På den tiden jag hade döende träd inomhus högg jag den själv (var talar jag inte om)
Första julen jag och exet skulle ha oss en gran åkte vi till skogs och skulle ordna det lite snabbt en sen kväll.
Med oss hade vi yxa, såg och en sån där rödvit behållare för tomma batterier som såldes som "ficklampa" på den tiden.
Vi såg en gran en bit bort, men på väg dit snubblade X'et och stoppade "ficklampan" i snön, varpå den dog.
I månljuset hittade jag granen och började såga, den föll och ändå stog den kvar?
Det visade sig vara två som stod tätt ihop, men det var bråttom hem, så granen släpades til bilen och fraktades hem.
Hemma i ljuset avslöjades att den var mycket tätvuxen med många rejäla grenar, men bara i 90 graders vinkel ut från stammen.
Vi ställde den i hörnet i vår lilla lägenhet och skruvade in två krokar i väggen att binda fast den i så att den inte tippade.
Vi fick mycket beröm för hur fin den var och hur smart det var att kapa bort grenar så man kunde ställa den i hörnet om man har en liten lägenhet....

?