"Det här köpte jag idag!"-tråden

  • Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Tack!

Ja det blev ingen R, den jag var ute efter såldes, sen kollade jag på en skitfin -97 916 sps men tyvärr var säljaren en skitstövel (lång historia) sen dök denne upp. Förstår inte varför dom är så billiga.. 35 lax för en orginalhoj 2k mil full historik och den har alla tillbehör.

Blir skoj :)
 
Tack!

Ja det blev ingen R, den jag var ute efter såldes, sen kollade jag på en skitfin -97 916 sps men tyvärr var säljaren en skitstövel (lång historia) sen dök denne upp. Förstår inte varför dom är så billiga.. 35 lax för en orginalhoj 2k mil full historik och den har alla tillbehör.

Blir skoj :)
Tveksamt kvalitetsrykte, plus att det "inte är en riktig 916" håller nere köpintresset.
Ingen aning om huruvida kvalitetsryktet stämmer.
Rykte och verklighet har sällan någon koppling.
 
Ja det är väl inte japs kvalle, men vet man vad man gör bör man inte ha några större problem vad jag förstått? Dom har kända svagheter som man får ha koll på. Tror jag :)


Likväl.. 35 lax tyckte jag var för billigt så köpte :)
 
Tack!

Ja det blev ingen R, den jag var ute efter såldes, sen kollade jag på en skitfin -97 916 sps men tyvärr var säljaren en skitstövel (lång historia) sen dök denne upp. Förstår inte varför dom är så billiga.. 35 lax för en orginalhoj 2k mil full historik och den har alla tillbehör.

Blir skoj :)

Bara att tacka och ta emot. Amullo här på forumet ägde en 748 SPS i flera år. Du kan ju höra med honom om han hade några större problem med sin. Är hojen väl underhållen genom åren bör du inte ha några större bekymmer med den. Det är ju en sådan hoj som det kan vara värt att lägga lite pengar på om man nu avser behålla den på sikt. Förr eller senare kanske det kommer någon konnässör som vill ha en och är beredd att betala för att få en i bra skick.
 
Problemen är väl universala för '916' modellen. Krom som flagar från ventillyftare samt elsystem. Hojen blir nog en långkörare med fokus på bana och kortare helgturer. Blueprinting och kanske lättare fälgar sen är den ett vapen :)

Skall kontakta Amullo

:)
 
Hojen blir nog en långkörare med fokus på bana och kortare helgturer. Blueprinting och kanske lättare fälgar sen är den ett vapen :)

Jag tror du kommer att vara nöjd med hojen om du tänkt dig använda den på bana och kortare turer på landsväg. Testa och se hur du upplever hojen original och sedan kan du ju investera i ett par lättare fälgar. Jag gjorde det efter ett par säsonger, men det gick ett vinteruppehåll mellan så jag kan ärligt talat inte säga om jag upplevt någon större skillnad. Lite synd att man inte gjorde skiftet mitt i en säsong så att man hade kunnat säga att det var den bästa uppgradering man gjort på hojen. Det är nämligen den enda jag gjort.
 
Jag tror du kommer att vara nöjd med hojen om du tänkt dig använda den på bana och kortare turer på landsväg. Testa och se hur du upplever hojen original och sedan kan du ju investera i ett par lättare fälgar. Jag gjorde det efter ett par säsonger, men det gick ett vinteruppehåll mellan så jag kan ärligt talat inte säga om jag upplevt någon större skillnad. Lite synd att man inte gjorde skiftet mitt i en säsong så att man hade kunnat säga att det var den bästa uppgradering man gjort på hojen. Det är nämligen den enda jag gjort.

Ja jag far val kora den lite forst och se, men jag tror dina R falgar orginal ar ganska mycket lattare an dom har gamla brembo falgarna.

Kommer i kvall :banana
 
Ja jag far val kora den lite forst och se, men jag tror dina R falgar orginal ar ganska mycket lattare an dom har gamla brembo falgarna.

Kommer i kvall :banana

Originalfälgarna som sitter på min R är lättare än de gamla Brembo fälgarna. Jag tror dock inte att det är någon skillnad på dem och de som sitter på standardhojen trots vissa uppgifter som cirkulerade på nätet att man skulle ha något lättare originalfälgar på R-modellen.

Man kan nog hitta vikt och annat om man söker på nätet. Jag köpte en begagnad uppsättning magnesium fälgar från Marchesini. Idag tror jag man kan köpa ett par smidda aluminiumfälgar som inte väger mycket mer än dem.
 
Någon som testat Osram Nightbreaker Plus? Halvljuset har italienarna inte prioriterat i vanlig ordning. De hade Osram hemma på hyllan så det fick bli det. Har tidigare på andra bilar jag haft använt mig av bättre halogenlampor från Philips med rätt lyckat resultat. Får hoppas att det gör susen den här gången också.
 
Någon som testat Osram Nightbreaker Plus? Halvljuset har italienarna inte prioriterat i vanlig ordning. De hade Osram hemma på hyllan så det fick bli det. Har tidigare på andra bilar jag haft använt mig av bättre halogenlampor från Philips med rätt lyckat resultat. Får hoppas att det gör susen den här gången också.
Har det i bilen, både halv och hel, mycket ljus för att vara halogen faktiskt.
 
Har det i bilen, både halv och hel, mycket ljus för att vara halogen faktiskt.

Låter bra. Det är H7 och den innehåller både hel och halv som jag förstått det. Köpte även H1 till positionsljuset. Lika bra att byta det på samma gång. Sedan återstår det att se hur livslängden blir. Har sett lite missnöje på den punkten. Men det gäller nog alla fabrikat med lite bättre ljusstyrka än standardlamporna. Håller lampan ett år eller två är jag mer än nöjd bara det ger bra ljus. Det är prio 1 i våra breddgrader vintertid.
 
Oj det var billigt. Känns de ok?

Pillade ihop den idag.
Verktygen har ju självklart inte högsta kvalitet.
Men jag tror allt det går att klara sig bra på dessa.

Nu har jag ju readan oändligt med verktyg sedan innan, men en sån fin vagn har jag aldrg haft.

Jag är absolut nöjd.
 
Pillade ihop den idag.
Verktygen har ju självklart inte högsta kvalitet.
Men jag tror allt det går att klara sig bra på dessa.

Nu har jag ju readan oändligt med verktyg sedan innan, men en sån fin vagina har jag aldrg haft.

Jag är absolut nöjd.
Gött med ordnung på pinalerna också!
 
Pillade ihop den idag.
Verktygen har ju självklart inte högsta kvalitet.
Men jag tror allt det går att klara sig bra på dessa.

Nu har jag ju readan oändligt med verktyg sedan innan, men en sån fin vagn har jag aldrg haft.

Jag är absolut nöjd.

Great. Ska tjaxxa en sån att ha i garaget!
 
Great. Ska tjaxxa en sån att ha i garaget!

Håller på att byta toppackning på bilen och hitills har jag bara behövt ta fram mutterdragaren.
Jag råkade dra av den minsta förlängaren, men det var nog mest för att jag tog i som en idiot när jag försökte lossa en fastärgad M8 i alutoppen.

Klart nöjd.

Tillsammans med avlastningsvagnarna jag köpte så är jag riktigt nöjd =D
 
Hur i helvete är det möjligt :crash

Kan tillägga att det var i det minsta spärrskaftet.
Inte första gången det händer.

Jag är lite av en expert på att dra av just förlängare i alla storlekar :D

Jag blir bara glad när det är dom som viker sig istället för skruvskallen eller själva skurven :tummenupp
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top