"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Råkade spontant köpa mig en FatBoy idag. Det är Volvo Ocean Race-tema och gjord i segelmaterial. Det var 88% nedsatt pris från 7000:- :banana

Den kommer ligga lagom brackigt längst fram på segelbåten :brynad
Har sett flera på sjön som haft några liggandes på däck, dock bara bland motorbåtsfolket. Ser väldigt bekvämt ut men tycker det varit lite synd att släpa med sig den som finns här hemma. Var köpte du den?

Nackdelen är väl att de ska förvaras någonstans.

Idag släpade ja hem ett elverk på 50 KvA :yoparty... Ett Hägglunds, drivkällan e en Scania-Vabis D-447 på 70hp... Total drifttid: 71,2h...

Har sett flera på sjön som haft några liggandes på däck, dock bara bland motorbåtsfolket. Ser väldigt bekvämt ut men tycker det varit lite synd att släpa med sig den som finns här hemma. Var köpte du den?

Nackdelen är väl att de ska förvaras någonstans.

Det var utförsäljning i Volvos lokaler i Arendal. Går dock att köpa online. Kolla vad frakten blir...

http://www.volvomerchandise.com/det...o-ocean-race/node/gifts-promotion-home-gifts/

Är faktiskt lite orolig över att den inte kommer gå ner i båten...

Förgasaren behövde justeras på den sågen jag lånade så jag var klar över att den var svårstartad. Men jag trodde att han överdrev när han sa att man skulle dra så många gånger man orkade och sen lite till. Sågen såg ut att ha varit med i många år med bristande service, så jag tvivlar inte på att nya/välservade sågar startar betydligt lättare.

Tycker mig känna igen resonemanget från de kickstartdebatterna.
Är grejorna i ordning, så är det inga problem.
Kan man inte hålla grejorna i ordning så skall man inte ha tekniska hjälpmedel.

Det började snöa...

skoter.jpg

Last edited:
Manligt att handla en mobiltelefon som är dubbelt så dyr som motorsågen.....

Jag har ju två motorcyklar så jag behövde dra ner lite på min manlighet :) Vart 6 timmar med biltemasågen idag och den fungerade över förväntan. Telefonen har det ockå blivit många timmars tafsande på, underbar lur!

Jag packade in ung******a i bilen och drog till Mediamarkt och köpte mig en Asus X53T, en laptop som påstods vara bra för pengarna, 3995:-

Jag vettefan, men jag är inte imponerad. Min gamla HP DV7 med extra allt pissar på den här alla dagar i veckan trots att modellen är 4 år gammal.
Lite mer borde man ju kunna kräva, denna har trots allt vettig AMD-processor och separat grafikkort och skapligt med minne.
Nåja, jag ska köra en rensning på skiten över natten och blir det inte bättre så lämnar jag tillbaka den och köper en HP istället.
Bra batteritid dock, den har varit på i snart 4 timmar och det är 29% kvar och då har jag installerat massa grejer på den under tiden.
Men varför har inte ALLA laptops bakgrundsbelysta tangentbord :mad:

Köpte lite utrustning.

Alpinestars Supertech.
Alpinestars GP PRO 1PC.
Alpinestars GP PRO handskar.
Alpinestars Bionicryggskydd.

Blir mycket när man är ny :)

Istället för att lägga 350 kr på en ny klösställning svängde jag inom Jula och köpte rep för 40 kr och lindande om den övre delen. Katten är helnöjd :)

1j9kki.jpg

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...