"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Nåja, rent symetrimässigt kanske du har rätt. Men jag har ändå för mig att "originalet" är spegelvänt gentemot hitlers version. Att det från början handlar om en symbol för sol, styrka och liv som hitler helt enkelt tog och spegelvände för att tjäna sitt syfte. Men jag kan se hur man skulle kunna vilja uppnå symetri och använda bägge versionerna, även pom den ena av dem är lite mindre PK här i västvärlden...:gnissla

Ja, nu hittar jag ju givetvis inte tillbaka till den sidan där jag läste det i går, utan till en annan sida http://kim-m-kimselius.blogspot.com/2011/03/svastikahakkors.html

Den förra sidan innehöll massor med bildexempel på hur man i asien/indien spegelvände det ena för symmetrins skull samt en redogörelse för betydelsen i dom olika länderna.

Ett styck avgassystem från Japan som ska på Z1000-superbiken. Kanske med en annan dämpare, men vi får se.

Sedan har jag även köpt en NOS framskärm till MKII:an. Börjar förstå varför vissa är så lyriska över NOS...

Bifogat

• IMAG0088.jpg
    IMAG0088.jpg
    213.7 KB · Visningar: 84
  • IMAG0089.jpg
    IMAG0089.jpg
    229.1 KB · Visningar: 96
  • IMAG0093.jpg
    IMAG0093.jpg
    226.6 KB · Visningar: 105
Köpte 2 skivor till vinyl-svarven.

Sam's town med The Killers och Sigh no more med Mumford & Sons.

Visst är det snabbt och enkelt med det digitala men jag gillar känslan av att vända plattor i svarven :)

En ny sovrums-tv då de gamla 42:an hade hängt med i 7 år och fjärrkontrollen har gett upp och den var allmänt dålig.
Fyndande en 43" Samsung på MM för 2990:-, jävligt mycket tv för pengarna. Jag blev dessutom överlycklig när den klarade av att köra MKV direkt från min 500GB usb-disk. Så nu slipper jag koppla in datorn när jag vill se på serier i sängen. Och jag blev av med den fula boxen då den här hade allt inbyggt, sån lyx fanns inte för 7 år sedan.

En ny sovrums-tv då de gamla 42:an hade hängt med i 7 år och fjärrkontrollen har gett upp och den var allmänt dålig.
Fyndande en 43" Samsung på MM för 2990:-, jävligt mycket tv för pengarna. Jag blev dessutom överlycklig när den klarade av att köra MKV direkt från min 500GB usb-disk. Så nu slipper jag koppla in datorn när jag vill se på serier i sängen. Och jag blev av med den fula boxen då den här hade allt inbyggt, sån lyx fanns inte för 7 år sedan.

Bra pris fi fan!!!!

Visst är det riktig alu i klacken?

sådanhäringa skaru ha!

attachment.php

Jisses va lätt det är:

Bifogat

• skyrich-batteria-ioni-di-litio-compatibile-yuasa-ytx12l-bs.jpg
    skyrich-batteria-ioni-di-litio-compatibile-yuasa-ytx12l-bs.jpg
    24.1 KB · Visningar: 57
Dessa köpte jag inte idag men förra veckan billiga va de också;)

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1327606505.136326.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1327606505.136326.jpg
    26 KB · Visningar: 71
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti