"Det här köpte jag idag!"-tråden

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
c4.jpg

Beställde den i måndags och jag har inte fått den ännu, men den får hamna under köpte jag idag iallafall.
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Shure SE425
prod_img_se425_cap_l.gif


Passar förhoppningsvis under hjälmen :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har du prövat en hängmatta nångång? Sen jag köpte min DD har tältet hamnat på hyllan. :)

Jag har en hängmatta. Passar bäst när man skall sova själv, utan en massa pinaler.
Har redan ett stort tält, men det är inte så portabelt. Det där gröna är lättare att släpa med....
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kvällslektyr köpt från bukten, med lite tur o bra väder är den hemma nästa vecka:

xrv750t.JPG

Färgmatchad manual/hoj, viktigt! ;)

2015-05-27-10-34-58.jpg
 
Last edited:

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
En ny leksak :kär Ska gräva lite i trädgård samt gräva ur hela källaren så en sådan här kommer väl till pass när man ska flytta massorna till flaket.

View attachment 418795
Jag har grävare, men inget bra sätt att bli av med massor, berätta gärna mer om maskinen du köpte. Jag måste komma på nåtyt bra sätt, kör grävare med litet släp nu och handjagar av massorna efter dränering men tar för lång tid. Har letat minilastare, men som du säger kostar de oftast 50k uppåt. Vad gav du för din?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har grävare, men inget bra sätt att bli av med massor, berätta gärna mer om maskinen du köpte. Jag måste komma på nåtyt bra sätt, kör grävare med litet släp nu och handjagar av massorna efter dränering men tar för lång tid. Har letat minilastare, men som du säger kostar de oftast 50k uppåt. Vad gav du för din?

Sälj grävaren och köp traktorgrävare.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har grävare, men inget bra sätt att bli av med massor, berätta gärna mer om maskinen du köpte. Jag måste komma på nåtyt bra sätt, kör grävare med litet släp nu och handjagar av massorna efter dränering men tar för lång tid. Har letat minilastare, men som du säger kostar de oftast 50k uppåt. Vad gav du för din?

Jag gav strax under men kommer det ut någon för det priset så går de fort som fan. Det blev budgivning på denna som jag vann.
Men du kanske skulle klara dig utan självlastande funktionen när du har grävaren? Då är det mest intressant med hydralisk tipp samt lastkapaciteten, då kanske du kan komma ner i pris.
Här är några som ligger i vettigt pris som kanske skulle duga? Lite udda maskiner kanske med gör ju inget...
http://www.blocket.se/sodermanland/Minidumper_Roughneck___Honda_60627289.htm?ca=9&w=3
http://www.blocket.se/goteborg/Minidumper_60625363.htm?ca=9&w=3
Sen en större självlastande till bra pris men fortfarande mycket pengar: http://www.blocket.se/stockholm/Hinowa_HP_1500_2_Sjalvlastande_Minidumper_60689866.htm?ca=9&w=3
Och den här är nog bäst, får du den för 30-35 gör du en bra affär:http://www.blocket.se/stockholm/Minidumper_Yanmar_1200_kg_59890101.htm?ca=9&w=3
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Garagemusiklåda, kontorsstol och ny dator.
11270242_934859276556620_5931514857571471837_o.jpg
Härligt vag information det där.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
En Skoda Superb, efter mycket letande. Nu hoppas jag på lite bekvämare körning samt betydligt lägre soppakonto. Och det bör sänkas rejält, 0,48l/mil på vägen hem från Småland och då låg jag ändå på 130km/h större delen av vägen.
Snåldiesel när det är som bäst, nu ska jag se vad jag kan lyckas få ner den i på husvagnssemester...
DSC_0365.jpg
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
En Skoda Superb, efter mycket letande. Nu hoppas jag på lite bekvämare körning samt betydligt lägre soppakonto. Och det bör sänkas rejält, 0,48l/mil på vägen hem från Småland och då låg jag ändå på 130km/h större delen av vägen.
Snåldiesel när det är som bäst, nu ska jag se vad jag kan lyckas få ner den i på husvagnssemester...
View attachment 420841

Du vet hur svennig du låter va?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
En Skoda Superb, efter mycket letande. Nu hoppas jag på lite bekvämare körning samt betydligt lägre soppakonto. Och det bör sänkas rejält, 0,48l/mil på vägen hem från Småland och då låg jag ändå på 130km/h större delen av vägen.
Snåldiesel när det är som bäst, nu ska jag se vad jag kan lyckas få ner den i på husvagnssemester...
View attachment 420841

När blev du gubbe? :va
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ja, Diesel är mysigt och Skodan är en rätt bra kärra.
Tills spridarna pajar :D

Du vet väl förresten vad VAG står för?
Våga Avstå Garanti :tungan
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top