"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Var på skroten och köpte mig en vindrutetorkarmotor till snikvolvon för 200 spänn, nu funkar de igen! :D

Samma här. Mac Minin innebar att vi äntligen kunde slänga ut den sista PC:n :)

Nej nej spara den för tusan, kommer snart vara samlarvärde på PC typ som Nintendo 8bit.. fast sämre.

Själv inhandla jag en utsökt Nygårda Blåbärssoda minsann, man kan nästan känna skalen i gommen, så lyckad smak tycker jag det är :tummenupp

bild-42.JPG

Sen blev det lite annat krafs som PRF Teflube (teflon/PTFE+olja) som jag förväntar mig magiska egenskaper ifrån, utsökt bitsspärrskaft som jag inte kunde motstå efter listig prduktplacering, liggunderlag som ska användas istället för foam i låda och så hade det kommit 6st nano tech 300mAh 2S 35-70C LiPo samt 10 EC3 kontakter från Nederländerna.

Idag köpte jag ett oljefilter över disk som var reserverat till Fettsnok hihi (tack, jag bjuder på en öl)

Blev ett hus idag, nu behöver man inte oroa sig för att ha en massa fritid över dom närmaste åren...

View attachment 374660

Tyvärr hade klantarslet till mäklare missat det faktum att man inte fick bo i huset. För att göra en lång historia kort så fick vi riva köpekontraktet och lyckades som tur va få behålla vårt hyresradhus som vi hade sagt upp.

Men för några veckor sedan dök det upp ett annat intressant hus och efter hårda förhandlingar skrev vi på pappren i torsdags. Tillträde 1 Juli och jag har redan börjat fundera på hur jag ska bygga ut det fjuttiga garaget och samtidigt få till en riktigt trevlig pool area :)
image.ashx.jpgimage.ashx1.jpgimage.ashx2.jpgimage.ashx6.jpgimage.ashx14.jpgimage.ashx15.jpgimage.ashx18.jpg

Tyvärr hade klantarslet till mäklare missat det faktum att man inte fick bo i huset. För att göra en lång historia kort så fick vi riva köpekontraktet och lyckades som tur va få behålla vårt hyresradhus som vi hade sagt upp.

Men för några veckor sedan dök det upp ett annat intressant hus och efter hårda förhandlingar skrev vi på pappren i torsdags. Tillträde 1 Juli och jag har redan börjat fundera på hur jag ska bygga ut det fjuttiga garaget och samtidigt få till en riktigt trevlig pool area :)
View attachment 383427View attachment 383428View attachment 383429View attachment 383430View attachment 383431View attachment 383432View attachment 383433

Nu blev jag fruktansvärt nyfiken. Varför "fick" man inte bo i huset??? :va
Grattis till det nya köpet då med andra ord. :)

//KaliZ

Nu blev jag fruktansvärt nyfiken. Varför "fick" man inte bo i huset??? :va
Grattis till det nya köpet då med andra ord. :)

//KaliZ

Vi köpte det av kyrkan, deras före detta pastorsexpedition/prästbostad. Prästen hade dispans på att bo där då han var just präst, men byggnaden är egentligen "för allmänt ändamål" och då måste det göras än ändring i detaljplanen för att man ska få bo där. Bara ett par ord på ett papper egentligen, men det skulle ta 2-3år för kommunen att ordna och så länge väntar vi inte...

Ska du åka med momentbegränsning?

Nä däremot kommer jag ha en separat traction control enhet med launch control o stall om ja nu känner för det.
Billen kommer ha 2 fasta mapplägen, 1 "motorväg" eller besiktningsmap och en ordentlig. Sen allt annat för att få ner effekten så bra som möjligt.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra