"Det här köpte jag idag!"-tråden

  • Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Tror faktiskt den gick på en bit över 60 när den kom. Och då snackar vi 125cc-modellen. Den ansågs lite slö så ett år eller två senare tog BMW fram den mer motorstarka 175cc-modellen (200). Den var ännu dyrare.

Antar att den kundgruppen som handlar dom där är rätt liten, annars skulle ju någon tagit en tur nedåt eu och plocka in drivor av dom, 15-20t är ju vad dom står i bland handlare.
 
Antar att den kundgruppen som handlar dom där är rätt liten, annars skulle ju någon tagit en tur nedåt eu och plocka in drivor av dom, 15-20t är ju vad dom står i bland handlare.

Det är tvärtom. Marknaden söderöver är dammsugen efter såna moppar eftersom de är så poppis därnere. Tyskar/fransmän mfl köper dom HÄRIFRÅN.
 
MUAHAHA. Min sambo skulle bli överlycklig om jag parkerade en sån där gul på uppfarten.
Bara att byta olja kostar väl en månadslön?

Man byter aldrig olja, man fyller på efter hand det rinner ur.:glömdet

Jag föreslog att jag kunde göra en parkeringsruta till den inne på gården, togs som ett skämt, men jag fick inget definitivt nej.
 
Det är tvärtom. Marknaden söderöver är dammsugen efter såna moppar eftersom de är så poppis därnere. Tyskar/fransmän mfl köper dom HÄRIFRÅN.

Gör dom? När man letar bmw i tyskland dyker dom upp rätt frekvent iaf.

Skillnaden är nog att dom används där nere och har gått några tusen mil.

Gjorde en sökning och visst fasen begär dom 4t euro för en med under 2000mil på mätaren, men en långmilare (4t mil) 200cc kan man få för 2t euro.

Bara att åka ner och bunkra till resten av familjen.
 
Tror faktiskt den gick på en bit över 60 när den kom. Och då snackar vi 125cc-modellen. Den ansågs lite slö så ett år eller två senare tog BMW fram den mer motorstarka 175cc-modellen (200). Den var ännu dyrare.

Även om priset för mer kubik kostade mer är det ändå rätt liten kostnad för värdeminskningen utslaget på tiden måste jag säga för att vara en scooter. Enligt artikeln använder man inte mc-hjälm när man kör C1. En mc-hjälm anses vara för tung för nacken. C1 skulle inte säljas på marknader där man hade hjälmtvång för modellen. Det borde innebära att man fick undantag från hjälmkravet på C1 i Sverige?

Är C1 så känslig för sidovind som det står i artikeln?
 
Även om priset för mer kubik kostade mer är det ändå rätt liten kostnad för värdeminskningen utslaget på tiden måste jag säga för att vara en scooter. Enligt artikeln använder man inte mc-hjälm när man kör C1. En mc-hjälm anses vara för tung för nacken. C1 skulle inte säljas på marknader där man hade hjälmtvång för modellen. Det borde innebära att man fick undantag från hjälmkravet på C1 i Sverige?

Är C1 så känslig för sidovind som det står i artikeln?

I Sverige och England måste man ha hjälm, trots att det inte är bra. Egentligen borde man bara ha en lätt cykelhjälm.
Den är vindkänslig för vindar från vissa håll, men det är mest något man tänker på när man är ovan. Man vänjer sig.
Överhuvudtaget känns den lite läbbig när man inte är van. Den är topptung och det känns som om den lutar som tusan när man svänger eftersom "allt" följer med. På en vanlig MC känns det inte alls lika mycket.


I den ena C1:an jag har finns det tom fabriksmonterad stereo uppe i taket bakom ovanför stolen :yoparty
 
Vore praktiskt om man kunde göra så på hojjar också. Enda servicen är att tratta i en deciliter i veckan och vart femte år byta durkslaget som fungerar som oljefilter.

Jag kan förmedla kontakt så att du får en rekorderlig, självoljebytande Norton med variabel slagvolym.
En fantastisk inovation att montera en vevaxel som beter sig som ett hopprep vid fullvarv.
 
