"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
DualShock4Review02.jpg
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har länge tänkt köpa mig ett par schyssta in-ear lurar som komplement till de Philips Fidelio L2 jag lyssnar på hemma. Hatar det kassa ljudet i mina billiga 100kr in-ear som fått hänga med alldeles för länge...

Så idag fyndade jag ett par Supra Nitro på Elgiganten för 499:- (ord. 900:), tyckte först att det var alldeles för mycket bas i dom och var inte imponerad. Men efter 4-5h inspelning så har dom blivit grymt mycket bättre och jag har gått från besviken till imponerad.

Passa på och fynda ett par nu i helgen ni också, 44% rabatt är inte fel :tummenupp'
NITROBLK.jpg

**Edit**

Glömde ju att det blev en pulsklocka också. En Magellan Echo, prissänkt från 1200:- till 200:-
Får försöka kompensera min dåliga kondition med coola grejer... :D

2087708.jpg
 
Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Ett par nya skärmar. Så nu kan här läsas dubbelt så mycket forumposts.
6b12147d92.jpg

Ett par Philips 243V5LHSB/00 på 23.6"
Inget fancy, men kommer ändå bara användas till text 90% av tiden.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den här blev det idag. Nu ska det bara bli en kamera till den också. :näsblod
12304212_1026197237422823_575590160146276218_o.jpg
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Ser ut som något som ska hänga ifrån antennen på en 740 med sönderspelade biltemahögalare:hihi
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad för bana är det som suger? =)

Hela chassit flexar för mycket så den har relativt dålig väghållning gentemot 1:8 el-buggysar som är byggda för bana. Erevo är mer för s.k. bash-körning typ leka i sandtag. Insåg det allt eftersom efter att jag köpt min.

Jag har styvar upp fjädringen rejält, styvaste fjädrarna både fram och bak och annan olja i dämparna, även annan olja i diffarna och krängningshämmare. Testat visko-mellandiff men den gillade jag inte alls.

Plus lite förstärkningar i chassit, den knäcker lätt bulkheads när man krashar utan de förstärkningarna.

Revon höjs ju till skyarna av folk som inte är insatta och tävlar. Lite som med Harley Davidsson, alla som inte vet nåt tror det är världens bästa mc men samma sekund som du tar ut den på en bana så ja....

Allt amarikanskt är ju likadant som deras kaffe. När man kommer dit och beställer en kaffe, får man en stor djävla megakopp men när man tittar ner i den så är det så blaskigt att man ser botten och inser att man betalat för en massa varmt vatten.
Erevon är samma, det är en stor djävla motor som slår allt annat RTR och naturligtvis drar till sig uppmärksamhet från vissa kundgrupper, men sen är allt bara billig plast och inte särskilt genomtänkt.

Ta mig inte så illa nu, den är rolig så länge du håller dig till att basha med den. Att den kan gå upp på bakhjulen nästan oavsett vilket fart man håller har ju onekligen ett visst underhållningsvärde. Jag hade den gamla radion till min som var väldit primitiv så jag köpte en billig kinaradio från hobbyking med mer justeringsmöjligheter så jag kan bla göra styrningen progressiv och dra ner effekten via radion det gör körningen lite lättare, särskilt på bana. Du har ju en nyare radio till din så du kanske redan har de finesserna.

EDIT: såg precis dina youtubelänkar och inser att det hänt lite sedan jag köpte min. TSM har ju inte jag och det är ju definitivt nåt som säkert gör körningen lättare på den här bilen. Den kräver verkligen ett lätt pekfinger annars. Tror även din radio har de viktigaste justermöjligheterna.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
lögn o förtal

Men men nu har ju jag denna kärra och då då är den naturligtvis världens bästa, i allt :4skrika

Ironi mode: Off

Det jag var nyfiken på är om du menar inomhusbana, typ matta eller utomhusbana, typ crossbana i miniformat?

Hade en E-Maxx för ett gäng år sedan, dock utan LiPo, och den hade jag kul med och när det nu börja klia i fingrarna igen tittade jag i huvudsak på E-Revo och Savage Flux HP. Prylnörd som man är smäller Traxxas högre på den fronten idag enl. mig med just appen/telemetri och TSM även om HPI är stryktåligare från fabrik.

När det kommer till motorcyklar är jag i mångt o mkt en originalkille men för dessa leksaker är minst halva nöjet att leta option, skruva och optimera =) Bana är väl nästan lika troligt för mig som att jag skulle släpa ut en HD men visst kunde det vara kul att prova, RC alltså.. HD'n skulle väl vara för att göra världen en tjänst och skrota den ;)

Inte kört något särskilt ännu, kört in slirkopplingen typ men snart så. Det lilla jag känt av TSM på torr asfalt så verkar det lira men kommer naturligtvis till sin rätt på löst underlag och de giftigare batterierna.

