"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Nice, lutar åt att köpa en Onkyo TX-NR1009 till det planerade biorummet i nya huset :)
Köpte faktiskt en ny center häromdagen, lika bra att börja köpa på sig saker redan nu så blir inte utgifterna lika höga när det väl är dags för biorummet.

View attachment 375332

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=255591

Jag satt o fundera på föregångaren förra året vid samma tid men TV-bänken rymmer inte riktigt denna, men i år bestämde jag mig att jag tar o bygger om bänken för de 4 HDMI-ingångarna i TVn har tagit slut o nu köpte jag ju en mediaspelare också :P

Nu har jag klippt till. En 55" blev det.

View attachment 375556

Fint ska de va.

Fast jag hade hellre tagit Panasonicen :P
Det kliade lite i shoppingfingrarna då VT50n i 50" finns till rätt hyffsad kurs nu, men jag köpte en av föregångarna vid samma tid förra året så kändes lite tidigt att byta redan :D

Börjar för övrigt få lite smått ordning på allt inkopplande av de nya prylarna, har bara tagit tre dagar änsålänge o snart får man riva upp skiten igen när de kommer nya kablar :D

Fint ska de va.

Fast jag hade hellre tagit Panasonicen :P
Det kliade lite i shoppingfingrarna då VT50n i 50" finns till rätt hyffsad kurs nu, men jag köpte en av föregångarna vid samma tid förra året så kändes lite tidigt att byta redan :D

Börjar för övrigt få lite smått ordning på allt inkopplande av de nya prylarna, har bara tagit tre dagar änsålänge o snart får man riva upp skiten igen när de kommer nya kablar :D

Mjo, den där TVn jag köpte är nog i slutet av sin livscykel. Det kommer ju nya nu. Dock fick jag den drygt 12k billigare än när den lanserades, så det känns "prisvärt". Aldrig att jag skule betala närmare 30k för en TV...

Här har du en VT50 till riktigt bra pris:
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXP50VT50Y/panasonic-50-3d-plasma-smart-tv-tx-p50vt50y

Tror för övrigt att jag fortfarande sitter och trycker på ditt (?) larm. PMa mig om det låter bekant.

Mjo, den där TVn jag köpte är nog i slutet av sin livscykel. Det kommer ju nya nu. Dock fick jag den drygt 12k billigare än när den lanserades, så det känns "prisvärt". Aldrig att jag skule betala närmare 30k för en TV...

Här har du en VT50 till riktigt bra pris:
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXP50VT50Y/panasonic-50-3d-plasma-smart-tv-tx-p50vt50y

Tror för övrigt att jag fortfarande sitter och trycker på ditt (?) larm. PMa mig om det låter bekant.

Det är nu man ska slå till på ny TV, några dagar efter mellandagsrean så har det kommit riktigt bra rea på de BRA prylarna, det var exakt samma sak förra året när jag satt o kollade på ny TV o förstärkare osv.
Förra året så droppade TVn jag kollat på ett par månader med 3-4k just denna tid o förstärkaren med 1-2k.
Det var samma sak i år med TVn jag "kollat" på (skulle ju inte ha nån ny) o efterföljaren till förstärkaren jag kollade på förra året men inte köpte droppade med 1500 tror ja det var så i år så slog jag till.
Det är mest skräp på mellandagsrean, det är efter nyår man ska köpa ny TV.

Som jag sa sist om larmet, det ringer inga klockor men det var väl betalt o klart redan så det är bara du skickar hit det :D

Caberg V2R Zonda

Cabergs hjälmar sitter som ett smäck på min skalle. Gillar det inbyggda visiret. Detta är min 3e Caberg o inte den sista.

Idag har jag som Sveriges förmodligen sista person köpt en PS3.
Bättre sent än aldrig :D

2000.- kostar dom nu, och det känns faktiskt prisvärt för en gångs skull!

Bumsen åkte på tippen med emballaget, så det får bli lyften.

Grattis!
Jag har fortfarande ångest över att jag inte tog emot "Claessonikrökens" pelarlyft när han slog igen bilverkstaden.
En gammal modell som drevs med vattentrycket.
Hade ingenstans att ställa den.
Det har jag inte nu heller, men skulle utan tvekan bygga till verkstan.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!