det här med försäkringar?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Efter att ha hört om lotteriet med premierna kollade jag upp en eventuell framtida hojs försäkring.
Men för att kolla om ni yrade kollade jag den 2 ggr hos sama bolag med bara nån halvtimme mellan gångerna.
Premien skiljde med 60% för exakt samma sak helår/halvförsäkring.
De fick all info om mig och jag hade regnummer på hojen, men ändå totalt olika priser:-))
Vad fasen går de på, fins det inga tabeller eller syftar de?:-)

Detta betyder ju att jag kan ringa några gånger o sen begära offert på det bästa jag kan "vinna" fram bara.

Detta kan också betyda att vi har en kategori här som heter försäkringar. Du vet - "Vi har hört den förut..."

Silwer skrev:
ok, men jag vile egentligen inte diskutera en försäkring eller fråga nåt. Det är ju mycket man hört förr på ett forum, rätt naturligt.

Visst var det väl inte så allvarligt menat från mig och naturligtvis har det mesta hörts mer än en gång. Just försäkringar är ändå en sån grej som väldigt snabbt, gjorde väldigt många av oss glada att slippa höra talas om. Därav den egna kategorin och därav påpekandet om den.

får be om ursäkt isf, skulle gära flytta tråden om jag kunde.
Ett "jag ska köra upp då och då" "körde upp idag" del i forumet kunde vara på sin plats, det om nåt är väl tjatigt i denna forumdel nu:-)

Ja va fan, det är väl inget f-bolag som överhuvudtaget vill försäkra hojar?

Vad tror ni en tråd med rubriken "det här med försäkringar? " handlar om?

Vill man inte prata försäkringar är det väl bara att inte klicka på den rubriken, eller?

Tycker det är skumt det med f-bolagens premier, men på folksam har jag fått samma pris på massa olika hojar i samma klass vid olika tillfällen och dessutom full bonus på en gång.

Kan ju hända att första gången fick du 0 bonus och andra en glad snubbe som bjöd på lite bonus, kanske?

Killeak skrev:
Vad tror ni en tråd med rubriken "det här med försäkringar? " handlar om?

Vill man inte prata försäkringar är det väl bara att inte klicka på den rubriken, eller?

Tycker det är skumt det med f-bolagens premier, men på folksam har jag fått samma pris på massa olika hojar i samma klass vid olika tillfällen och dessutom full bonus på en gång.

Kan ju hända att första gången fick du 0 bonus och andra en glad snubbe som bjöd på lite bonus, kanske?

hehe, nja det lustiga var att de körde med samma resonemang gällandes alla de olika delarna som antal år med kk och ålder, hojen osv ändå blev det helt olika utfall:-)
Dumt nog sa jag inte åt nummer 2 vad nr1 sagt.

Folksam ger väl alla full bonus tills de behöver nyttja försäkringen?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back