"Det här köpte jag idag!"-tråden

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad är det för batteritid på en sån?
Och vilken laddkontakt har den?

Efter att du ställde frågan så laddade jag fullt och lät den ligga. För en 10-12 timmar sedan precis när jag kom hem pep det i telefon och den stängde av. Så 5 dagar har den klarat sig, dock har den ju inte använts på något sätt utöver att jag kanske en gång om dagen tittat efter telefonsamtal.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Efter att du ställde frågan så laddade jag fullt och lät den ligga. För en 10-12 timmar sedan precis när jag kom hem pep det i telefon och den stängde av. Så 5 dagar har den klarat sig, dock har den ju inte använts på något sätt utöver att jag kanske en gång om dagen tittat efter telefonsamtal.

Det var precis sån användning jag tänkte mig också.

Jag hade en jättebra liten Huawei knapptelefon med 14 dagars batteritid (med låg användning), den följde med många bekanta ut i skogen som nöd/reservtelefon
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det var precis sån användning jag tänkte mig också.

Jag hade en jättebra liten Huawei knapptelefon med 14 dagars batteritid (med låg användning), den följde med många bekanta ut i skogen som nöd/reservtelefon

Har du kollat ebay, wish och liknande? Du kan få köpa min I slutet av februari annars då är jag färdig med den.
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Att det just blev Xbox X, beror på att det är den vassaste modellen med bra kylning och Xbox är bakåtkompatibelt med äldre maskiner, så våra gamla spel för 360 och One fungerar. Till skillnad mot PS. Så iom att ungarna har varsin Xbox, var det en no-brainer att ta det med och jag kan använda samma MS-konto som redan används för Minecraft som jag kört under något år (men ledsnat på nu - igen).

Ratten blev för övrigt Logitech G920, som var klart billigast på Netonnet. Ska bygga eget bord med pedalställ till den nu så blir det åka av sen :)
Jag hamnade initialt på playstation när jag köpte en PS3:a mest pågrund av att det då var gratis att spela online på playstation, till skillnad från Xbox. Sen har man blivit kvar där. Däremot är ju även PS5 bakåtkompatibel med de flesta PS4-spel, så därmed blir det PS5 istället för Xbox här. Fick dock för mig att min G29-ratt inte var kompatibel med PS5, men när jag kollar Logitechs hemsida verkar den faktiskt vara det. :) Återstår väl att se.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Osram HB3 LEDlampor till bilen.
Dessa är inte godkända tyvärr men verkar lysa bra.
Får väl byta till original när det ska besiktigas.
Snabbkoll mot garageväggen visade inget konstigt ströljus, får väl se om mötande blinkar på mig.
818:- på Amazon kändes rimligt.
Rejäl kylsänka med en pytteliten fläkt i ska enl reklamen ge 3000 timmar ljus, vi får väl se.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Jag hamnade initialt på playstation när jag köpte en PS3:a mest pågrund av att det då var gratis att spela online på playstation, till skillnad från Xbox. Sen har man blivit kvar där. Däremot är ju även PS5 bakåtkompatibel med de flesta PS4-spel, så därmed blir det PS5 istället för Xbox här. Fick dock för mig att min G29-ratt inte var kompatibel med PS5, men när jag kollar Logitechs hemsida verkar den faktiskt vara det. :) Återstår väl att se.
G29:an funkar utmärkt på PS5 , finns en liten knapp på ovan sidan bakom ratten.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Sportbil körs med manuell låda, vilket jag hoppas du har i din.
Lite gammalmodigt av mig kanske nu när det finns både och, automat med paddel alternativ.
Långsammare växlingar med att själv röra runt i gröten, men känslan är speciell.
 
Last edited:

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Sportbil körs med manuell låda, vilket jag hoppas du har i din.
Lite gammalmodigt av mig kanske nu när det finns både och, automat med paddel alternativ.
Långsammare växlingar med att själv röra runt i gröten, men känslan är speciell.
Självklart manuell. Ett helvete att hitta en cayman av nyare generation med manuell låda.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Kanske är lite sportigare och rätta känslan att ha manuell. Men det är väl 99,9 procent som gasar lite mellan några rödljus så till det reella användandet är väl automat jävligt bekvämt för det den egentligen används till.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Extra uppsättning hjul till KLXen.

X.jpg
 
Last edited:

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Fick en ny framlykta till KLXen från Frankrike i dag (ebay), att använda vid besiktning. Den som sitter på hojen har sprucket glas.

IMG_20240223_172344-01.jpeg
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Idag var en sån där bra dag när man fick hämta ut 2 paket (eller tre, det tredje paketet innehöll ett par små högtalare (2.1) till min sons playstation på hans födelsedag idag), innehållande ett par nya handskar till säsongen och ett nytt visir då blåsten blåste igen en ytterdörr rakt på mitt nuvarande visir så ena halen i sidan på visiret rök av. Så nu blev det ett blåtonat spegelglas (inte särdeles mörkt som synes), har kört med rökfärgat sen hjälmen köptes ny för knappa året sedan. Det transparanta visiret fortsätter jag använda enbart i nödfall.

Nu får nästa veckas något bättre väder komma så snart det vill.20240412_140652.jpg
20240412_141215.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ett regnställ för mc-bruk, en crosshjälm, brillor till hjälmen och ett par (till) Knox handroid.

Hoppas på en bättre säsong än förra. Det blev knappt 100 mil 2023.
 
Last edited:
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top