Det här med att inte skriva på en BOT

Ol@ skrev:
Om dom inte gjort om reglerna dom sista åren ,så åker du på rättegångskostnaderna vid en fällande dom. :notme

Så jag säger bara ERKÄNN, det blir billigast. :huvet

Reglerna har aldrig varit så, vad jag vet...Dem är inte sådan nu iallafall! Så länge det är "staten" som stämmer dig för nått så betalar man inte rättegångskostnaderna mer än att alla som betalar skatt gör det!

Clifton skrev:
Får se om rapporten kommer. Dom blev lite sura o knöggla ihop boten han hade stått o skrivit ett tag. Sen åkte dom vidare utan att skriva själva rapporten.

Clifton, rapporten skriver dem inte i bilen...Den skriver dem senare!

UrbanTiger skrev:
Din avatar suger. Ha respekt för en bortgången person :kocko

Men ge dig! Hans avatar suger väl inte mer än någon annans här.
Btw, sen när har Christer Pettersson någonsin visat respekt för någon annan än sig själv och sina suparkamrater (ja förutom Gert Fylking då) :rolleyes:

UrbanTiger skrev:

Respekt för en fyllebult som aldrig lyft ett finger för andra????!???!?
Respekt får man av att visa sig värd!
Eller kanske för man är gammal! :va

Clifton skrev:
grejen jag gjorde va att åka över en sträcka på 1m som man inte får åka över med vanlig bil utan bara Taxi o buss får det. Men gick av gammal vana eftersom jag kör taxi. Så i stridens hetta så skrev jag inte på
det krävs uppsåt för att man ska bli fälld,stå på dej med en bra försvarare så går det hem :tummenupp
edit: med 1m är det inget uppsåt,för det krävs längre sträcka

Last edited:
trafikjuristen

Hej

Den här kanske är till hjälp http://www.trafikjuristen.se/

Där finns allt att läsa och gratis rådgivning...en fd polis...lite kul tycker jag.

Gillar avsnittet om laservarnarna...

Ha det och lycka till /Stephenj

UrbanTiger skrev:
Läs rätt.............. Ha respekt för en bortgången person

Om jag inte gillar dig och du skulle förolyckas (vilket jag verkligen inte önskar). Ska jag då sätta ditt tryne som avatar på alla forum som jag besöker :va

Trodde Sovjet hade stora Leninporträtt och Leninmaousoleet just för att visa respekt, vad gör hans avatar till en stril i ansiktet?

Vaf_n det kan väl vara idolbild, jag tycker CP var skön!

Förresten, vilken urspårning?!, eller kanske inte så långt, CP var nog grym på rättegångar! :yoparty

UrbanTiger skrev:

Kanske just det han har..? Vill "hylla" honom med en bild på sin idol.... Fråga mig INTE varför man har honom som idol, men men...konstigare saker har väl hänt här i världen!

För respektlöst att visa någons bild är det väl ändå inte... :va

UrbanTiger skrev:
Varför slänger man upp en bild på en person i sin avatar på personens dödsdag.
Gör man så är man väl morbid eller vad det kallas.

För övrig så la ja inte in den idag...

Men ta tex Elivs.......bra många som har han som avatar säker på andra forum...för han är många en idol, för mig är det CP

jag skulle göra samma sak en gång hade svinbråttom hade glömmt ta på mig bältet, började neka först men då mummlade han om att detta kommer minsann att ta tid tog upp en pärm och hotade om rättegång. Skrev på och for vidare, fick dock reda på sen att jag var den sista dom tog och hade svinbråttom till en hockeyträning så i efterhand ångrade jag att jag inte sinkade dom mer men saksamma jag hade ju gjort fel ändå. Men till saken hör att jag brukar ta av mig bältet när jag kommer in på den gatan för att kunna se mig omkring ordentligt en massa barn och folk som springer kors och tvärs och bussar som dundrar fram.

Last edited:
Kreuger skrev:
Så har det mig veterligen aldrig varit i Sverige.

Straffet kan aldrig bli värre än den bot på 600 han fick från början. :fakta

Helt rätt att inte skriva på boten det ska man aldrig göra..

Och det kan aldrig bli mer än det belopp du fick från början..

Sen behöver du inte närvara vid rättegången om du erkänner i efterhand men polisen är tvungen att åka dit på ledig dag..

Så gör jag iaf!

Mvh / Martin

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien