det här med att hälsa..

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Låg bakom 2 stycken hojar igår..äldre gixxers tror jag..och dom mötte massor av hojar....va fan ingen som hälsa...är det verkligen så många som gör det?...

btw så såg ja en HD kille släppte styret med båda händerna och höll sig på hjulen :D

Jocke W skrev:
Låg bakom 2 stycken hojar igår..äldre gixxers tror jag..och dom mötte massor av hojar....va fan ingen som hälsa...är det verkligen så många som gör det?...

btw så såg ja en HD kille släppte styret med båda händerna och höll sig på hjulen :D

Man skall väll hälsa om man kan, det tillhör väll att åka båge :va

I går åkte jag 25mil från Skara till Norrköping. Jag hällsar alltid på alla, men de som kör H-D eller liknande vägrar ju att hällsa på en som kör race-hoj. Bara två av ca 10 glidare jag hällsade tillbaka. Men jag ger inte upp, jag hällsar vidare :D

Jag bor i Sollentuna och jag försöker hälsa mot så många jag kan. Men jag håller med om att det är inte ofta någon hälsar tillbaks här. Jajja, vi får fortsätta kampen om den trevliga vinken :hej

Får väll skaffa en skylt som du kan dra upp när dem inte hälsar

"LÄR DIG HÄLSA FÖRFAN!" ellern ått :)

Farsan min körde före mig på sin CBX igår, några mötande hälsade bara på mig, det är lite fånigt tycker jag, hälsar bara sporthojare på sporthojare?!

exakt

tycker oxå de e förjävlingt.. åkte runt igår o hälsade på hur många glidare som helst.. 2/10 hälsade kanske, till slut gav jag upp för o testa om nån hejade först.. INTE DÅ! va e de för jävla stil!?? ska ut idag o prova igen.. :mad:

:hej Slutsats: Alla MÅSTE hälsa på alla med motorcyklar för att skapa bra en stämning i trafiken. :hej

Jag brukar hälsa på alla jag ser, de allra flesta hälsar tillbaks :hej
Undantaget är dom där jättetuffa grabbarna på HD... Dom är ju så tuffa så det är löjligt att hälsa, eller hur? :rolleyes: :dummer

Ehhh... Jag hälsar inte... :rodnar
Kör iochförsig varken sporthoj eller glidare...
Hoppas man e ursäktad under tiden man övningskör... :(
Sen ska det jävlar i det fladdras vilt med både armar och ben när jag ser tvåhjulingar...
:hoppa :hoppa :hoppa

NSR_Martin skrev:
Jag brukar hälsa på alla jag ser, de allra flesta hälsar tillbaks :hej
Undantaget är dom där jättetuffa grabbarna på HD... Dom är ju så tuffa så det är löjligt att hälsa, eller hur? :rolleyes: :dummer

Dom e för rädda för o släppa taget om styret! Jag blir så lycklig när jag ser en annan som delar mitt intresse så jag hälsar oavsett vad dom åker för något bara det är 2 hjul i backen så räcker det för mig :)

hocke skrev:
Dom e för rädda för o släppa taget om styret! Jag blir så lycklig när jag ser en annan som delar mitt intresse så jag hälsar oavsett vad dom åker för något bara det är 2 hjul i backen så räcker det för mig :)

Det är väll så, vissa anstränger sig lite och lyfter på fingrarna och hälsar på så sätt utan att släppa styret :gnissla

Jag har nog hälsat på varenda hoj jag mött, hehe...Bara ett fåtal HD-snubbar som inte hälsat tillbaks...

Medin skrev:
I går åkte jag 25mil från Skara till Norrköping. Jag hällsar alltid på alla, men de som kör H-D eller liknande vägrar ju att hällsa på en som kör race-hoj. Bara två av ca 10 glidare jag hällsade tillbaka. Men jag ger inte upp, jag hällsar vidare :D

Man får ju planera sin hälsning lite.
Gamla gubbar som kör custom måste man hälsa tidigt på aå dom kan hälsa tillbaka i lugn och ro utan att ramla av hojen. Och hälsar dom inte tillbaka kan man ju alltid köra ikapp dom och knacka dom på axeln och därefter ta dom i hand. :tummenupp

Dom enda som inte hälsar är inskränkta glidarförare som vill att man ska tro att de tillhör nåt kriminellt MC-gäng :kocko

Klart det kanske inte behövs mitt inne i stan, men annars hör det till god sed att hälsa.

Här på den övre delen av västkusten hälsar då alla på varandra,
till och med Mc snutarna vinkar glatt när man möter dom långt över hastighetsgränserna. Kanske är nånting med luften ?
Tycker det är lite det som är gemenskapen med att köra hoj, dom åren jag har kört så har jag haft den insynen att hoj folk hälsar på hojfolk. Men visst, det finns ju olika versioner av "hälsa", vissa vevar med armen så man kan tro det är humlor i hjälmen på dom, andra gör ett avslappnat lyftande av 3 fingrar på vänsterhanden, och det räcker =)

Att HD-åkare inte hälsar beror nog på att det är lika svårt som att köra skottkärra med en hand!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8