"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Det där är en "säkringsögla" mer än något att använda för repellering.

Jag skulle nog skaffa en riktig sele med benöglor om jag skulle ge mig på något sånt.

Mitt 5.11-spänne skall enligt utsago hålla för 2,9 ton såg jag nu. Det är betydligt kraftigare dock, skulle nog oxå föredra sele. Men jag skaffade det för att hålla upp byxorna ordentligt.

Det där är en "säkringsögla" mer än något att använda för repellering.

Jag skulle nog skaffa en riktig sele med benöglor om jag skulle ge mig på något sånt.

Fast tanken är ju att det skall vara i form av "nödrepellering", ingen skulle ju ge sig på ett rent bälte annars.

Haha. Nej ska inte ha den till glasskiosken. Kommer faktiskt ta med den på ggn i höst. Ska få jobba duktigt i skogen.

Är just snön jag bangar på bara. Tycker inte om kylan :-)

Skärpning. Vintern är ju bästa årstiden för enduron, skruva glidplast på stövlarna, på med cykelbrallor under, och leta rätt på ett riktigt snöspår och garva hela varvet runt.

...och nada tvätt efter körningen. :banana

Fortsatt mina inköp av skidutrustning. Idag kom mina skidor som jag beställt. Passade på att köpa lite kringutrustning som underställ, stavar, hjälm, skidbag etc.

,kryckor, gips..

Vi får hoppas att jag slipper det. Ingick inte mina inköp. Det har inte varit självklart för mig att ha skidhjälm, men efter att jag läste om Michael Schumacher bestämde jag mig att det fick ingå i listan. Brutna ben och gips är en bris av det han nu går igenom. Fy fan.

Vi får hoppas att jag slipper det. Ingick inte mina inköp. Det har inte varit självklart för mig att ha skidhjälm, men efter att jag läste om Michael Schumacher bestämde jag mig att det fick ingå i listan. Brutna ben och gips är en bris av det han nu går igenom. Fy fan.

Glöm inte ett par Leki Hot Shot stavar till det. Dom är fina :fyllisar

Apropå skidor, någon som kan rekommendera ett bra köp på XXl sports under 3000:-? Fick presentkort där när jag fyllde och behöver byta ut mina twintip mot vanliga brädor istället.

bios på gamla datorn kukade ur totalt och grillade två minnen. Så det var bara skrota. Var väl så dags.
Är skönt med en prolle som inte flaskar.
Visade sig iofs vara ett svart och inte grått chassi (trots att det ska vara det enligt lådan etc.) men kändes ovärt att skicka tillbaka bara för en annan färg.

Och jävlar så skönt med en nästan knäpptyst dator.

19-116-899-TS

five_pictures1_2839_20130513130647_g.png

fractal_design_define_xl_r2_02.jpg

Last edited:
Beställt ett Nynja exhaust från USA till Waveblastern (vattenskoter), ska ge närmare 20hk och kostar därefter. Längtar till sommaren!

image.jpg

Så blev det två par nya skor. Senast jag sprang var i lumpen (under vapenhot..) få se om det kan bli ändring på det till våren.

image.jpg

Så blev det 4x10kg vikter till gymmet, utförsäljning på ÖoB så dom kostade bara 99:-/st :)

Last edited:
Ny hjälm :tummenupp
Sitter som en smäck, kostade 1700 inkl frakt från LIDS

IMG_3610.jpg IMG_3609.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti