Det här med lane splitting...

Eftersom jag måste passera tingstadstunneln varje dag från jobbet så är det själv klart att köra mellan .brevid bilarna även:tummenupp inne i tunneln

Jag och mögel har kört massa lane splitting idag... typ alla köer vi hitta körde vi igenom eller förbi på ett eller annat sätt....

Står aldrig i kö försöker glida förbi lungt som attans o helst på vänster sida men.

Står aldrig i kö försöker glida förbi lungt som attans o helst på vänster sida men.
samma här dumt å späpå MC hatet man vet aldrig om man blir prejad eller liknande bara för att man kommer lite fort eller ett evigt sicksackande..

Här i Kalmar finns det ju iofs. inga köer att prata om, men ändå så kör jag förbi där det finns plats att passera. Känns fel att stå och brumma i en kö i onödan.

2973111 ringde polisen och frågade om man får köra om i köer och de svarade att det är klart du inte får. och då vill jag ha reda på vilken paragraf som sägar att jag inte får. och det kunde de inte hitta. så vi kom överens om att man får köra om till en viss gräns, när det blir vårdslöshet i trafik, är upp till polisen att bedöma. bara man inte kör slalom mellan filerna.

(en gång så gick det i 120 mellan bilarna i tunneln när dom stod still, kan sätta en peng på att det skulle räknas som vårdslöshet i trafik)

:tummenupp
Körde bil och hamnade i kö vid korsningen efter götatunneln norrgående när jag skulle svänga av ut på E6 malmö.
Jag och farsan som va med i bilen satt precis och pratade om detta med att köra mellan köerna och precis som vi kommer fram till linjen vid röljuset ser vi hur polisen på sin egen stora feta mc knööör sig mellan bilarna i den andra kön för att sedan stanna mellan de två bilarna längst fram och invänta grönt :)

Synd att ja inte fick det på kort!

Så jag kör alltid mellan köerna om jag är ensam och ingen polis finns närvarande, kör jag i ett gäng så kör ja inte mellan så vida inte dom andra gör det först.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman