Samma här. Styrning är kul. ?Nä jag köpte inte dom för att spara ström utan mer att ha ett smart hem.
Gårdsbelysningen styr jag med fyra olika mörkerrelän.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Samma här. Styrning är kul. ?Nä jag köpte inte dom för att spara ström utan mer att ha ett smart hem.
Gårdsbelysningen styr jag med fyra olika mörkerrelän.
Varför skulle du inte kunna göra det?Lite bra att det tänds och släcks lite lampor ifall man inte är hemma också. Saknar bara att kunna starta prylar när man inte är hemma också.
Varför skulle du inte kunna göra det?
Lite bra att det tänds och släcks lite lampor ifall man inte är hemma också. Saknar bara att kunna starta prylar när man inte är hemma också.
Aha, Ikeas prylar kan jag inte alls, missuppfattade och trodde du hade Telldus.För att jag har Ikeaprylar? Egentligen vet jag inte om funktionen finns eller saknas men jag har inte fått kontakt när jag varit hemifrån och försökt.
Google kan mer än man tror ibland. Jag lade till den kinesiska spiondammsugaren till hemmanätet och Google Home och sa mest på skoj "Google, starta dammsugaren". Den startade. Den heter inte "dammsugaren" varket i nätverket eller i Google Home. Saker börjar bli smartare än de borde.Det ska gå, tror t o m att jag har det så men aldrig använder, att Google home kan hantera IKEA-burken på håll.
Nu kommer en ny IKEA-burk som kanske kan själv.
Smart och smartGoogle kan mer än man tror ibland. Jag lade till den kinesiska spiondammsugaren till hemmanätet och Google Home och sa mest på skoj "Google, starta dammsugaren". Den startade. Den heter inte "dammsugaren" varket i nätverket eller i Google Home. Saker börjar bli smartare än de borde.
Du kan ju börja fundera på vad du säger hemma och vilka ord som Siri, Alexa, Google etc lyssnar på. Säg nåt udda och kolla reklamen i ditt flöde
.

Jag har märkt att ämnen som jag normalt sett inte bryr mig om som jag diskuterat ute på promenader dyker upp som reklam en vecka eller två senare tillräckligt ofta för att det verkar lite suspekt, utan att jag använt en dator för att söka på det eller något så jag misstänker starkt att androidmobiler tjuvlyssnar på allt med.Smart och smartDu kan ju börja fundera på vad du säger hemma och vilka ord som Siri, Alexa, Google etc lyssnar på. Säg nåt udda och kolla reklamen i ditt flöde
.
Tänk sen på hur övervakad du är.
En offline version av voice control kan ju vara bättre.![]()
Jag har märkt att ämnen som jag normalt sett inte bryr mig om som jag diskuterat ute på promenader dyker upp som reklam en vecka eller två senare tillräckligt ofta för att det verkar lite suspekt, utan att jag använt en dator för att söka på det eller något så jag misstänker starkt att androidmobiler tjuvlyssnar på allt med.
Min nästa mobil blir en linuxtelefon antagligen.
Det är klart att Google Home lyckas identifiera en känd modell av dammsugare som just dammsugare. Men ändå lite kul/skrämmande att det gick så lätt.Smart och smartDu kan ju börja fundera på vad du säger hemma och vilka ord som Siri, Alexa, Google etc lyssnar på. Säg nåt udda och kolla reklamen i ditt flöde
.
Det blev en ganska stor skandal när det visade sig att nån TV-apparat spelade in och skickade mer av uppsnappade konversationer till hemplaneten än vad som avsetts för att tolka röstkommandon, om jag inte minns alldeles fel.Det är gjort jättemånga tester på det där, och ingen har kunnat framlägga några bevis för att mobilerna tjuvlyssnar.
Det skulle bli en jätteskandal om så vore fallet
Tveksam till att det skulle bli mycket av en skandal. Det är ju ingen som bryr sig om att Google, Facebook, Twitter etc spionerar på hela världen genom nyttiga idioter.Det är gjort jättemånga tester på det där, och ingen har kunnat framlägga några bevis för att mobilerna tjuvlyssnar.
Det skulle bli en jätteskandal om så vore fallet
Precis. Inte konstigt att det var förbjudet för Edward Snowden (och alla andra på samma jobb) att ta med en privat mobiltelefon till jobbet.Smart och smartDu kan ju börja fundera på vad du säger hemma och vilka ord som Siri, Alexa, Google etc lyssnar på. Säg nåt udda och kolla reklamen i ditt flöde
.
Precis. Inte konstigt att det var förbjudet för Edward Snowden (och alla andra på samma jobb) att ta med en privat mobiltelefon till jobbet.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |