"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Jag köpte en Metabo kgs 216 LTX 18Volts kap och gersåg för några veckor sedan och är jättenöjd med den. Vinklarna är klockrena

Så klockrent med batteridriven kap! :tummenupp
Jag satte min på en rullvagn så jag kan dra den precis ditt jag vill ha den. :)

Idag blev det några bättre begagnade verkstadsmaskiner :)

IMG_20201109_213042.jpg

IMG_20201109_212948.jpg

IMG_20201109_213014.jpg

Ja, jag vet att jag har stökigt i verkstan. Håller på och ska organisera och packa upp efter flytten men det går i snigelfart... :gnissla

1299:- för 1100W är billigt.. 3 års garanti :tummenupp

336931_01.jpg

Hmm, vad har du/gör man med den där grejen som ser ut som en svarv sommaräng monterad på en lång I-balk?

Den vrider saker :) du för exempelvis ett fyrkantsjärn genom hållaren framför chucken, spänner fast änden i chucken och slår igång motorn som roterar långsamt och vrider järnet till en skruv (tänk kontsmide, grindar/staket etc). Med kraftig utväxling såklart, den klarar upp till 30mm tjocka stänger :)

Behöver ett par 3st lastbågar/takräcken och mejla 3 olika åf av bilmärket, alltså originaltillbehör och alla åf inom samma riktnummer.

Pris inkl. moms:

Åf 1 - 2547:- 1 dag leverans
Åf 2 - 3056:- 2 dagar leverans
Åf 3 - 2980:- 3 dagar leverans

Åf 1 var lite väl likt ex moms jämfört med dom andra så jag ringde in men priset stämde så det blev beställning, gissar dock på 2 dagars leverans eftersom jag var lite seg på förmiddan.

Sparar lite på att ligga runt..

Köpte 6 st pylontech lifepo4 batterier A 56000 för dessa i Italien mot 74000 i Sverige.:tummenupp

Vad ska du ha så mycket batterier till?

Har du flyttat offgrid och sitter och planerar att omkullkasta regeringen iförd camoflagekläder ätandes frystorkad mat?

Svarta fredagen är ingen högtidsdag för oss som inte vill bli amerikaner... :(

Det är nog ingen högtid för någon men nu handlade det om kinesiumbatterier från Italien så den nationalistiska symboliken är redan lite suddig :) Men du kanske förlorade en ungdomskärlek i utvandringen till Amerikat och är lite trumpy, kanske?

Svarta fredagen är ingen högtidsdag för oss som inte vill bli amerikaner... :(

Sant men om man har ett köp på lut som inte är panikartat kan man vänta tills handlarna av outgrundlig anledning väljer att sänka priset istället för att betala mera. Så tänker jag iaf.

Vad ska du ha så mycket batterier till?

Har du flyttat offgrid och sitter och planerar att omkullkasta regeringen iförd camoflagekläder ätandes frystorkad mat?

Hmm nu väcker du ju en angenäm tanke:kulspruta

Nä jag får ju inte betalt för överskottet så tänker utnyttja den elen själv.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti