punktering i skogen. Korven ersätter luften helt enkelt, eftersom det läcker som ett såll utan slangar i ekerfälgar....

Produkten ovan verkar helt ok, skulle va skönt att slippa slangarna.
 
Ebbe skrev:
Produkten ovan verkar helt ok, skulle va skönt att slippa slangarna.

Det borde väl gå att fixa ihop ett eget kit?
150$ verkar rätt så dyrt för en bit skyddstape i kevlar & lite tätningsband...
(eller vad dom nu använder för att täta mot nipplarna...) :va


Edit: tänkte inte på att det ingick en nippel också... :rolleyes: :hihi
 
Ghost skrev:
Det borde väl gå att fixa ihop ett eget kit?

det går finfint!
byggde ett par hjul för 5år sen, en klick Sikaflex lim på varje ekernippel och ett par varv silvertejp så var det tätt o bra.
det höll tills kompisen som köpte hjulen skulle spänna ekrarna lite...
 
rejser skrev:
det går finfint!
byggde ett par hjul för 5år sen, en klick Sikaflex lim på varje ekernippel och ett par varv silvertejp så var det tätt o bra.
det höll tills kompisen som köpte hjulen skulle spänna ekrarna lite...

Om man gör det ordentligt med sikaflex och silvertejp bör det alltså hålla? Vägrar köpa det där kittet för de pengarna iaf.

//@
 
d1ce skrev:
Om man gör det ordentligt med sikaflex och silvertejp bör det alltså hålla? Vägrar köpa det där kittet för de pengarna iaf.

//@

Eller så gör man om det, så funkar det ett tag till. :)
(kräver visserligen att man kan plocka av iaf halva däcket...) :tungan
 
rejser skrev:
det går finfint!
byggde ett par hjul för 5år sen, en klick Sikaflex lim på varje ekernippel och ett par varv silvertejp så var det tätt o bra.
det höll tills kompisen som köpte hjulen skulle spänna ekrarna lite...
Då är ju den stora frågan om du gör likadant idag med hjulen du rejsar på ???

Slippa äckliga hål på slangar vore ju lite halvskoj (läs: otroligt underbart skööönt) att slippa...
 
Jag har planer på att göra så med mina fälgar med någon bra silikonmassa (i vinter när jag ändå inte använder 17-tummarna), då det är så jävla tröttsamt med slangarna och ständiga punkteringar... Ventilen köper man löst hos någon däckfirma för en struntsumma (tio spänn kanske ?).
 
En riktigt bra idé. Har inte bmw slanglösa ekerfälgar också?
Är också lite less på att få punka, 2ggr på 8dar nu.
Men hur får man ekerjusteringen att bli funkis?
 
Supermoto skrev:
Då är ju den stora frågan om du gör likadant idag med hjulen du rejsar på ???

Slippa äckliga hål på slangar vore ju lite halvskoj (läs: otroligt underbart skööönt) att slippa...

nej jag har kört med slang på alla andra hjul efter det.
har fått en enda punktering på 3år så...

lyckades rätt bra med de slanglösa hjulen minns jag, vid balanseringen så behövdes bara 5grams vikter :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top