"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
I dagens kurs är det nästan 900 000 kr så det var mycket pengar.

Idag står de ju dock i runt 6 milj

Rätt tänkt.

Många glömmer bort inflationen under åren som gått när de tittar på värdeökningen på vissa saker. Sedan glömmer de bort underhållet och förvaringen av bilarna. En gammal måsvinge från 50- talet har nog varit renoverade ett par gånger. Vill man få ut ett högt pris för dem gäller det att rätt ställe renoverat dem. Allra helst hos Mercedes själva. Det är ingen billigt historia.

En släkting till mig blev erbjuden att köpa en på 90- talet för ett riktigt bra pris, men som för många andra var bankerna var inte direkt välvilligt inställda till att låna ut pengar under de åren. Särskilt inte till veteranbilar, båtar, konst etc. Folk hade ju åren innan betalt hysteriska priser för sådant.

Det kommer säkert tillbaka tider där man kan köpa saker rätt pengar igen. Det gäller dock att själv ha manöverutrymme när tillfällen ges. Sedan gäller det att ha ett genuint intresset också. Tyvärr är det rätt vanligt att icke motorintresserade förmögna människor köper på sig veteranbilar, konst, båtar och annat bara för statusen att äga det. De ser det endast som en del av sin portfolio.

Gräsfrön....spännande värre.

saveuseweed3.jpg

:ajjabajja

Tror man ska lägga dem bredvid start/mål så blir banan torr ganska fort även om det regnar.. ganska säker på att de var det säljaren menade:

20120710_230606.jpg

Blu-Ray och DVD.. jojo nu måste jag bara skaffa dubbla skärmar så jag kan jämföra bildkvalitet:

20120710_231215.jpg

NYTT SKINNSTÄLL!!! WEEEEEIII!! :banana Jag antar att ni inte vill se bilder på mig med ett tight åtsittande skinnställ på! :crash

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph