"Det här köpte jag idag!"-tråden

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
"Min" rörmokare handlar sina Milwaukee-prylar från Danmark, tydligen mycket billigare så leta där om du ska köpa mer maskiner.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
På jobbresa och sitter uttråkad på ett hotell i Umeå, resulterade i impulsköp av en Hegel Super DAC/hörlursförstärkare. Har varit sugen på en förstärkare till mina Fidelio L2 ett tag nu så det var väl lika bra o få det gjort.

Med hus, småbarn och trasig hoj finns det annat att lägga pengar på, men man ska inte vara så förnuftig jämt... :rolleyes:

2320267.jpg


http://www.ljudkallarn.com/horlurar-2/horlursforstarkare/hegel-super-headphone-amp
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Inte idag men igår:
BMW R850r anno -95.
Rätt väsensskild från den 916 av samma årgång som jag kollade efter. Fast nu fick jag ju handtagsvärmare. Och förnuftiga packväskor, rimlig bensinförbrukning och bra räckvidd inte att förglömma. Rabattkort hos urologen för regelbundna prostataundersökningar ovanpå det.
Life´s good!
:gnissla
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Inte idag men igår:
BMW R850r anno -95.
Rätt väsensskild från den 916 av samma årgång som jag kollade efter. Fast nu fick jag ju handtagsvärmare. Och förnuftiga packväskor, rimlig bensinförbrukning och bra räckvidd inte att förglömma. Rabattkort hos urologen för regelbundna prostataundersökningar ovanpå det.
Life´s good!
:gnissla

Haha, sa du akte alltsa for att kolla pa en av de haftigaste fordonen genom tiderna, och kom hem med en BMW R850r

Det ar ungefar som att ga ut i skogen for att pissa, dra ut picken genom gylfen och sedan skita i byxorna!

;)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Haha, sa du akte alltsa for att kolla pa en av de haftigaste fordonen genom tiderna, och kom hem med en BMW R850r

Det ar ungefar som att ga ut i skogen for att pissa, dra ut picken genom gylfen och sedan skita i byxorna!

;)

Men det är ju en dubbel-r hoj?

Nej, det var av praktiska skäl. Ville kunna tuffa runt på hoj i år och åkandet kommer inte kunna vara av 916-karaktär. Därav detta.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
För att återigen göra en kort historia lång:

Körandes på E4´an, en sällsynt plan o rak sträcka f.ö., hör jag på radion att Eugeniatunneln blivit avstängd p.g.a. en fordonsbrand strax innan och väljer att svänga av en avfart tidigare än planerat. Plötsligt passerar ett reaplan på låg höjd, eller? Nä det e f-n jag som bullrar fram, men helvetet vad det låter och 500m senare står konstapeln med piketbussen i högsta hugg framför en rondell... "Hände precis, lovar" går tankarna när jag puttrar sakta förbi på hög växel.

Skorstenen på bilen hade gått rakt efter främre ljuddämparen även om jag trodde det släppt uppe vid grenröret när jag växla ner från motorvägsväxeln, bokstavligen inte en sotpor som förvarning utan pang av = hör inte till vanligheten vill jag påstå. Nåja, både bakre och främre delen av systemet har väl sett sina bättre dagar efter 14 år i tjänst tänkte jag och slog upp priset på en komplett skorsten... hrm ca 15 000:- i material. Visst, ingen överdriven summa i dagens bilsamhälle där ett lampbyte kan gå på någon tusenlapp eller två men för en bil inköpt för inte särskilt många tusenlappar över denna summa tar det naturligtvis emot.

Idag boka/beställde jag med andra ord in ett Kustombygge i rostfritt istället för en tredjedel av priset mot original, icke rostfritt :tummenupp Katten och lite till kommer i.o.f.s. att sparas så inte helt jämförbart men det är naturligtvis fördelen när någon med tillgång till allt och lite till kan anpassa bygget efter förutsättningarna. Ska träna armbrytning till nästa vecka så kanske det går att fila lite på priset ;)

:smasha

20150407-130541-1-1.jpg
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Vad är det för pryl? :)

Google Cardboard, Googles svar på Oculus Rift för billig VR med din telefon :) Stoppar in telefonen där du ser på bilden och sätter grunkan över ansiktet så har man en hyfsad VR-upplevelse. Ska ha den till att prototypa lite skoj VR-appar tills Gear VR blir värt priset :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sådärja, nu är jag både förbättrad med kolfiber och titan, så nu är jag sportig och rejsig som faaan!
11157388_914446748597873_5691123328936871894_o.jpg
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Inte idag direkt men för en vecka sen bytte sonen och jag vår "bolagscross" mot en Cagiva Mito SP 525 .
:tummenupp

Jag får inte bifoga bild att funka här så jag lade in den som avatar i stället .
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
En ny leksak :kär Ska gräva lite i trädgård samt gräva ur hela källaren så en sådan här kommer väl till pass när man ska flytta massorna till flaket.

neuson.jpg
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, självlastande minidumper som tar 900kg i byttan och klarar sjuka lutningar utan att storkna eller stanna. Den har stått upp på önskelistan länge nu men äntligen dök det upp en till överkomligt pris då de är så satans dyra i vanliga fall :(
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top