"Det här köpte jag idag!"-tråden

  • Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
TANK%20KIT%20WHITE%201-500x500.JPG

Extratankar till 690n

8946502-origpic-d70930.jpg

En smidig väska så man får med sig lite saker.
 
Va gav du för grillen?
Fundera på att köpa mig en såndär.

Köpte den på ICA Maxi och betalade 1899kr vilket jag tror är ganska vettigt. Såg den på en annan stormarknad tidigare idag för 2349kr.

Looftlightern gick på 499kr
 
Köpte den på ICA Maxi och betalade 1899kr vilket jag tror är ganska vettigt. Såg den på en annan stormarknad tidigare idag för 2349kr.

Looftlightern gick på 499kr

Kanon, då ska ja ta o se ifall de finns nån kvar i veckan, såg en på ett ställe när ja jobba häromdan ännu lite billigare än sådär så jag blev lite sugen då.
Annars står man ju där nästa år igen o ska grilla på en kass jävla 199kronors grill o blir bara ledsen om man ska punga upp 2500 för en ny grill.
 
Kan du ge tips på handlare som saluför 12mm förgasarhus för några hundralappar så man slipper omaket att använda datorn vore jag en nyhet rikare.

Nej, men en hel förgasare för 440kr och det känns intressantare än ett hus för ett par hundra men dom har semester till på måndag men det är ju imorgon så om det inte dyker upp några alternativ får det väl kanske bli en sån.
http://www.blocket.se/dalarna/Forgasare_SACHS_12_mm_32765601.htm?ca=1_7&w=3
http://www.bikenet.se/

Har du stor erfarenhet av Sachsmotorer? Hur mycket kan man trimma innan man börjar förlora tillförlitlighet? Är det kopplingen som ger upp först? Hur mycket trim tål den? För 2500kr för man ett helt 60cc kit.
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=11081&art=2075761
Men tillsammans med en expansionskammare som jag har liggande så är jag rädd att det blir ett ständigt mekande med slirande koppling mm.

Tjejen ska riskfritt kunna ta den till ICA 7km bort tur och retur. Så orginalcylinder med 12mm förgasare och expansionskammaren kanske blir en bättre kompromiss.
 
Nej, men en hel förgasare för 440kr och det känns intressantare än ett hus för ett par hundra men dom har semester till på måndag men det är ju imorgon så om det inte dyker upp några alternativ får det väl kanske bli en sån.
http://www.blocket.se/dalarna/Forgasare_SACHS_12_mm_32765601.htm?ca=1_7&w=3
http://www.bikenet.se/

Har du stor erfarenhet av Sachsmotorer? Hur mycket kan man trimma innan man börjar förlora tillförlitlighet? Är det kopplingen som ger upp först? Hur mycket trim tål den? För 2500kr för man ett helt 60cc kit.
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=11081&art=2075761
Men tillsammans med en expansionskammare som jag har liggande så är jag rädd att det blir ett ständigt mekande med slirande koppling mm.

Tjejen ska riskfritt kunna ta den till ICA 7km bort tur och retur. Så orginalcylinder med 12mm förgasare och expansionskammaren kanske blir en bättre kompromiss.

Helt klart billigt, ingen mening att gå över vatten efter ån där inte.

Varv är det som dödar den effektivast, 60cc och expansion så har du ett livslångt mekande framför dig. Personligen gav jag upp när det satt nålrulle i lilländan, rullager som ramlager och sen gav korglagret upp istället. Den motorn är det sämsta som finns att trimma, byggd och konstruerad för säker 100år sedan för att max ha ett par hk.

Men ett s.k 3,5hk med 12mm är precis lagom, låter som en gammal flaka skall och marschar 50 utan problem.

Jag hade inte brytt mig om expansion, motorn är så lågpresterande och byggd för lågvarv att det inte ger så mycket och lite av charmen i dom gamla kommer från det uddlösa baapandet.

Men fan vad kul dom är, på min sitter en skotermotor istället, inte alls samma sak.:(
 
Jag hade inte brytt mig om expansion, motorn är så lågpresterande och byggd för lågvarv att det inte ger så mycket och lite av charmen i dom gamla kommer från det uddlösa baapandet.

Men fan vad kul dom är, på min sitter en skotermotor istället, inte alls samma sak.:(

Tack, ungefär som jag gissade fast värre... Då håller jag mig till orginalcylinder, 12mm förgasare och expansionskammare, den blir ju givetvis avstämd för lågvarv. Behöver bara modifieras lite. Finns ju brytarlösa tändningar numera, kanske blir en sån också så slipper man allt strul med spetsarna. 50km/h räcker mer än nog. Är mer ute efter att få den lite starkare från botten.

Skotermotor? :yoparty Har en TDR250-motor över men inte på det här chassit, det är för fräsht att förstöra. Skulle helst vilja hitta en 3-växlad Crescent-motor för det är vad som satt på denna moppe orginal.
 
Man tänker efter när man har klotat, så förutom en ny hjälm så blev det även en sån här, fast västvarianten

 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top