Här är en kärra som de fått ganska bra ordning på, jag håller på att kolla upp tillgängligheten för de hjulen som sitter på så frågan ligger på den svenska importörens bord. Sweep Racing Road Crusher heter däcken, halvseriös mittdiff på denna kan man tro:

 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Men men nu har ju jag denna kärra och då då är den naturligtvis världens bästa, i allt :4skrika

Ironi mode: Off

Det jag var nyfiken på är om du menar inomhusbana, typ matta eller utomhusbana, typ crossbana i miniformat?

Hade en E-Maxx för ett gäng år sedan, dock utan LiPo, och den hade jag kul med och när det nu börja klia i fingrarna igen tittade jag i huvudsak på E-Revo och Savage Flux HP. Prylnörd som man är smäller Traxxas högre på den fronten idag enl. mig med just appen/telemetri och TSM även om HPI är stryktåligare från fabrik.

När det kommer till motorcyklar är jag i mångt o mkt en originalkille men för dessa leksaker är minst halva nöjet att leta option, skruva och optimera =) Bana är väl nästan lika troligt för mig som att jag skulle släpa ut en HD men visst kunde det vara kul att prova, RC alltså.. HD'n skulle väl vara för att göra världen en tjänst och skrota den ;)

Inte kört något särskilt ännu, kört in slirkopplingen typ men snart så. Det lilla jag känt av TSM på torr asfalt så verkar det lira men kommer naturligtvis till sin rätt på löst underlag och de giftigare batterierna.

Här är en kärra som de fått ganska bra ordning på, jag håller på att kolla upp tillgängligheten för de hjulen som sitter på så frågan ligger på den svenska importörens bord. Sweep Racing Road Crusher heter däcken, halvseriös mittdiff på denna kan man tro:


Har inte kört inne med den då jag aldrig haft tillgång till tillräckligt stor bana utomhus. Bara utomhus på både grus och matta, även testat att sätta slicks på den och köra asfaltbana. Det veka chassit gjorde där att den studsade sig fram i kurvorna.

De slicksen hade jag plockat ur soptunnan efter att storpojkarna i Staffanstorp nött klart på dem.

Sen har jag skaffat mig Proline Badlands då jag tror de passar min typ av körning bäst men har inte nåt att jämföra med.

Jag kört inte på något sätt seriöst, bara lek även om jag hellre leker på bana än ute i det fria. Tycker du ska testa lite bana för det är klart roligare tycker jag i alla fall. Och den går ju att köra bana även om det inte är den bästa bilen för det ändamålet.

Truga inte de svenska handlarna, det mesta finns oftast billigare på ebay. Har även beställt en hel del från amainhobbies.com.

Och förresten om du kör 6 cells lipo så kan du nog räkna med att den äter bakre drivaxlar till frukost om inte Traxxas förbättrat dessa på din bil. Det finns i hopup i stål och de håller bra. Säljs väl oftast i 4-pack men eg är det bara bak man behöver så jag har stål bak samt två stål i reserv och plast fram så länge det håller.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Mm drivaxlarna är jag medveten om men de i stål verkar faktiskt inte de bästa = det finns en anledning att det vidhåller de i plast =) Dels medger plast lite flex istället för att bara flytta svagaste länken i drivlinan, de är även dessutom teleskopiska och medger alltså olika inställningar jämfört med stål med noll giv. Inget jag själv har listat ut med det lilla jag kört utan kollat flitigt på nätet, en lirare som hade uppgraderat med fina RPM länkarmar klippte en stum stolpe i sådär 50km/h varav länkarmarna höll men drivaxeln vänster fram sa oh snapp. Naturligtvis inget konstigt i det krockvåldet men när han sedan visade bytet berätta han att han testat stålaxlar men p.g.a. uppdaterade länkarmar och annan höjd på kärran höll de ungefär 10 min 6S utan krasch eller hopp.

Original har dock tveksam konstruktion av drivknutar så lösningen är att byta till Summits drivaxlar med bättre utformning av drivknutarna, fortfarande plaströr men drivknutar helt i stål jämfört med E-Revons hybrid. Det man får tänka på är att Summit med låsbara diffar har två olika längder på drivaxlarna och de är de långa du vill ha till E-Revo.

Klart jag vill testa bana men troligtvis inget jag kommer sysselsätter mig mest med, ang. Svenska handlarna så ligger de faktiskt rätt i pris många ggr när det kommer till high end produkter. Ebay, kina etc. har jag också testat men finns det på hyllan någonstans inom räckhåll så väger det ganska tungt för mig =)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top