I Sverige och England måste man ha hjälm, trots att det inte är bra. Egentligen borde man bara ha en lätt cykelhjälm.
Den är vindkänslig för vindar från vissa håll, men det är mest något man tänker på när man är ovan. Man vänjer sig.
Överhuvudtaget känns den lite läbbig när man inte är van. Den är topptung och det känns som om den lutar som tusan när man svänger eftersom "allt" följer med. På en vanlig MC känns det inte alls lika mycket.


I den ena C1:an jag har finns det tom fabriksmonterad stereo uppe i taket bakom ovanför stolen :yoparty

Detta känns ju som en guldgrej för ditt företag. Koppla ur ABS:en och låt kunder göra 360-stoppies. Det hade i alla fall jag kunnat tänka mig att pynta en slant för :banana
 
I Sverige och England måste man ha hjälm, trots att det inte är bra. Egentligen borde man bara ha en lätt cykelhjälm.
Den är vindkänslig för vindar från vissa håll, men det är mest något man tänker på när man är ovan. Man vänjer sig.
Överhuvudtaget känns den lite läbbig när man inte är van. Den är topptung och det känns som om den lutar som tusan när man svänger eftersom "allt" följer med. På en vanlig MC känns det inte alls lika mycket.


I den ena C1:an jag har finns det tom fabriksmonterad stereo uppe i taket bakom ovanför stolen :yoparty

En lätt cykelhjälm hade väl räknats som olagligt i Sverige då. Lite märkligt att BMW tog så lätt på sina egna krav att de ändå sålde C1 till marknader som inte gick med på att göra undantag på hjämtvånget. En mc-hjäm väger en del trots allt i händelse av en olycka om man sitter med säkerhetsbälten. Jag gillade annars tanken att kunna köra utan hjälm och ändå sitta säkert. Under en varm sommardag i stadstrafik med mc-hjäm känns det ju som att huvudet ska koka. Som tur är kör jag sällan i stan själv. Men i Stockholm kan jag tänka mig att en C1 fungerar alldeles ypperligt som transportmedel, precis som i storstäderna nere på kontinenten.

Kan också föreställa mig att viktfördelningen känns lite läskig med tanke på "buren" över föraren. Men det är nog som du säger en vanesak. Synd man inte testade en när de såldes nya. Idag är det ju inte helt enkelt att ordna en provkörning eftersom de är så pass ovanliga.
 
Eftersom vi måste konsumera Sverige ur krisen har jag dragit mitt strå till stacken även idag:

puma-suede-classic-1-610x385.jpgb7042_white-800x800.jpg
8718214827017_sportamore_001.jpghummel-slimmer-stadil-low-canvas-1020753.jpg

(Problemet med tre vänsterskor och en höger får jag lösa senare)
 
Blev två par solglajjor, så man kan spana lite på stan :tuttar :rolleyes:

hmprod


+ samma modell i svart.
 
Blev lite törstig på vägen hem och eftersom vädret verkar bli skit, ledig imorrn och jag inte orkade byta till bilen så köpte jag en ryggsäck istället. Fyllde sedan upp den till bredden på bolaget, några filmer blev det också.

20120510_190916.jpg
 
Blev lite törstig på vägen hem och eftersom vädret verkar bli skit, ledig imorrn och jag inte orkade byta till bilen så köpte jag en ryggsäck istället. Fyllde sedan upp den till bredden på bolaget, några filmer blev det också.

View attachment 361248

Seriöst, Hamilton!? Först såg jag "Jul med Ernst" och tänkte "va fan!" men sen såg jag Hamilton. :huvet
Nåja, du har ju åtminstone en av världens bästa filmer där :yoparty 28 days later, fy fan vilken grym rulle och uppföljaren ligger inte långt efter. Har dem på bluray på datorn och måste fasen ta mig tid att kolla på dem igen snart men det har inte riktigt varit skräckfilmsväder än...
 
Var Hamilton SÅ dålig? trist, inte ens värd att se alltså?

Inte fan vet jag, skulle aldrig få för mig att kolla på något dylikt skit som Beck, Hamilton och allt vad det heter. Böckerna (om det är samma?) är ju totalt värdelösa och svensk film är antagligen sämre än japansk manga och sånt.
Förutfattade meningar? Icke, har försökt se svenska filmer men när de bara lyckas spotta ur sig en, kanske två bra på 100 så inser man att loppet är kört :(
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top