"Det här köpte jag idag!"-tråden

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det är nog ingen högtid för någon men nu handlade det om kinesiumbatterier från Italien så den nationalistiska symboliken är redan lite suddig :) Men du kanske förlorade en ungdomskärlek i utvandringen till Amerikat och är lite trumpy, kanske?

Amerikaniseringen är inte känslomässigt bevisgrundad, den är ämmisjonellt ävvidensbaserad!

Warum sollte man nicht Schwedisch sprechen?

Det är illa att språket...:(
Men snart kommer julen med amerikansk "spirit" i julpynt och dessa Dj..a amerikanska julsånger... :mad:

Jag har varit där och kan inte säga att jag ogillar det mer än något annat land jag besökt. :fakta
Trevligt att ha parkerat en motorcykel vid Rock Store efter en sväng längs Mulholland Drive. :tummenupp

Det bästa med USA - där finns allt! :)
Det sämsta med USA - där finns allt! :(

Men intressant att det skulle vara en ungdomskärlek som gör att jag inte vill bli amerikan. :hihi
-Nä, jag gillar inte Tyskland för jag var ihop med en kvinna därifrån när jag var ung! :D

Nu gillar jag Tyskland, och även UK, men vill inte bli tyske eller britt för det... :7peta

Jag kan köpa billigt från Tyskland men skulle ogilla om det hette Schwarze Freitag här också! :7peta

Men positivt att det blev ännu ett inlägg som gör SportHoj levande! ;)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag håller nog med.

Årets julklapp är stormköket btw och snart tillkännager dom årets julvärd :nicka Kanske en tjockis på tal om influenser från... :glömdet
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Varje motorcyklist som varit på resa har väl redan ett stormkök? :va
Eftersom jag kört sedan 80-talet är mitt Trangia från 80-talet. :crash

I en annan tråd som handlar om motorcyklar, men där ingen längre pratar om motorcyklar, hittade jag några råd som jag ska följa idag. :tummenupp

HNeLEAf.jpg

Lägger upp bilder när jag är hemma igen... :)

20201118_123530.jpg


Det går att få det "billigare" men nu litar jag på Roberts kunskap så jag köper även hans kunskap och erfarenhet...:)
 

Bifogat

  • 20201118_201821.jpg
    20201118_201821.jpg
    696.7 KB · Visningar: 28
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
En Perkulator. Måtte den göra lika gött kåffe som riktigt kokkaffe i kittel på spis.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Perkulator och kokkaffe=två sätt att värma vatten tillsammans med kaffepulver utan att kaffet ger smak på slutresultatet.:zpy
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag håller nog med.

Årets julklapp är stormköket btw och snart tillkännager dom årets julvärd :nicka Kanske en tjockis på tal om influenser från... :glömdet

Näe, det blev en inkvoterad vänster-bög.
Dom lyckades nog inte hitta en samisk vegansk feminist-vänster-flata med brunt skinn och utländsk härkomst som dom hoppades.

Men Lars Lenin... Lerin är ju IAF gift med en Brasiliansk dansare som har barn.
Det borde ju kryssa i några rutor i PK formuläret.

(PS, jag har absolut inget emot bögar och flator, det är bara så typiskt SVT att ha det som urvalskriterium för att få jobb)
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
I går dog den gamla trotjänaren, en Nikon D80. Så idag ett besök på fotoaffären. Kom ut med ett D200 hus för en billig peng. Nu gäller det att lista ut vad alla knappar gör.
Nikon D200.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
I går dog den gamla trotjänaren, en Nikon D80. Så idag ett besök på fotoaffären. Kom ut med ett D200 hus för en billig peng. Nu gäller det att lista ut vad alla knappar gör.
View attachment 457206

Mycket gedigen kamera. Hade D80 och bytte sedan till D300s som jag har kvar trots måååånga år. D200 är en D80 i proffskostym och den stora skillnaden är att du har väderskydd och vred för många funktioner som göms i menyer på D80.

Kolla in https://www.kenrockwell.com/nikon/d200/users-guide/index.htm
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En Esab LDA200 MIG-svets :)

Svets.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tänkte du ville bättra på hållfastheten om det, mot förmodan, skulle hända igen. :)

Vill ju inte ha en alltför stadig dörr, då kanske lastbilen går sönder istället... :D :hihi Sen hade jag väl inte direkt för avsikt att göra om det heller... :gnissla :hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag blev det en liten smidig pinnsvets och ett stort as till kompressor :näsblod :banana

Komopressor och svets.jpg
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
En redig Perkulator. Nu jädrar i min lilla låda ska det bli kaffe med drag i.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top