"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

th_biggrin.gif

Tackar tackar! Tullinge here we kom!!:fyllisar

Köpte en sån här idag:

Någon som kan klura ut vad det är för något? :)

Det ser ut som en 24 bitars/96 Khz D/A-omvandlare.

Klarar det mesta högupplösta ljudet från exempelvis SACD eller DVD-A. Dock finns det vissa SACD-publikationer som är 24 bitars/192 KHz i 2 kanaler.

Klarar det mesta högupplösta ljudet från exempelvis SACD eller DVD-A. Dock finns det vissa SACD-publikationer som är 24 bitars/192 KHz i 2 kanaler.

Hehe ok det var lite för enkelt... hoppas iaf. att den är minst lika bra som den DAC jag fått låna hem just nu (en gammal cambridge DAC 3). För den lyfte ljudet otroligt från datorn. :banana

För mycket fritid!

Jag köpte en balaklava från Biltema, riktigt skön faktiskt så nu är det bara ett mysterium kvar, hur håller man händerna varma i detta kalla senvinterväder?

Hehe ok det var lite för enkelt... hoppas iaf. att den är minst lika bra som den DAC jag fått låna hem just nu (en gammal cambridge DAC 3). För den lyfte ljudet otroligt från datorn. :banana

Det gör den säkert. Tänk bara på att ge den så bra källmaterial som möjligt. Ju bättre hårdvara man har desto bättre kvalitet på källmaterialet måste man ha annars hör man hur illa det låter.

Finns ett par ganska bra HiFi-trådar här på forumet om du vill fördjupa dig och läsa åsikter av SH-medlemmar. Annars finns det såklart HiFi-forum också.

För mycket fritid!

Va? Nä, jag har bara 26 veckor semester per år. :)

Last edited:
Det gör den säkert. Tänk bara på att ge den så bra källmaterial som möjligt. Ju bättre hårdvara man har desto bättre kvalitet på källmaterialet måste man ha annars hör man hur illa det låter.

Finns ett par ganska bra HiFi-trådar här på forumet om du vill fördjupa dig och läsa åsikter av SH-medlemmar. Annars finns det såklart HiFi-forum också.

Va? Nä, jag har bara 26 veckor semester per år. :)

Hehe, jo nu måste man få tag på allt man har i FLAC istället. :argpådato

Idag blev det en Hypermotard, kom precis hem med den.
Men typiskt att det ska komma ett snöoväder SAMMA dag som jag köper hoj :mad:
Nåja, jag gjorde en fuckyou-burnout i carporten där det var torr asfalt och sen ställde jag den i garaget. Får väl se när det får komma fram igen :(

Bifogat

• liten.jpg
    liten.jpg
    137.1 KB · Visningar: 118
Handlat nytt skinn , inte idag, men för 1,5 månad sen, har inte lagt upp än bara:tungan

Laguna seca, bidde tvådelat, pendlar på hojen till möten och har ibland behov att bara slänga av jackan..:)

Bifogat

• T_Laguna-Seca_div.jpg
    T_Laguna-Seca_div.jpg
    36.2 KB · Visningar: 65
Idag blev det en Hypermotard, kom precis hem med den.
Men typiskt att det ska komma ett snöoväder SAMMA dag som jag köper hoj :mad:
Nåja, jag gjorde en fuckyou-burnout i carporten där det var torr asfalt och sen ställde jag den i garaget. Får väl se när det får komma fram igen :(
Grattis! Måste kännas underbart!:fyllisar

asus-eeepc-10-inch.jpg

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=314829

Istället för att lägga 1500:- på en portabel DVD-spelare med 2-3 timmars uppspelningstid fick det bli en EEE PC 901 med 5-7 timmars speltid för 3000:-

Räknar man antalet användningsområden och där med användningstillfällen lär den betala igen sig många gånger om.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti