"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Gött, blir riktigt bra kaffe i en sån där, tycker jag iallafall, bra köp :tummenupp:tummenupp

Ja, det blev bättre än jag hade kunnat tro men jag är förbannad för att Nespresso ändrat maskinerna en aning så mina inköpa CoffeDucks inte funkar. :mad: Hade ju tänkt köra med min egna kvarn och använda kaffeankorna och bara fuska med poddar när man är i tidsnöd eller har gäster... Det sket sig..

Ja, det blev bättre än jag hade kunnat tro men jag är förbannad för att Nespresso ändrat maskinerna en aning så mina inköpa CoffeDucks inte funkar. :mad: Hade ju tänkt köra med min egna kvarn och använda kaffeankorna och bara fuska med poddar när man är i tidsnöd eller har gäster... Det sket sig..

Ajdå, men var det inte någon i kaffetråden som kört såna coffeducks eller vad det var i sin Nespresso ?

Blev en projektor (benq w600+), motordriven duk, hdmi-splitter (för att enkelt välja ifall jag vill se filmen på tvn eller via projektorn) samt kablage. Åker upp på söndag, då blir det filmtajm. Hoppas att 90" blir lite mer upplevelse än min 46" tv.

Idag fick jag hem denna från UK. (Getgeared)
Alpinestars nya GP-plus jacka.
Beställde först från FC-moto, men de hade ingen i lagret (Suck..)
Beställde i Måndags kväll. Fick hem det Torsdag fm. Godkänt eller hur?
:tummenupp

Bifogat

• IMG_2421.jpg
    IMG_2421.jpg
    221.9 KB · Visningar: 52
32322477.jpg

och

32322478.jpg

Sex par kallingar (long shorts) från Björn Borg för en hundring styck:) Jag gillar studentrabatt:gnissla :D

Ajdå, men var det inte någon i kaffetråden som kört såna coffeducks eller vad det var i sin Nespresso ?

Jo, visst är det många som använder dem. Saken är att de är gjorda för att passa men Nespresso har moddat sina bryggare så att CoffeDucks inte passar de Nespressomaskiner som är tillverkade efter oktober.

Ha! I Turkiet hade du fått dom för 100 spänn. Fast resåren håller bara i fyra tvättar då. :gnissla

Problemet är att alla kopior är sydda på ett annat sätt än originalen. De sitter helt enkelt inte lika bra. Har testat både kinesiska och thailändska kopior, men inget sitter så bra som originalet. Så, 100 spänn per kalling när det handlar om så pass bekväma och högkvalitativa grejer känns ändå rimligt:) Åtminstone rimligare än 200 spänn per kalling...:gnissla

Problemet är att alla kopior är sydda på ett annat sätt än originalen. De sitter helt enkelt inte lika bra. Har testat både kinesiska och thailändska kopior, men inget sitter så bra som originalet. Så, 100 spänn per kalling när det handlar om så pass bekväma och högkvalitativa grejer känns ändå rimligt:) Åtminstone rimligare än 200 spänn per kalling...:gnissla

Du tycker inte att klaga på ett par kallingars passform är lite ........du vet?:D

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul